• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

link in excel document verdwijnt elke dag

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike008

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2009
Berichten
1
Hallo,

Ik heb een Excel document met daarin een link naar een ander document hetgeen op een server staat.
Als ik het bestand opsla werkt alles maar als ik de volgende dag het excel document weer open dan is de link verwijzing weg en komt de foutmelding dat de link niet kan worden weergegeven en staat op de plaats van de link naam : \..\..\

Op de server waar het gelinkte document staat heb ik read write rechten.

Heeft iemand een idee waardoor dit zou worden veroorzaakt? En hoe dit op te lossen is?

Greetz,

Mike
 
Hallo,

Ik heb een Excel document met daarin een link naar een ander document hetgeen op een server staat.
Als ik het bestand opsla werkt alles maar als ik de volgende dag het excel document weer open dan is de link verwijzing weg en komt de foutmelding dat de link niet kan worden weergegeven en staat op de plaats van de link naam : \..\..\

Op de server waar het gelinkte document staat heb ik read write rechten.

Heeft iemand een idee waardoor dit zou worden veroorzaakt? En hoe dit op te lossen is?

Greetz,

Mike

Ik herken het probleem, probleem is dat de tekst van het pad verdwijnt. Bij mij was het probleem verdwenen toen ik de hyperlink niet direct aangaf maar via tesk.samenvoegen. Dus:
Hyperlink(Tekst.samenvoegen("pad'&'naam file'');eenvoudige naam hyperlink)

Je kunt pad ook in een cel zetten en daarnaar verwijzen bij tekst.samenvoegen.

Hoop dat het bij jou ook werkt.

groeten,
hans
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan