Bijlages niet te vinden in Windows mail

Status
Niet open voor verdere reacties.

Muppet50

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2004
Berichten
17
Sinds enige dagen, vermoedelijk na een update van Windows Vista, kan ik in Windows mail geen enkele bijlage meer direct openen. Het programma geeft de volgende foutmelding:
De dialoogboxtitel is bv van Powerpoint en zegt: Kan C: Windows/system32\[naam bestand] niet lezen.
Hetzelfde gebeurt met bv met een oude bewaarde mail met een PDF bestand ook dan volgt de foutmelding dat er iets mis is met het bestand.
Wanneer de bijlage is wordt opgeslagen in een map kan deze wel normaal worden geopend.
Ik heb dit zowel op mijn laptop als op mijn desktop

Weet iemand een oorzaak??:thumb:
 
Laatst bewerkt:
Ik heb exact hetzelfde probleem, van alles geprobeerd maar geen resultaten.
Bij mijn zoekopdrachten zag ik wel ergens dat het probleem veroorzaakt kan worden door IE 8.
Ik had het probleem al eerder (na installatie IE8) maar daar ik een paar vrije dagen had heb ik mijn computer leeggegooid, mocht ook wel na 2 jaar, omdat ik de nodige problemen had.
Na een frisse installatie, met een verschrikkelijke berg aan updates, kwam het probleem gewoon weer terug.
Van de week ga ik terug naar IE7, kijken of dat werkt.
 
:) Geweldig bedankt!!!
Ik ben ook weer terug gegaan naar IE 7.
Alle problemen met het openen van bijlages zijn opgelost!!
Vreemd dat er geen adequate oplossing door Microsoft wordt geboden, want het blijkt dus dat ik (wij) niet de enige(n) ben (zijn) met dit probleem.:thumb:
 
Laatst bewerkt:
nog een erbij

jahoor hier weer zo een ik heb hetzelfde probleem maar ms inderdaad nog geen oplossing. ik hoop zsm op een reactie als iemand iets weet!! bij voorbaat dank. het gaat dus om bestand niet vinden system32 windows mail met ie8

Gr Dave
 
bijlage niet te vinden IE7

Kenners,

Geweldig hoe jullie het voor elkaar krijgen is me een raadsel. Kunnen jullie me helpen hoe ik terug kan gaan naar IE7?
Bij mij gaan de bijlage in word niet open. Ik krijgt de tekst: "Kan niet worden gevonden". Excell bijlage leveren voor als nog geen probleem op.
Bij voorbaat dank voor jullie hulp.

Cornelus.
 
Via het configuratie scherm nar updates, en aldaar de installaatie van IE 8 ongedaan maken/verwijderen. IE 7 is dan weer gewoon te gebruiken en openen de bijalgen in Windows Mail ook weer. Succes er mee! :thumb:
 
bijlage niet te vinden

Beste Muppet50,
Bedankt voor je snelle reactie. In een woord geweldig. Bij mijn update's vind ik helaas niet de up-date IE8 in het configuratiescherm staan allerlei up-dates van Windows, beveiliging, hotfix, explorer etc. met nummer die beginnen met een K. Sommige zijn niet van een nummer voorzien.
Kun je me vertellen welke de juiste is?


Bij voobaat dank.
Cornelus
 
Laatst bewerkt:
Als het goed staat de update hier: configuratiescherm/ beveiliging/ controleren op updates/ geschiedenis van updates weergeven. Daar staat rond 4 mei de update IE8 voor windows Vista. Ga dan terug naar geïnstalleerde updates en verwijder deze. Start opnieuw op en IE 7 komt vanzelf weer te voor schijn. Lukt het bij jouw niet, is er waarschijnlijk iets anders aan de hand.
 
Misschien nog een mogelijke oplossing:
Bij ie8 - extra - instellingen voor compatibiliteitsweergave - alle websites met de compatibiliteitsweergave weergeven aanvinken.
Bij mij werkt dit voorlopig, afwachten of het zo blijft. Ik weet niet of ie8 dan nog volledig werkt maar eigenlijk gebruik ik toch firefox.
 
mail komt niet meer binnen - bijlage niet te vinden

Beste Muppet50 en luden,

Op jullie advies heb ik IE8 verwijderd en opnieuw opgestart.
Probleem is nu dat hij geen mail meer binnen laat.
Kunnen jullie me verder helpen?
Bij voorbaat dank.

Cornelus
 
Heb je ook mijn manier geprobeerd? Dus niet ie8 verwijderen, maar laten draaien in compatibiliteitsweergave (zie hierboven bij mijn post).
 
mail komt niet meer binnen - bijlage niet te vinden

Hoi luden en Muppet50,

Alles is gelukt. Werkt weer voortreffelijk. Bedankt voor jullie hulp.

Groeten, Cornelus
 
En op welke manier, zo heeft iemand anders er ook nog iets aan? Dank
 
Hoi Luden,

Het bleek dat de mailtjes even bij de provider bleven hangen. Ik was nogal snel met mijn conclusie dat ze niet mer binnen kwamen.

Groet, Cornelus
 
Mijn oplossing van compatibiliteitsweergave blijkt ook niet te werken, want bij mij is het probleem er terug.
 
Ik vind wel dat deze vraag niet echt opgelost is en dat ze open moet blijven. Vele mensen willen IE wel als browser gebruiken en dus is IE8 verwijderen eigenlijk geen echte oplossing, niet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan