Hier loop ik even op vast.
Ik heb het volgende:
De repaint routine aanroepen vanuit PictureBox1_paint gaat goed, maar ik wil ook overnieuw tekenen vanuit een timer_tick.
Hoe krijg ik dit aan de praat? In mijn logische klasse is de snake intussen verplaatst dus dat moet worden getekend.
Ik begrijp ook nog niet echt goed wat er dan ‘onder water’ allemaal gebeurt.

Ik heb het volgende:
Code:
Public Class Form1
...
Private Sub RePaint(ByVal g As Graphics)
Dim x As Integer
Dim y As Integer
g.FillRectangle(Brushes.White, 0, 0, 5 * MySnake_Game.cSnakeGameWidth, 5 * MySnake_Game.cSnakeGameHeight)
For x = 0 To MySnake_Game.cSnakeGameHeight - 1
For y = 0 To MySnake_Game.cSnakeGameWidth - 1
If MySnake_Game.MatrixCell(x, y).IsSnake Or _
MySnake_Game.MatrixCell(x, y).IsSmallFood Or _
MySnake_Game.MatrixCell(x, y).IsBigFood Or _
MySnake_Game.MatrixCell(x, y).IsWall Then
g.FillRectangle(Brushes.Black, 5 * y, 5 * x, 5, 5)
End If
Next y
Next x
End Sub
Private Sub PictureBox1_Paint(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Windows.Forms.PaintEventArgs) Handles PictureBox1.Paint
RePaint(e.Graphics)
End Sub
Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Timer1.Tick
If MySnake_Game.Status = EnmStatus.cPlaying And Not Me.Pause Then
MySnake_Game.MoveGame()
RePaint(PictureBox1) '==> compileert niet maar hoe dan wel?
End If
End Sub
...
End Class
Hoe krijg ik dit aan de praat? In mijn logische klasse is de snake intussen verplaatst dus dat moet worden getekend.
Ik begrijp ook nog niet echt goed wat er dan ‘onder water’ allemaal gebeurt.