Sims 2 double deluxe

Status
Niet open voor verdere reacties.

Laura2

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 apr 2009
hallo allemaal..

ik heb gister mijn Sims 2 double deluxe binnengehad. nu heb ik dus een nieuwe laptop, met vista.

nu start de sims dus wel op, ik kan families maken, maar als ik dan op een huis klik, loopt hij na het laden vast.
op die ene site komt er uit dat alles goed is behalve myn videokaart.

iemand een idee hoe het komt, en hoe ik het kan oplossen ?

Laatst bewerkt:
Beste Laura,

Je kunt het beste gewoon even opnieuw installeren, het heeft vrijwel vaak met een videokaart te maken, maar in dit geval niet. Want je kunt de sims 2 al opstarten en families maken, dus de videokaart is het niet.

Ik heb zelf ook De Sims 2 Double Deluxe met ALLE uitbredingen, een laptop met Windows Vista... Hij doet het gewoon hoor!

Opniew installeren, en even checken op krassen op de cd.

Ik hoor graag van je wanneer het niet is gelukt!

Groeten,
Martijn

Geef eens de specs van je laptop. En geeft hij bij het vastlopen een foutmelding of stopt ie gewoon met werken.

Ik heb ook last van dit probleem..
Ik heb een week geleden De Sims Double Deluxe gekocht, maar het spel loopt vast bij het aanmaken van een nieuwe familie. De muziek en het zandlopertje blijven gewoon doorgaan, maar wanneer ik de takenmanager open, geeft deze aan dat het spel niet reageert. Het vreemde is echter dat het in de buurt Vreemdevoort WEL is gelukt om een familie aan te maken (Hoewel het spel daar ook vastliep, ontdekte ik, tot mijn verbazing, dat de familie wel was opgeslagen…) en het spel werkt vanaf dat punt zonder problemen. Dit zou toch moeten betekenen dat mijn laptop wel “capitable” is met het spel?
Mijn laptop is nog geen jaar oud, met Vista home premium.
Ik heb ergens gelezen dat het misschien aan de “drivers” kan liggen?
Heeft iemand enig idee wat ik hieraan kan doen? Of kan ik beter terug naar de winkel? Ik zie namelijk niet het nut van het spel als ik maar een klein deel ervan kan spelen..

Thanks!

Je moet even ALLEBEI de specificaties van de laptop's doorgeven!

Je moet ook even het MERK vermelden, bedankt!

Specificaties vind je op Google of de website van de fabrikant.

Ik heb echt weinig verstand van computers.. Dus ik weet niet of je dit allemaal nodig hebt, ik heb alles maar gekopieerd ^-^;

Het merk is trouwens Compaq Presario A900 Notebook.

Processor/type
A970ED: Intel® Core™2 Duo Processor T5750
• 2 GHz, Level 2 cache 2 MB
A960ED: Intel® Pentium® dual-core Processor T2390
• 1,86 GHz, Level 2 cache 1 MB

Geïnstalleerd besturingssysteem
Legitieme Windows Vista® Home Premium met Service Pack 1 (32-bits)

Standaard geheugen
A960ED: 2048 MB
A970ED: 3072 MB

Geheugenlayout
A970ED: (1 x 1024 MB + 1 x 2048 MB)
A960ED: (2 x 1024 MB)

Maximum geheugen
Ondersteunt tot 3 GB DDR2-geheugen

Interne drives
250 GB

Vaste schijfcontroller
SATA vaste schijf

Snelheid vaste schijf
5400-rpm

Type optische drive
Lightscribe Super Multi dvd-writer (±r, ±rw) met ondersteuning voor dubbellaags

Modem
High speed 56K modem

Netwerkinterface
Geïntegreerde Ethernet 10/100BT netwerkinterface

Draadloze technologie
802.11b/g WLAN

Externe I/O-poorten
3 USB 2.0, 1 VGA-poort, 1 RJ-11 modemconnector, 1 RJ-45 ethernet-connector, S-video tv-uitgang, 1 hoofdtelefoonuitgang, 1 microfooningang

Schermformaat
17-inch WXGA+ high-definition BrightView breedbeeldscherm

Weergaveresolutie
1440 x 900

Naam grafisch subsysteem
Intel® Graphics Media Accelerator X3100

Video RAM
Totaal tot 358 MB videogeheugen beschikbaar

Intern geluidssysteem
3D Sound Blaster Pro compatibel 16-bits geluid geïntegreerd

Sorry als het een beetje overbodig is..
Hopelijk wordt hier iets duidelijk uit?

Beste Nay,

Je videogeheugen is maar beschikbaar tot iets in de 300 las ik.
Maar dat is niet genoeg, de sims DOUBLE deluxe heeft 678 videoram nodig!
Maar de sims deluxe heeft maar 211 videoram nodig, en de sims 2 (gewoon zonder uitbreidingen) heeft maar 187 videoram nodig, dus je ziet het verschil, helaas...

Je kunt wel even naar de site van Compaq, je laptop opzoeken en dan de video driver updaten of downloaden en installeren!

Succes!

p.s: Als je sneller antwoord wilt, mail me: martijnhol@msn.com

Nu weet ik in ieder geval waar het aan ligt!

Op de compaq/HP site zijn geen recente drivers beschikbaar.. (De laatste updates waren in 2007)
Ik heb op drivers.softpedia.com de nieuwste update voor compaq gedownload, maar bij het instaleren krijg ik helaas een foutmelding:

Dit systeem voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software.
Het installatieprogramma wordt afgesloten.

Ik weet niet of dit ook te verhelpen is (Of misschien heb ik wel gewoon het verkeerd gedownload..)

In elk geval vast bedankt voor je hulp! :)

Ja, ik heb het spel gewoon legaal gekocht bij de Dynabyte.
Ik ben ook terug geweest naar de winkel, maar de winkel neemt het spel zoiezo niet terug vanwege de licensie code achterop de handleiding..
Gelukkig heb ik ook een vaste computer en doet het spel het daar wel. Ik denk dat er niets anders op zit dan het op die computer spelen =\

Hey Martijn
Ik heb bovenstaande gedownload en geinstalleerd, en het lijkt er op dat het probleem is verholpen!
Ik heb vandaag niet veel tijd om het goed te testen, maar op het eerste gezicht is dit zeker een verbetering :thumb:

Bedankt voor al je hulp en ik wens jou ook fijne paasdagen! :)

Hallo Nay,

Ik had aangegeven dat ik vandaag een link zou sturen, maar deze heb ik gisteren al gegeven, ik las dat blijkt dat je probleem is verholpen. Dit zou natuurlijk heel fijn zijn.

Wat je precies met die links hebt binnengehaald is: link 1 : videodriver, link 2: the sims 2 update pakket inclusief 3d driver voor compaq!

Succes, en ik hoor graag van je!:thumb:

Beste Laura,

Kom je nog een keertje kijken? Is het jouw gelukt?

Ik hoor graag van je als het niet/wel lukt!

Groetjes Martijn

Ik heb precies hetzelfde probleem..mijn laptop blijft haken tijdens het aanmaken van een familie. Ik heb het spel legaal gekocht!
Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik zou het bovenstaande even downloaden en instaleren, Lindaatjuh.
Heb ik ook gedaan en ik heb geen enkel probleem meer gehad met het spel! :)
Ik heb alleen nog wel 1 vraagje: Is er een plek waar ik kan zien hoeveel videogeheugen mijn computer nu heeft? =\ Mocht ik misschien ooit nog een uitbreidingspakket willen hebben.. Dan kan ik misschien zelf uitvinden of het wel of niet kan ;)

hoe je dit kan zien, is alleen direct via 'dxdiag' te zien (dit doe je door via menu start --> uitvoeren --> invoeren "dxdiag" zonder aanhalingstekens --> ok aanklikken/enter --> onder tapje beeldscherm kan je dan het geheugen van je videokaart aflezen).

Overigens kan je simpeler via deze link even kijken of je computer/laptop het aankan om bijvoorbeeld de sims 2 te spelen:

http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Overigens nog een kleine opmerking: volgens mij heb je voor de sims 2 niet eens zoveel geheugen van je videokaart nodig. Volgens de requirements heb je maar een kaartje van 64 mb nodig, zoals in deze pc ziot die het ook perfect draait. Overigens is hier niet double deluxe op gezet, maar wel alle uitbreidingen

Succes,

Michael

Overigens nog een kleine opmerking: volgens mij heb je voor de sims 2 niet eens zoveel geheugen van je videokaart nodig. Volgens de requirements heb je maar een kaartje van 64 mb nodig, zoals in deze pc ziot die het ook perfect draait. Overigens is hier niet double deluxe op gezet, maar wel alle uitbreidingen
Dat klopt niet, want zoals het er staat moet het kloppen, ik denk dat jij the sims zonder uitbreidingen bedoeld, sims 2.

Want in double deluxe zitten automatisch al 2 uitbreidingen.

Maar, Nay fijn om te horen dat het is gelukt! Hier ben ik heel blij mee, en jij zeker ook!

Groeten,
Martijn

Bedankt Nay..ik ben het nu aan het downloaden. Hopelijk werkt het bij mij ook!

Die test geeft bij mij aan dat ik de Sims 2 gewoon kan draaien...maar ik wacht af of die downloads bij mij ook werken. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan