Laptop doet het alleen nog op netstroom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny2007

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn laptop, zodra ik de stroom van mijn laptop afhaal loopt deze binnen 5sec. vast.. Als ik dan de lader eruit laat en 'm opnieuw opstart, loopt hij na het opstarten van Vista weer vast. De enige mogelijkheid om zonder lader te werken is in veilige modus, dan werkt hij perfect, alleen het ledje op de laptop van de lader blijft wel branden, en die van de accu knippert.
Dit probleem is ontstaan na een draadbreuk in mij oude oplader.
Ik weet nu niet of het een hard- of software probleem is.

Alvast bedankt voor de reactie's !

*knip*

Er is mischien een kortsluiting aanwezig geweestt op de Baterij,schaf je een nieuwe aan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja daar dacht ik eerst ook aan, maar als de batterij kapot is hoe kan het dan dat hij in veilige modus wel gewoon doet zonder netstroom?:confused: gaat dan zeker bijna een uur mee...

Ja hij gaat maar een "uur" mee maar dat was daarvoor ook al...
Vindt het raar dat hij het zonder lader wel gewoon doet in "veilige modus" (software probleem):confused:
maar het ledje dat hij aan de lader hangt, blijft dan wel branden terwijl deze eruit is? (hardware probleem):confused:
wie kan er een analyse maken ?

Heb Vista opnieuw geïnstalleerd en alle drivers erop gezet...

Als je Vista al opnieuw hebt geinstalleerd en het probleem niet wegging kunnen we een software probleem uitsluiten.
Dan ligt het toch aan de hardware, maar wat precies is moeilijk te zeggen: het kan de oplaad aansluiting zijn, het moederbord, de batterij..

probeer eens xp er op te zetten.

misschien dat het probleem opgelost is

Geef nou alleen advies als je er verstand van hebt.. Vista opnieuw installeren heeft niet geholpen, waarom zou XP installeren dan wel helpen?

Het lijkt bijzonder veel op een hardware matig probleem..

ik denk omdat vista ook bij mij vaag doet met andere dingen maar xp werkt wel 100 procent op me andere laptop wat ik met vista aleen foutmeldingen kan doen

Foutmeldingen zijn wat anders dan een laptop die het niet meer doet op zijn accu.
Er zal wel iets op zijn moederbord kapot zijn wat de stroomdoorvoer van accu naar onderdelen regelt, helemaal zeker weten doe ik het niet maar software matig is het sowieso niet.

Voor software problemen kan Vista inderdaad nog zorgen maar dat is meer te wijten aan de gebruiker dan de computer zelf.. ik gebruik zelf met groot plezier Vista. Ja het is een stuk zwaarder dan XP, maar dan moet je het ook niet draaien op een oud bakkie.
Ook nergens last van m.b.t. software of wat dan ook, alles werkt uitstekend als je maar weet wat je doet en als je maar een beetje hedendaagse pc/laptop hebt.

Foutmeldingen zijn wat anders dan een laptop die het niet meer doet op zijn accu.
Er zal wel iets op zijn moederbord kapot zijn wat de stroomdoorvoer van accu naar onderdelen regelt, helemaal zeker weten doe ik het niet maar software matig is het sowieso niet.

Voor software problemen kan Vista inderdaad nog zorgen maar dat is meer te wijten aan de gebruiker dan de computer zelf.. ik gebruik zelf met groot plezier Vista. Ja het is een stuk zwaarder dan XP, maar dan moet je het ook niet draaien op een oud bakkie.
Ook nergens last van m.b.t. software of wat dan ook, alles werkt uitstekend als je maar weet wat je doet en als je maar een beetje hedendaagse pc/laptop hebt.

jaja vol :love: over vista

maar er stond ook dat hij is veilige modus het wel doet dus er is iets aan vista

maar er stond ook dat hij is veilige modus het wel doet dus er is iets aan vista

Nee. Dan is er een hardware fout bezig als het normaal wordt opgestart. Ga zelf maar is naar veilige modus, dan merk je dat er aardig wat dingen "uitgeschakeld " staan. In dit geval, lijkt het mij inderdaad ook een hardware probleem. Want in de veilige modus wordt dit stukje hardware niet uitgevoerd.

Maikel, even serieus.. Wat zit je nou te klagen over mijn mening over Vista? Bij mij loopt het gewoon goed omdat ik weet wat Vista nodig heeft en ondersteunt. Ik zou dus sowieso nooit Vista installeren op een pc waarvan ik niet zeker weet of ie het goed aankan.. En ik schuif ook niet elk probleem af op Vista omdat het toevallig een slechte introductie heeft gehad en omdat het zo makkelijk is om dingen die je niet begrijpt de schuld te geven.

En geloof me, als Mac of Linux Suse/Ubuntu gedegen alternatieven waren had ik daar allang op gezeten, maar aangezien 9 van de 10 programma's, games en andere dingen gemaakt worden op een Windows architectuur gebruik ik Windows. En ja, ik weet waar ik over praat omdat ik het uit heb getest.

Dus wat mij betreft ga je maar ergens anders raar lopen doen, maar niet hier en niet tegen mij..

Je kan eventueel als je eenmaal in de veilige modus zit een battery check gaan uitvoeren op de batterij om dat in ieder geval te kunnen testen. Ik weet wel dat je via veilige modus geen .exe of .msi bestanden kan installeren omdat de installer niet actief is.

Je kan eventueel als je eenmaal in de veilige modus zit een battery check gaan uitvoeren op de batterij om dat in ieder geval te kunnen testen. Ik weet wel dat je via veilige modus geen .exe of .msi bestanden kan installeren omdat de installer niet actief is.

Hoe herinstalleer ik dan mijn drivers (opnieuw) in veilige modus na ze verwijdert te hebben in de normale modus?

hallo,
ja ik denk zelf ook dat het een hardware probleem is,
vista draait makkelijk op mijn laptop dualcore @2.0Ghz met 4Gig geheugen...
denk zelf ook dat er iets op mijn mb is doorgebrand door de draadbreuk in de adapter.
Bedankt dat jullie hebben mee gedacht over mijn probleem, ga dit weekend naar de pcdokter om te kijken of het het waard is om te laten maken...en anders maak ik er een desktop van :cool::cool:
groeten Danny

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan