Gaming-pc 1100 euro

Status
Niet open voor verdere reacties.

Thomaat1

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2009
Hallo iedereen :)

Umm ik heb altijd maar flutlaptops gehad, en daarom ben ik nu op zoek naar een nieuwe pc, maar ik weet nog niet echt wat nou het beste is en hopelijk kunnen jullie advies geven. Ik heb al veel online gezocht, maar hoe meer systemen je ziet, hoe meer je gaat twijfelen :eek: dus daarom heb ik maar zelf eens een vraag geplaatst

Mijn budget: €1000,- tot €1100,-
Doel: Vooral gamen eigenlijk
Hoe belangrijk is stilte?: Enigzins belangrijk
Assemblage: Het zou handig zijn als de winkel het samenstelde want ik ben zelf nogal een leek daarin haha
Besturingssysteem: Ik zit daarover nog te twijfelen. Is Windows 7 Test versie een goede optie of bevat het nog veel bugs etc? Voor de is er geen rest geen software nodig
Randapparatuur: Een monitor en speakers zouden wel handig zijn

Ik had dus al zelf wat gezocht en ben op dit uitgekomen:
-AMD Phenom II X4 940 Black Edition
- Cooler Master Elite 334 Zwart
- Cooler Master Real Power M520
- Gigabyte GA-MA790X-UD4
- Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
- Samsung SyncMaster T220
- Samsung SH-S223F
- Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB
- Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E
- Scythe Mugen 2 - SCMG-2000
- Creative Inspire T3100

Graag jullie meningen hierover

Ik ga er zelf ook eentje kopen binnekort. Dit is die samenstelling Hij kost met in elkaar zetten (€55,-) en nog iets van €20 verzendkosten net wat meer dan €1100,-
Besturingsysteem hoeft er voor mij niet bij, kan er voor veel minder dan die €100 (of hoe duur dat is bij Alternate) aan komen.
Hoeveel kostte dat systeempje dat je zelf had samengesteld?

Je zou opzich nog wat aan dat werkgeheugen kunnen bezuinigen bij die samenstelling van mij. Dan kom je wel aan de €1100,-

Je kunt bij die samenstelling van Timmeh ook nog besparen op de muis en toetsenbord. Eventueel ook nog 1 dvd-drive in plaats van 2 ;)

Op zich is het systeem aangegeven door de ts niet eens zo verkeerd.
Daarbij heeft het systeem aangegeven in de eerste replay ook nog eens een mindere videokaart.

Ben benieuwd naar de prijs van de TS

Heey bedankt voor de reacties :thumb:

Het systeem wat ik had samengesteld kost bij Azerty incl. assemblage en verzendkosten ongeveer €1050,-

Dat systeem van Timmeh is wel mooi ja. Alternate is vrij duur dus ik ga het systeem is samenstellen bij azerty en kijken of het daar goedkoper kan. Een toetsenbord heb ik nog dus dat is niet nodig, maar miss is een muis wel handig (heb op het moment een mini haha). Wat is btw het voordeel van 2 dvd drives?:shocked: En is het verschil tussen een HD 4870 en een HD 4890 groot?

@Harry Dat systeem is exclusief monitor dus dan valt het helaas buiten m'n budget

Edit:
Had de laatste 2 reacties nog niet gezien (Was bezig met eigen reactie haha), maar die systemen van alternate zijn helaas exclusief beeldscherm

Laatst bewerkt:
Ik ben zelf niet zo van het advies geven in "builden"
Maar ik weet dat er iemand meekijkt(marsmannetje)die zijn lichtje er wel over zal laten schijnen.:D

Qua systeem zoals je nu hebt denk ik dat je heel aardig in de richting zit.
Qua prijs zou je(hij) nog kunnen kijken.

Dat zijn 2 mooie systeempjes marsmannetje :D
Wel een paar vraagjes haha. Ik zie dat het ene systeem een 955 heeft en de ander een 940. Zit daar veel kwaliteitsverschil in? En wat betreft het interne geheugen, eigenlijk dezelfde vraag

En ik ga mee met de vraag van frank ;)

-AMD Phenom II X4 940 Black Edition
Niets mis mee. Net iets minder dan de X4 955, maar ook goedkoper.
Het prijsverschil met socket AM3 is alleen klein. Ook al door de keuze voor een mooi moederbord.

- Cooler Master Elite 334 Zwart
Beetje simpele kast. Zal heus wel voldoen hoor. Ik vind een iets duurdere kast er beter bij passen.
Als je de elite neemt, zou ik wel een 120mm-kastfan bij bestellen.

- Cooler Master Real Power M520
- Gigabyte GA-MA790X-UD4
- Kingston ValueRAM KVR800D2N5K2/4G
Weinig mis mee. Behalve dan keuze AM2/AM3

- Samsung SyncMaster T220
De 2243BW is net iets beter en nauwelijks duurder. En is ook nog eens in hoogte verstelbaar.
De T220 zou een beetje instabiel zijn. Heb ik gehoord...

- Samsung SH-S223F
- Samsung Spinpoint F1 HD502IJ, 500GB
Op dit moment is de prijs van de 640GB ongeveer net zo hoog. Dan kan je beter die kiezen.

- Sapphire HD 4890 1GB GDDR5 PCI-E
- Scythe Mugen 2 - SCMG-2000
mugen 2 is alleen handig als je wilt overclocken. Anders kan je net zo goed de stockkoeler nemen.

- Creative Inspire T3100
Als je toch simpelere boxen neemt, dan weet ik nog wel goedkopere.

Bedankt voor de uitleg van de verschillende onderdelen :) Ik ga nog eens bekijken of die extra euro'tjes het waard zijn. In ieder geval zal ik wel gaan kiezen tussen de 2 systemen van marsmannetje want die zien er puik uit :thumb:(tenzij iemand iets beters weet maar dat lijkt me onwaarschijnlijk hehe).

Nog wel een vraag betreffende het besturingssysteem. Is het slim om voor windows 7 te kiezen of is Vista wellicht beter?

He hoi

Ik heb een tijdje geleden bij Paradigit een goeie computer gekocht, ik ben er zeer tevreden over! De configuratie die ik toen had gemaakt, is nu niet meer mogelijk maar was rond de €850, inclusief beeldscherm volgens mij. Je hebt dan 2 x 2GB ram, Dual core 2x3,16, 600W voeding en Nvidia 9600 500mb videokaart

Dat zijn wel de belangrijkste dingen denk ik, ik heb zelf xp gekocht voor €99 daar, en vervolgens voor een Vista ultimate upgrade pakketje gekocht dus dan ben je bij elkaar iets van €1000,- kwijt.
Maar om eens even te kijken, de pc trekt echt elk spel om er even een paar te noemen die echt super lopen: Mirror's Edge, Need for Speed undercover, WoW full graphics met 60fps, crysis.

Misschien zou je zo'n configuratie ergens bij alternate of een andere computerzaak kunnen vinden. Veel succes!

@Ultralord:aangezien de ts vraagt om een game-pc met het budget dat ie gegeven heeft valt ie van u al af...
(hoef ik alleen al naar de videokaart te kijken)

@Ultralord:aangezien de ts vraagt om een game-pc met het budget dat ie gegeven heeft valt ie van u al af...
(hoef ik alleen al naar de videokaart te kijken)

Nou ik weet niet precies welke videokaart, maar ik weet wel dat deze pc écht ongeveer alles trekt. (welke ik heb genoemd bovenstaande post)
Volgens mij was het deze: http://paradigit.com/info.php?group=3&art=10019935

Maarja, ik weet niet wat je er op wilt spelen?

Bedankt voor de reactie frank. Je hebt helemaal gelijk.
@Ultra, het systeem wat jij voorstelt zal vast goed zijn, maar ik denk dat de pc die marsmannetje heeft samengesteld langer meegaat voordat het aan vervanging toe is doordat de onderdelen zoals de processor beter zijn. Maar toch zeer bedankt voor de suggestie hoor! :)
btw ik zou graag GTA IV, Crysis etc de spelen:D

Bedankt voor de reactie frank. Je hebt helemaal gelijk.
@Ultra, het systeem wat jij voorstelt zal vast goed zijn, maar ik denk dat de pc die marsmannetje heeft samengesteld langer meegaat voordat het aan vervanging toe is doordat de onderdelen zoals de processor beter zijn. Maar toch zeer bedankt voor de suggestie hoor! :)
btw ik zou graag GTA IV, Crysis etc de spelen:D

Kijk, dat zijn de goeie spellen :D
Ja, misschien heb je wel gelijk, maar dan zullen we dan wel zien:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan