Welke laptop is goed voor mij?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Storm Chaser

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
Hoi allemaal,

Allereerst bedankt dat je even de tijd neemt om mee te denken!

Ik zoek een nieuwe laptop, maar ben een leek op dit gebied.
Ik heb nu een Amilo Siemens van 5 jaar oud, maar deze is slechter aan het worden, ik ben er altijd wel heel tevreden over geweest.

Ik wil er graag mee draadloos kunnen internetten, downloaden, films branden, word en excel, en af en toe een spelletje spelen (geen zware games die op de laptop geïnstalleerd moeten worden zoals WoW).
Ik heb wel een 1000 tal foto's die ik wil bewaren en ik heb een stuk of 500 muzieknummers erop.
scherm 15-17 inch
prijs tot 600 euro.

Geen grote eisen dus.

Wie heeft er een suggestie?
Bedankt!

Groetjes, Willemijn

Er zijn tegenwoordig zoveel keuzes op laptop gebied, dat het heel moeilijk wordt een goede laptop aan te raden. Zeker als het een meer "huis, tuin en keuken" laptop (zoals deze) is, waar geen vreemde eisen aan zitten.
Ik raad je dan ook aan eerst eens hier een kijkje te nemen, waar je netjes kan filteren op dingen als prijs, HDD grootte en grootte van het scherm (en nog meer).
Als je er dan een aantal hebt gevonden is het voor anderen hier veel makkelijker je te helpen, omdat ze dan niet "uit het niets" iets erbij hoeven te zoeken. Want dat is vrijwel onmogelijk met het aantal keuzes tegenwoordig ;)

Ik houd het advies simpel. Wacht even de Lidl of Aldi actie krant af en sla je slag met de eerste en beste Medion. Prima machines voor heel gunstige prijzen. Een betere machine voor die prijzen ga je nergens vinden.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben al op de site aan het rondsnuffelen met alle verschillende laptops, goede site!

En over een Medion, mijn moeder heedt er ook eentje, maar ik vind hem erg traag (hij is wel 2 jaar oud) en ik word er al kriebelig van als ik bij mijn moeder thuis ben en er even op aan het werk ben, dat ding moet werkelijk overal over nadenken. Is dat probleem inmiddels opgelost bij Medion?

Hoi allemaal,

Allereerst bedankt dat je even de tijd neemt om mee te denken!

Ik zoek een nieuwe laptop, maar ben een leek op dit gebied.
Ik heb nu een Amilo Siemens van 5 jaar oud, maar deze is slechter aan het worden, ik ben er altijd wel heel tevreden over geweest.

Ik wil er graag mee draadloos kunnen internetten, downloaden, films branden, word en excel, en af en toe een spelletje spelen (geen zware games die op de laptop geïnstalleerd moeten worden zoals WoW). Een processor rond de 2 GHz volstaat
Ik heb wel een 1000 tal foto's die ik wil bewaren en ik heb een stuk of 500 muzieknummers erop.
Uitgaande van 1 Mb per foto is dat 'slechts' 1 giga opslagruimte op hdd en uitgaande van gemiddeld 4 MB per MP3 is dat 'slechts' 2 giga opslagruimte op hdd
scherm 15-17 inch
prijs tot 600 euro.

Geen grote eisen dus.

Wie heeft er een suggestie?
Bedankt!

Groetjes, Willemijn

Eén en ander betekent dat je met een 100 tot 150 giga hdd helemaal de dame bent.
Voor backup doeleinden doe je er goed aan om een externe USB hdd erbij aan te schaffen (capaciteit zo'n 150 giga) die hoeft dan niet meer te kosten als enkele tientjes. Dan zijn je foto's en MP3tjes veilig.

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ik ben al op de site aan het rondsnuffelen met alle verschillende laptops, goede site!

En over een Medion, mijn moeder heedt er ook eentje, maar ik vind hem erg traag (hij is wel 2 jaar oud) en ik word er al kriebelig van als ik bij mijn moeder thuis ben en er even op aan het werk ben, dat ding moet werkelijk overal over nadenken. Is dat probleem inmiddels opgelost bij Medion?
Da's geen probleem van Medion, jouw moeders keuze 2 jaar geleden is het probleem. Zij heeft niet goed gelet op met name de processor en geheugenspecificaties toen ze 't ding kocht, danwel ze heeft alleen naar haar budget gekeken en dáár een machine bij gekocht zónder naar de specificaties te kijken.

Wacht op de eerst volgende Aldi aanbieding en post in dit topic dan even een remindertje.

Download dit tooltje eens (PC Wizzard) en maak ons deelgenoot van de specificaties van het machientje van je moeder.

Laatst bewerkt:
Mocht je je eigen weg kiezen en een willekeurige machine gaan kopen (wat ik dus sterk afraad!) let dan op iig de volgende zaken:

zorg dat de processor een core 2 duo is met een snelheid van minimaal 2 Ghz,
zorg dat er minimaal 2 giga intern geheugen inzit (RAM), maar liever 3 giga,

en last but not least : WAAK voor een kreet als 'shared videomemory' of 'onboard grafische chip'. Met name deze laatste kretelogie is vrij dodelijk voor de snelheid van een laptop, want het betekent dat de videokaart op het moederbord is geïntegreerd en een onboard videochip is per definitie traag / trager dan om het even welke 'losse videokaart'.

Kijk bijvoorbeeld eens naar de link in het eerste bericht van dit topic. Daar had je een uitstekende laptop aan gehad. Die machine is om van te gaan kwijlen in deze prijsklasse.

Laatst bewerkt:
Dat is een aardge keuze.
Als je 'm daarentegen vergelijkt met die van 749 (met name de processor) dan lees je daar o.a. dat die processor niet alleen redelijk veel sneller is qua Mhz. maar daarentegen óók nog eens een veel grote L2 cache heeft en dát maakt een processor ook snel. Een L2 cache is namelijk een soort van voorportaal / hal van de processor waarin gegevens worden opgevangen alvorens door de processor verwerkt te gaan worden. Hoe groter die hal, die hoe sneller de processor. Vergelijk de beide laptopjes eens op dit onderdeel.

Laatst bewerkt:
4launch is 101% betrouwbaar. Je mag Marsmannetje dankbaar zijn dat íe déze voor dít bedrag tegenkomt. Advies? Gisteren bestellen!!!

Het kan best een wehkamp-geval worden.
Je weet wel: tv dat voor 99 euro werd aangeboden, terwijl deze veel duurder is.
Alleen in dit geval is de prijs voor de leek niet supervreemd: immers staan er wel vaker laptops tegen die prijs te koop.

Dus geen garantie dat je de laptop echt in handen krijgt, maar in dat geval krijg je gewoon je geld terug. Het zijn gewoon betrouwbare bedrijven.
Iemand legde uit dat het vermoedelijk zo is dat een groothandel (die de laptops aan de webshops levert) een fout heeft gemaakt. Daardoor is er een lage inkoopsprijs in het systeem van deze 4 webshops gekomen en daardoor wordt weer automatisch de verkoopprijs veranderd.
Maar ja: dat is hun probleem.
470 euro voor een laptop is niet onredelijk.

Dat wij weten dat het een superkoop is... :p

Ik heb hem besteld!!!!! :D

Zal wel dinsdag worden voordat ik er iets van hoor met de paasdagen ertussen...

Onwijs bedankt voor jullie tips, ik ben er echt super mee geholpen!!!! :thumb:

Liefs, Willemijn

Laat even horen als íe binnen is.

Bij 4Launch heb ik in 2007 een externe hardisk en korte tijd daarna een inktjet printer besteld. Aflevering 3 dagen na bestelling.

Ik ben ervan overtuigd dat jij met jouw gebruikerseisen de grenzen van dit machientje niet zal gaan vinden, m.a.w. je zal héél erg tevreden zijn over de prestaties.

Pas op! 4Launch schrijft dat er geen recoverydisk wordt meegeleverd, een herstelinstallatie staat op de 2e partitie. Dat is net zo betrouwbaar, alleen bij mijn weten zijn leveranciers verplicht een Windows CD mee te leveren, dan wel een tool die de recovery installatie (op die andere partitie) vanwege de gebruiker op een DVD / CD kan plaatsen (zelf branden dus na de eerste opstart) voor eventuele latere noodgevallen. Vraag er even na als je de laptop binnen hebt.

Laatst bewerkt:
Oke, ik zal je op de hoogte houden als ie binnen is.
En ik zal kijken of er een recoverydisk bijzit of een tool.

Op de site staat dat ie nu niet op voorraad is, maar dat ie binnen 8 tot 10 dagen weer binnenkomt. Ben benieuwd... hoop niet dat het een 'wehkamp-gevalletje' word...

Ik had al wel vaker naar de Sony Vaio gekeken, maar hij lag boven mijn budget... maar nu krijg ik hem dan hopelijk toch! :D

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1345811

Even ter info het draadje op tweakers over de aanbiedingen. Aanbiedingen omdat het een behoorlijk aantal webshops betreft.
Nog een reden waarom ze het niet zomaar kunnen negeren:

Als consument kijk je naar de prijzen op internet. Als een van de ongeveer 10 webshops er 4 of 5 onder de 500 euro zit, dan verwacht en mag je verwachten dat de prijs redelijk is.

Is het een webshop met een prijs ver onder die van de andere, dan mag je inderdaad verwachten dat het een fout is. Nu maar hopen dat iemand zo slim is geweest om een print screen van deze aanbiedingen te maken.

Tja, er word veel gepraat over deze aanbieding en de meningen zijn flink verdeeld of het nu een foutje is of een stunt en of de laptops ook daadwerkelijk geleverd zullen worden.
Ik wacht het maar gewoon af...

Ik had 'm topicstarter (zie vorige bericht) ook al geadviseerd. Sony's aandelen kunnen omhoog want ik begrijp dat velen 'm besteld hebben..............
Je hebt de andere webwinkels nog als alternatief als 4Launch het dinsdag middels een mail laat afweten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan