Vista client aanmelden op SBS 2003

Status
Niet open voor verdere reacties.

SKILL

Gebruiker
Lid geworden
9 apr 2009
Berichten
41
Server:
domein = skill.domain
ipadres server = 192.168.2.100
subnetmask = 255.255.255.0
gateway = 192.168.2.1 (router)
dns = 192.168.2.100
OS = Windows SBS 2003

Client:
ipadres = 192.168.2.102
subnetmask = 255.255.255.0
gateway = 192.168.2.100
dns = 192.168.2.100
OS = Vista Ultimate 32 bit

De volgende melding krijg ik:

Code:
De volgende fout is opgetreden tijdens het lid worden van domein SKILL:
Een poging om de DNS-naam van een domeincontroller in het domein 
waaraan de computer wordt toegevoegd om te zetten, is mislukt. controleer 
of deze client is geconfigureerd om verbinding met een DNS-server te maken 
die DNS-namen in het doeldomein om te zetten. (de grammatica is voor 
rekening van Bill)

De volgende dingen heb ik reeds geprobeerd:
1. client gateway adres wijzigen naar 192.168.2.1
2. dns op de server wijzigen in de externe dns van mijn isp
3. server dns ingesteld op 192.168.2.1
4. forwarders geprobeerd op 192.168.2.1 en 192.168.2.100
5 client dns wijzigen naar 192.168.2.1

Niets is succesvol.

Wat kan ik doen?
 
idee?

zit er op de sever dhcp?--> disable
dhcp van de client gebruiken
 
ipconfig /all levert op:
---------------------------------
dhcp enabled : no
---------------------------------


geen dhcp geactiveerd

op de client trouwens ook niet. Die heb ik ook een statisch ip gegeven.

Als ik trouwens iets wil wijzigen aan mn statische ip of dns of wat dan ook op de server dan krijg ik onderstaande melding:
errormessage.jpg
 
Laatst bewerkt:
om te proberen

misschien??
hoeveel netwerkkarten zitten er in
Right click "My Network Places"--> eigenschappen
je krijgt een lijst met LAN-Connections
mogelijk probleem met LAN-Connection 2 of 3, enzovoorts
zit ergens in het register nog een oude entry, maar windows creerde wel een nieuwe
windows pakt van allebei wat..
verwijder beide registry ingangen
herstart server en config de nieuw gevonden verbindingen
 
Er zitten twee netwerkkaarten in.

Een draadloze kaart, deze is uitgeschakeld en dus niet actief.
Deze kaart is ook gedeïnstalleerd geweest.


Een onboard intel netwerkkaart, deze is ingeschakeld en dus wel actief.


overigens kunnen de server en de client elkaar wel pingen.
 
Lijkt me een DNS probleem.

Zorg dat de client iig het server ip in zijn DNS heeft, bij voorkeur als primaire.

Test dan het volgende:

ping [servernaam]
krijg je reactie? resolved hij het juist IP-adres?

zo niet, probeer eens de volgende commando's, zowel op clients als op de server:
ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns

daarna nog een keer ping [servernaam]
 
Laatst bewerkt:
owkee,

voor de zekerheid opnieuw geinstalleerd en een nieuwe AD aangemaakt.

Deze heeft de naam skill.networking.nl. Alle ipadressen zijn hetzelfde.

zowel:
ping [skill]
ping skill
ping [skill.networking]
ping skill.networking]
ping [skill.networking.nl]
ping skill.networking.nl

hebben geen effect ook niet na ipconfig /flushdns en ipconfig /registerdns.

De melding is:
Ping-aanvraag kan host skill.networking.nl niet vinden. controleer de naam en probeer het opnieuw.

De server heeft trouwens geen internet van de router tenzij de dns op de server is ingesteld op 192.168.2.1 (router adres en dus niet het adres van de server zelf)
 
Kun je de server wel pingen op ip? zo ja is het dns, als je op de server in dns kijkt zie je je server dan wel staan?
Bij de dcpromo krijg je de optie om dns automatisch te configureren, als je daar ja geeft zou die het moeten doen.
 
ik kan de server wel pingen op ipadres.

Ik zie na de installatie bij start-->programma's-->AD---> geen dns optie meer staan??? dit was voor de herinstallatie wel!!!!

en het volgende testrapport gaf de computer toen de AD was geinstalleerd:

Diagnostic Results
The registration diagnostic has been run 1 time.

DNS registration support for this domain controller has been verified. To continue, click Next.

Details
The primary DNS server tested was: ns.tellus.nl (217.148.181.90)

The zone was: networking.nl

The test for dynamic DNS update support returned:
"The operation completed successfully."
 
Begin met het uitzoeken welke domeincontrollers er vlgs. DNS bestaan.
Test dit zowel vanaf het werkstation als vanaf de server zelf:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc738991.aspx

Andere zinvolle links m.b.t. DNS op de server:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc782017.aspx
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc775451.aspx

Voor DNS configuratie werkstations:
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc738308.aspx
http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc781296.aspx

Troubleshooting DNS (i.c.m. AD): Alles onder: http://technet.microsoft.com/nl-nl/library/cc739852.aspx

Natuurlijk moet je wel DNS hebben geïnstalleerd op de domeincontroller. De tweede en derde link hierboven zouden je daarmee moeten kunnen helpen als je dat nog niet gedaan had.

Succes ermee,

Tijs.
 
Dns is geinstalleerd.

als ik vanaf de client ping naar server..dus:
ping server
dan lukt dat!

Naam van de computer(server) = server.skill.networking.nl

naam van het domein = skill.networking.nl

Als ik op mijn client inlog op skill kan ik een loginnaam en wachtwoord invoeren. Dit lukt niet als ik wil inloggen op server of server.skill.networking.nl

Dan krijg ik dezelfde fout weer mbt de dns
 
Blijkbaar hangt je computer nu (ook) nog in het skill domein (ook al bestaat die niet meer).
Je zult 'm dus eerst moeten toevoegen in je nieuwe domein.

Succes,

Tijs.
 
Owkee,

nieuwe installatie. Andere CD-roms gebruikt.

En de computer wordt wel herkent!!! domein is nu sbs.local
OU is aangemaakt met een gebruiker om te testen.

Volgende probleem dient zich aan...ik heb nu geen internet (kan dit ook in dit topic???)
DHCP van de router wordt gebruikt, niet van de server.
DNS is ingesteld op de dns die in de router staat van de isp.
Als ik dns instel op 192.168.2.100 of 192.168.2.1. maakt dit geen verschil.

Even voor de duidelijkheid...ik heb geen internet op de client en ook niet op de server.
 
owkee, client aangemeld en wel internet.

Deze topic kan dicht wat mij betreft. alles werkte na een reboot.

Ik heb nog wat andere vragen..maar daar zal ik andere topics voor starten.

Bedankt iedereen voor de hulp!
 
Sluiten van het topic doe je zelf: Klik op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", rechts onder deze posting.

Mooi dat het nu werkt zoals het hoort.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan