NIeuwe videokaart werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

kipmetkop234

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2009
Berichten
24
Beste mensen

IK heb momenteel een ingebouwde videokaart genaamd de nvidia 6150 le. Deze wou ik upgrade door de drivers te verwijderen en de videokaart te disabelen. Daarna doe ik mijn radeon 9150 erin en kom ik tot het inlogscherm waarna deze na een paar seconden uitvalt


Nu ben ik in safemode gegaan dan werkt ie wel.
Ik probeer de driver te intraleren en krijg het volgende bericht
INF Error - Video driver not found
En daarna
try installing standard vga driver
Wat is dit en hoe installeer ik deze?
En ik weet dat deze videokaart zuigt maar ik heb geen andere keus

EEn snelle reactie die helt zou heel fijn zijn

groet
kip
 
zit die Nvidia videokaart onboard ?
als dat zo is in de bios idd disablen of in elk geval uitschakelen
en gedeelt geheugen (mits mogelijk) op 0 of disabled ztten lukt het niet dan
zo min mogelijk geheugen voor aanstellen

als het een los kaartje is dan die wel eruit halen .. ;)
je kan alleen 2 videokaarten in je pc hebben op SLI modus
en moet ook nog eens exact dezelfde kaarten zijn En je moederbord moet dat ondersteunen

verder ..terug naar de winkel gaan en of eerst kijken of alles
stevig in de slot gestoken is en gebruiks aanwijzing lezen
of de radeon kaart geen extra voeding nodig heeft
 
standaard vga adapter will zeggen dat windows in de normale modus een
soort van 'safe' driver installeerd .. daar kun je niks mee maar dan werkt je kaart wel
geen 3d functies enzo .. dus echt een standaard driver
overigens zou je kunnen proberen om
met je nvidia kaart de drivers voor je ati kunt downloaden en in veilige modus kunt installeren nadat je de nvidia weer uitgeschakeld heb en de ati erin heb gestoken

mocht je daarmee ook niet kunnen installeren kan het altijd nog aan je windows XP liggen
of je nieuwe kaart is niet goed..


ik werk express niet met ATI omdat ik weet dat het enorm veel problemen geeft
van nvidia weet ik gewoon dat het wel doet ook in veilige modus kan installeren
maar dat is bij iedereen anders ;)
 
antwoord

dus ik kan ook gewoon windows opnieuw instraleren en mijn kaart werkt wel anders zou die geen desktop kunnen draaien. MOet ik niet gewoon een vga driver downloaden?
 
je moet nooit zomaar een driver downloaden ... heb je bij de videokaart geen cd met drivers ?

dan die gebruiken

en ja je kan windows opnieuw installeren .. met je nieuwe kaart
als je wel eerst je bestanden backupt die vind dat ze belangrijk zijn
en hopen dat je de ati werkend krijgt met de cd die erbij hoort
anders eerst op de ati site kijken voor je videokaart en drivers die downloaden en desnoods op een usbstick ofzo zetten :) ik weet niet of je na de windows installatie gewoon internet hebt aangezien bij mij dat ook niet het geval is omdat ik dan eerst de drivers van de moederbord cd moet installeren :)
 
atwoord

Ik heb een back up gemaakt en windows op nieuw geinstraleert is nu wel lkkr snel
Mijn videokaart werkt nu de hele tijd maar als ik de drivers moet instraleren dan moet ik eerst framenetwork 2.0 en daarna windows installer instralren dit is op zich geen probleem.

Maar als ik de drivers van mijn moederbord instraleer (en mijn onboard is disabled)
Dan krijg ik het oude probleem weer. Kan het zijn dat een nforce chipset en ati kaart niet goed samen kunnen werken?

En zonder drivers heb ik natuurlijk geen netwerk en geluid. DUs moet ik het maar opgeven of is er nog een mogelijkheid om dit op te lossen
 
Laatst bewerkt:
heb je een driver cd van je moederbord?

anders moet je even kijken op de site van het merk moederbord dat je hebt en chipset drivers opzoeken maar dan geen totaal pakket maar gewoon los de netwerk en sound drivers.

welk moederbord heb je merk en type?

dan kan ik ze ook wel voor je opzoeken.

als je niet weet wat je hebt kun je het zien met een gratis te downloaden programmatje genaamd PC Wizard.
 
antwoord

ja ik heb een cd maar als ik de chipset instraleer dan doet mijn nieuwe videokaart het niet meer.

Maar kan het niet zijn dat de drivers de kaart neit accepteren?
Omdat dit nforce is en de kaart ati

en als je nieuwe drivers wil zoeken dan zou dat geweldig zijn

mijn bord is Esprimo P2410 (Board D2560-A1)
 
antwoord

Ik heb nu ontdekt dat het probleem zich voordoet nadat ik de driver heb geinstraleert? (catalyst 6.11 voor radeon 9250)

HOe kan dit en weet iemand een oplossing?:thumb:
 
Laatst bewerkt:
antwoord

helaas heb ik de cd niet meer. Dus weet ik niet of deze wel werken. Als iemand wel de oude drivers van de radeon 9250 heeft of weet waar ik die kan vinden zou dat fijn zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan