vraag hoe ik xp terug krijg

Status
Niet open voor verdere reacties.

POTJE Augurken

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2009
hoi,ik had windows xp op mijn computer maar nu windows 7, maar moet weer xp hebben. in start moest ik ergens op klikken om weer xp te krijgen. weet iemand hoe dat moet???

Wat denk je van gewoon XP schoon installeren. In start zul je niks vinden.:rolleyes:

vraaag

~hoe bedoel je??? want het kon in start en dan volgens mij in control panel of deze computer. maar als ik xp er via de cd rom weer op wil zetten zijgt hij dat het niet kan omdat het al geinstallert is en dat klopt ook

vraag

k weet niet. want ik heb windows 7 gedownload waarbij er met het opstarten word gevraagt of je xp of win 7 wilt doen. maar bij mij doet hij dat niet maar ik kon dat ergens via start en toen...................... wist ik het niet meer

Alle belangrijke bestanden wegzetten,

Opnieuw opstarten met XP cd-rom en dan formatteren volledig en een nieuwe installatie.

Wat jij zegt heb ik nog nooit gehoord.

Ik denk ook niet dat dat kan.

heb je win xp op andere partitie geinstaleerd zo ja dan weet ik wel een maniertje om erachter te komen of win xp het nog doet stop de recovery cd in je pc laat de pc vanaf cd opstarte laat hem herstellen nu kom je in een DOS scherm zorg ervoor dat je in je winxppartitie komt dan naar windows/system32/winload.exe dan start windows xp op zo kun je kijken of het nog wel doet :thumb:

edit: of maak gewoon een opstart cdtje en laat hem xp partitie/windows/system32/cmd opstarten
of start hem gewoon op inveilige modus (dat meestal met F6, F8 F10 of zo moet je zelf maar even kijken welke)

Laatst bewerkt:
Control panel > systeem > systeemeigenschappen hertstel-en opstarteigenschappen

Als je enkel Windows XP terug wilt kan je opstarten met de XP cd en naar de herstelconsole gaan en achter de promt fixboot en fixmbr trommelen. (let wel op dat je de juiste xp installatie kiest)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan