• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Automatisch een Excel melding in Outlook

Status
Niet open voor verdere reacties.

teckelfan

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Hallo,

Ik weet niet of ik dit in het juiste forum plaats want het betreft zowel Excel als Outlook.
Maar ik heb het volgende probleem, in Excel heb ik in kolom A een lijst van brandblusser.
In kolom B staat de laatste keuringsdatum en in kolom C staat de nieuwe keuringsdatum.
Is het mogelijk om door Excel automatisch een melding in Outlook te laten maken zo gauw als de datum in kolom C is verstreken.

Wie weet er een oplossing ?

John

Wat bedoel je met melding ? Een mail versturen of een agendapunt toevoegen of id. ?
Over beide onderwerpen is in de helpfunctie van dit forum meer dan voldoende informatie te vinden
Je kan een lus inbouwen in Thisworkbook die de datums controleert telkens het bestand geopend wordt en dan de benodigde actie ondernemen

Mvg

Rudi

Wat bedoel je met melding ? Een mail versturen of een agendapunt toevoegen of id. ?
Over beide onderwerpen is in de helpfunctie van dit forum meer dan voldoende informatie te vinden
Je kan een lus inbouwen in Thisworkbook die de datums controleert telkens het bestand geopend wordt en dan de benodigde actie ondernemen

Mvg

Rudi

Ja Rudi ik bedoel een melding in de agenda van Outlook zodat bij het openen van Outlook deze melding word weergegeven.

en kun je een code voor die lus geven ?

alvast bedankt

Titel aangepast, vraagje zegt niets over je probleem.

Dankje voor deze link ik zal eens kijken of het toepasbaar is voor mijn :thumb:

Kijk eens in de hulpfunktie van de VBEditor van Outlook bij taskitems.

Code:
Sub nieuwe_controletaken()
  With CreateObject("Outlook.Application")
    for each cl in sheets(1).columns(3). specialcells(xlcelltypeconstants)
      With CreateItem(3)
        .Subject = "controle blusser"
        .ReminderSet = True
        .ReminderTime = DateValue(cl.Text) + TimeValue("08:00:00")
        .Save
      End with
    Next
  End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan