Upgraden of nieuwe PC kopen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

yuurr

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2009
Berichten
67
Goeie middag luitjes,

Ik heb al zo'n vier/vijf jaar de zelfde computer ter beschikking, en moet zeggen
dat hij al met al wat minder wordt. Persoonlijk heb ik er nul verstand van, en zou ik
graag aan jullie kenners willen vragen of ik mijn computer moet upgraden of een
geheel nieuwe computer moet aaschaffen.
Ik heb wat screenshots gemaakt met gegevens over mijn computer.

naamloosj.png

naamloos2m.png


Ik heb mij laten vertellen dat mijn kloksnelheid goed is. Ook dit gaat mijn kennis te boven.
Tevens moet ik zeggen dat ik hem liever upgrade dan dat een geheel nieuwe computer moet kopen. Ik gebruik hem voor spelletjes. Dus dat zou een dure grap worden.

Ik beschik ook over illegale windows, en mocht ik deze computer behouden wil ik graag een legale windows installeren. Is dit mogelijk ? en zo ja wat zou dat gaan kosten?

Bedankt voor u tijd en antwoorden.

Mvg, yuri
 
Ik heb je al genoeg geholpen he Yur:thumb:

Maar nu de kenners met hun antwoorden.
 
Gezien.

't wordt een beetje een spagaatje, want jij doet er spelletjes op. Daar de machine redelijk 'bejaard' is, zijn dit sowieso niet de nieuwste spelletjes denk ik?

Wil jij toch moderne games kunnen spelen dan heb je eigenlijk 2 verschillende updates nodig. Klik hier voor de 1e.
Daarnaast heb je bijv. deze moderne videokaart nodig.

Let wel, het zijn 2 voorbeeldjes, maar met deze upgradekit kun jij spelletjes uit 2008 / 2009 probleemloos draaien.
De spagaat in het geheel zit 'm echter in het feit dat je met de door mij geplaatste linkjes er nog niet bent.............. je moet dan ook een nieuwe voeding hebben. Da's ook weer 40 tot 140 euro (merk / kwaliteit bepaalt de prijs)

Het zou daarom niet onverstandig zijn om toch eens aan een geheel nieuwe pc te denken want de prijs van de door mij geplaatste update hardware, begint toch al vrij aardig in de richting van een nieuwe te gaan................
 
Laatst bewerkt:
Je processor is niet goed, je ram is te weinig en je grafische kaart is ook niet geweldig. Maar wat wil je precies? Wil je trug games kunne spelen? Wil je vista vlot kunnen late draaien? Of gewoon XP? Ben je van plan om photoshop ed. te gebruike? Of videobewerkingsprogrammas?

Kortom wat verwacht je van je pc?

en wat is je budget om nieuwe onderdelen of een nieuwe pc te kopen?
 
Je processor is niet goed, je ram is te weinig en je grafische kaart is ook niet geweldig. Maar wat wil je precies? Wil je trug games kunne spelen? Wil je vista vlot kunnen late draaien? Of gewoon XP? Ben je van plan om photoshop ed. te gebruike? Of videobewerkingsprogrammas?

Kortom wat verwacht je van je pc?

en wat is je budget om nieuwe onderdelen of een nieuwe pc te kopen?

Ik verwacht dat ik normaal spelletjes kan spelen. Nieuwste spellen, met mooie qualiteit. Zonder al te veel lag. Ik ben tevreden met Windows XP dus vista is niet van toepassing.

budget ligt rond de 300 euro.
 
Gezien.

't wordt een beetje een spagaatje, want jij doet er spelletjes op. Daar de machine redelijk 'bejaard' is, zijn dit sowieso niet de nieuwste spelletjes denk ik?

Wil jij toch moderne games kunnen spelen dan heb je eigenlijk 2 verschillende updates nodig. Klik hier voor de 1e.
Daarnaast heb je bijv. deze moderne videokaart nodig.

Let wel, het zijn 2 voorbeeldjes, maar met deze upgradekit kun jij spelletjes uit 2008 / 2009 probleemloos draaien.
De spagaat in het geheel zit 'm echter in het feit dat je met de door mij geplaatste linkjes er nog niet bent.............. je moet dan ook een nieuwe voeding hebben. Da's ook weer 40 tot 140 euro (merk / kwaliteit bepaalt de prijs)

Het zou daarom niet onverstandig zijn om toch eens aan een geheel nieuwe pc te denken want de prijs van de door mij geplaatste update hardware, begint toch al vrij aardig in de richting van een nieuwe te gaan................


word idd al aardig prijzig, wat houdt voeding precies in?
 
Laatst bewerkt:
Nieuwste spellen en mooiste kwaliteit gaat iets meer eisen dan € 300,-.

En dan komt dat met de huidige onderdelen inderdaad neer op een geheel nieuw systeem.
Welk merk en wattage voeding zit er nu in je pc> (openmaken en op voeding zelf kijken)

Neiuwste spellen zeg je, welke versta je daaronder? Het opzoeken van de eisen van die spellen geeft je al een goed beeld van wat je minimaal nodig gaat hebben.
 
Wélke bedoel je daarmee? Toch niet de door mij geplaatste? Die is namelijk bedoeld voor de upgradekit die ik in hetzelfde bericht noem.............

Zie a.u.b. aanpassing boven (reeds gecorrigeerd)....
 
Hij heeft het mij nog niet verteld, maar hij speelt volgens mij geen GTA 4 wat erg mooi is, hij speel o.a Fly for fun (Flyff) Age of Empires en andere strategygames.
 
Nieuwste spellen en mooiste kwaliteit gaat iets meer eisen dan € 300,-.

En dan komt dat met de huidige onderdelen inderdaad neer op een geheel nieuw systeem.
Welk merk en wattage voeding zit er nu in je pc> (openmaken en op voeding zelf kijken)

Neiuwste spellen zeg je, welke versta je daaronder? Het opzoeken van de eisen van die spellen geeft je al een goed beeld van wat je minimaal nodig gaat hebben.

bijv. Farcry3. Unrealtourmant 2009. Dat soort spellen. Zeg maar de spellen die in 2009 uitgebracht worden.

Ik ben denk tot de conclussie gekomen een nieuwe computer aan te schaffen. Waar zou ik dan goed naar moeten kijken?
 
@yuurr, de beste tip die ik je kan geven wanneer je over een beperkter budget beschikt, is om samen met een bevriende relatie die verstand heeft van pc's, de w w w marktplaats .nl af te stropen. Daar koop je voor een paar honderd euro een héle beste complete 2e handse / moderne pc uit 2007 of daaromtrent.

Mogelijk ben je er namelijk nog steeds niet met de upgrades die ik voorstelde, want heel waarschijnlijk is de thans in je kast aanwezige koeling ook niet toereikend voor de nieuwe hardware om het geheel onder 50 graden celsius te houden.
 
Laatst bewerkt:
De verhouding tussen onderdelen en de eisen die jij zelf stelt.

Voor de spellen die je noemt zijn de eisen nog niet beschikbaar, das dat is lastig verlijken.
 
Laatst bewerkt:
Kheb niet zo heel veel verstand van de nieuwste hardware maar kga eens proberen.

ram: ik denk dat je aan 1 gb genoeg hebt dus zou ik denken dit latje
Kingston ValueRAM 512 MB SD-133 59€

grafische kaart: Sapphire HD4870 189€

processor: Je kan niet echt hoog gaan met je processor aangezien je maar een pentium pcessor hebt. Ik zou niet wete welke je kan kiezen.

Maar mss is het een beter idee om een upgrade set te kope en een nieuwe grafische kaart.

aan 300 euro ga je geen game-pc kunnen samenstellen voor alle games te kunnen spelen.

ps: prijzen komen van alternate

Aan welke games had je geadcht?


Het voornaamste spel dat ik speel is toch wel Flyff ( fly for fun) te vergelijken met world of warcraft.
 
@yuurr, de beste tip die ik je kan geven wanneer je over een beperkter budget beschikt, is om samen met een bevriende relatie die verstand heeft van pc's, de w w w marktplaats .nl af te stropen. Daar koop je voor een paar honderd euro een héle beste complete 2e handse / moderne pc uit 2007 of daaromtrent.

Dus op marktplaats, kan ik voor een budget van 300 euro een betere pc kopen dat dit wat ik momenteel ter beschikking heb?
 
@crash, misschien wel omdat het gesloten topic eerder / ouder is..................!
 
Berichten uit de andere topic samengevoegd met deze topic.

@yuurr,

welkom op Helpmij.:)

@Pasja,
Sorry, ik had niet op de tijd van plaatsing gelet. Zal mijn bericht daar even aanpassen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan