Bios wachtwoord Verwijderen ( Hoe DIP Switch gebruiken ? )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alienzz

Gebruiker
Lid geworden
19 mei 2009
Hallo,

Ik heb een Acer Extensa 5220.
De laptop is gekocht via marktplaats maar er staat een bios wachtwoord op.
Er is een email naar de vorige eigenaar gegaan maar helaas na 2 weken nog steeds geen reactie. Dus ik zoek een manier om het te verwijderen.

Ik heb wel een paar aanwijzingen gevonden maar snap het niet echt.

In de handleiding op :
http://www.scribd.com/doc/13062016/Acer-Extensa-56206419-Service-Manual

Pagina 133. Staat dat je een Dip Switch moet gebruiken.
De binnenkant is precies het zelfde als de mijne. En de G39 zie ik ook.
Maar ik snap niet wat ik dan moet doen,

Wie helpt me ?

Mvg.

Willem.

Laatst bewerkt door een moderator:
Waarom maak je een nieuwe topic aan over hetzelfde?
Hier was je er ook al mee bezig;
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=420948

Iedereen helpt hier vrijwillig, dus het kan soms even duren voordat je antwoord krijgt. Ik zal de andere topic sluiten, zodat je hier door kunt gaan.

Ik heb ook even je link aangepast, zodat deze werkt.

[edit]Even gauw gekeken, je moet de switch op "On" zetten en dan het systeem aanzetten om het password te wissen.[/edit]

attachment.php

Bijlagen

• password reset.jpg
    password reset.jpg
    84,3 KB · Weergaven: 633
Laatst bewerkt:
Ik dacht ik maak een nieuwe omdat ik nieuwe info had.
Maar was vergeten dat je ook gewoon kan updaten.

Maar over de Switch.
Op het plaatje zie ik geen schakelaartje.
Volgens mij is het gewoon plat.

Ook niet net erboven dat kleine zwarte dingetje? Een dipswitchje is vaak erg klein.
[smallimg]http://mti09spring.files.wordpress.com/2009/02/dip_switch_01_pengo2.jpg[/smallimg]
Ziet er ongeveer zo uit, maar dan 1 schakelaartje waarschijnlijk aan de zijkant.

Heb je een digitale camera, zodat je een goede foto van dat gedeelte kun nemen? Ik kan namelijk weinig zien op de foto uit de handleiding. De bijlag op die site kan ik niet openen zonder me aan te melden.

Ik heb trouwens de originele Duitse site bekeken, want de vertaling was een lachertje van Google.:p

Is er echt niemand meer met een oplossing ?

Hallo, vandaag gedaan bij mij.
Is gelukt, hoewel ik er eerst een hard hoofd in had.
De oplossing stond idd op de duitse Acer site/forum.
Het is de G39, deze werkt wel als je hem op drie punten kortsluit.
Als je goed kijkt zijn het 2 driehoekjes en daaronder een puntje, als je deze 3 verbind en dan de stroom aanzet is het (althans bij mij) gelukt.

Succes:thumb:

Hallo, vandaag gedaan bij mij.
Is gelukt, hoewel ik er eerst een hard hoofd in had.
De oplossing stond idd op de duitse Acer site/forum.
Het is de G39, deze werkt wel als je hem op drie punten kortsluit.
Als je goed kijkt zijn het 2 driehoekjes en daaronder een puntje, als je deze 3 verbind en dan de stroom aanzet is het (althans bij mij) gelukt.

Succes:thumb:

Dus bij G39 die 2 Driehoekjes ( de ene puntkant naar links en andere puntkant naar rechts. )

En daaronder een puntje.
Waar mee moet je ze verbinden dan eigenlijk ? Stukje ijzerdraad ofzoiets ?

En mischien brutaal vraagje. maar zou je een goede foto kunnen maken voor me en aanwijzen welke 3 punten Precies.

Dat ik nu weet wat je moet doen helpt me al heel erg. Maar als met foto kan ben ik heel erg blij.

Groetjes

P.S

Dus als je die 3 punten aan elkaar met iets verbind en de stroom aanzet.
Dan is het als gelukt is de bios gereset ?

Laatst bewerkt:
Dus bij G39 die 2 Driehoekjes ( de ene puntkant naar links en andere puntkant naar rechts. )

En daaronder een puntje.
Waar mee moet je ze verbinden dan eigenlijk ? Stukje ijzerdraad ofzoiets ?

En mischien brutaal vraagje. maar zou je een goede foto kunnen maken voor me en aanwijzen welke 3 punten Precies.

Dat ik nu weet wat je moet doen helpt me al heel erg. Maar als met foto kan ben ik heel erg blij.

Groetjes

P.S

Dus als je die 3 punten aan elkaar met iets verbind en de stroom aanzet.
Dan is het als gelukt is de bios gereset ?

Idd de 2 driehoeken en dan naar onder, onder G39 (geschreven) naast 4 andere ckontakten staat de derde (rond). Ik heb het zelf gedaan met een paperclip en een preciesie schroevendraaiertje (ff goed tegen elkaar houden, maar dat spreekt voor zich) . Het makkelijkst zou zijn een derde hand erbij (was vanmiddag ff niet aanwezig). Indien nog nodig zal ik een foto proberen te maken (en bewerken). Succes :thumb:

Had je de laptop gewoon met stroom aan toen je ze ging verbinden ( De 3 punten ).
Want lijkt me best moeilijk. Paperclip en schroevendraai op zelfde plek houden en dan laptop openklappen en aandrukken.

En ik keek net ff goed naar foto.
De 3e ( ronde verbindpunt ) moet vlak onder de 2 driehoek verbindpunten zitten ?
( dat die mensen niet gelijk scherpe foto maakte met bewerkt erin wat je moest verbinden )

Want ik zie het niet helemaal goed en moet voorzichtig doen met laptop anders kan ik niets meer.

Had je de laptop gewoon met stroom aan toen je ze ging verbinden ( De 3 punten ).
Want lijkt me best moeilijk. Paperclip en schroevendraai op zelfde plek houden en dan laptop openklappen en aandrukken.

En ik keek net ff goed naar foto.
De 3e ( ronde verbindpunt ) moet vlak onder de 2 driehoek verbindpunten zitten ?
( dat die mensen niet gelijk scherpe foto maakte met bewerkt erin wat je moest verbinden )

Want ik zie het niet helemaal goed en moet voorzichtig doen met laptop anders kan ik niets meer.

Kijk ff naar de G39 boven de tekst G39 staan de 2 driehoekjes en onder de tekst de punt.
Zelf had ik de laptop open op z'n kant staan en met een beetje priegelen lukte het wel.
Moet eerlijk bekennen het betrof in mijn geval een schade laptop (scherm is overleden, men heeft de klep dichtgedaan met een muis er nog tussen. Gevolg mooie barst.) maar toch was het wel ff leuk om te doen.

Probeer nu een foto te maken, maar valt niet mee om hem scherp te krijgen.

groetjes,

Rob

Kijk ff naar de G39 boven de tekst G39 staan de 2 driehoekjes en onder de tekst de punt.
Zelf had ik de laptop open op z'n kant staan en met een beetje priegelen lukte het wel.
Moet eerlijk bekennen het betrof in mijn geval een schade laptop (scherm is overleden, men heeft de klep dichtgedaan met een muis er nog tussen. Gevolg mooie barst.) maar toch was het wel ff leuk om te doen.

Probeer nu een foto te maken, maar valt niet mee om hem scherp te krijgen.

groetjes,

Rob

Doe maar rustig met de foto. moet waarschijnlijk toch nog lang wachten voordat ik iets kan doen. Ga op vakantie.

foto's G39

Hoop dat dit het iets duidelijker maakt.

Foto-87TKGX86-D.jpg

Foto-X4PFRBBT-D.jpg

Groetjes,

Rob

Hey iedereen,

ik heb nu te kampen met hetzelfde probleem. Ik heb de 3 punten gevonden maar ik kan het niet voor elkaar krijgen om het Bios wachtwoord er af te krijgen. Ik ben bezig geweest met koperdraad, kabels van een voeding die zijn afgeknipt, paperclip, schroevendraaier, bios batterij gewisseld, zelfs een battery flip gedaan.
Maar wat ik ook probeer, het wachtwoord blijft er in staan.

Ik hoop dat iemand nog een idee heeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan