Driver update Via Chrome9 HC IGP WDDM

Status
Niet open voor verdere reacties.

princessjuh

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2007
Wie heeft hiervan de nieuwste driver? Ik heb nu deze versie: 7.14.0010.0059 (9-2-2007)
Ik heb zelf al gezocht maar ik kan het niet echt vinden, ik heb er net eentje geinstalleerd waarvan ik dacht dat het een goede link was, maar toen deed de laptop muis het niet meer.

Alvast bedankt voor de hulp.

- Start Apparaatbeheer: Klik op de startknop, ga met de muis naar Computer, rechtsklik daarop, en kies Eigenschappen. Klik in het Taken-deel (aan de linkerkant) op Apparaatbeheer.
Dubbelklik op het apparaat dat je grafische kaart voorstelt, ga naar tabblad Details, kies uit het keuzemenu onder Eigenschap voor Hardware-id's
Als het hardware id is: VEN_1106&DEV_3230
dan moet je deze driver hebben (=versie 7.14.14.0050).
Als het hardware id is: VEN_1106&DEV_3371
dan moet je deze driver hebben (=versie 7.14.14.0080).
Als het hardware id is: VEN_1106&DEV_1122
dan moet je deze driver hebben (=versie 7.14.14.0084)

Succes,

Tijs.

- Start Apparaatbeheer: Klik op de startknop, ga met de muis naar Computer, rechtsklik daarop, en kies Eigenschappen. Klik in het Taken-deel (aan de linkerkant) op Apparaatbeheer.
Dubbelklik op het apparaat dat je grafische kaart voorstelt, ga naar tabblad Details, kies uit het keuzemenu onder Eigenschap voor Hardware-id's
Als het hardware id is: VEN_1106&DEV_3230
dan moet je deze driver hebben (=versie 7.14.14.0050).
Als het hardware id is: VEN_1106&DEV_3371
dan moet je deze driver hebben (=versie 7.14.14.0080).
Als het hardware id is: VEN_1106&DEV_1122
dan moet je deze driver hebben (=versie 7.14.14.0084)

Succes,

Tijs.

Dankuwel :thumb:

Ik moet de 2e downloaden, moet ik dan eerst die andere driver verwijderen en dan pas deze installeren, of hem gewoon installeren zonder iets te verwijderen?

het best kan je eerst je oude driver verwijderen.

Oke dat heb ik dus gedaan (Apparaatbeheer-videokaart-Stuurprogramma-Stuurprogramma bijwerken-Installatie ongedaan maken), en dan ga ik de nieuwe driver installeren dan blijft ie heel lang op een punt hangen en vervolgens krijg ik deze melding
f37v2p.jpg

En dan sluit setup af. Ik zit nu dus zonder stuurprogramma en heel crappy beeld :confused:
Wat moet ik nu doen?

Kijken in die log-file: c:\windows\s3iscfg.log

Tevens zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je ipv. het setup-programma te laden even alleen kiest voor driver bijwerken vanuit Apparaatbeheer, en dan bladeren naar de plek waar je de driver uiteindelijk had uitgepakt (dus de map VIAwIShld). Daar staat een .INF bestand (=P900LH.INF) dat alle informatie zou moeten bevatten om een driver te kunnen installeren, dus vanaf die map zou je een driver moeten kunnen installeren, en dan hopelijk zonder dat daar het setup.exe programma bij wordt gebruikt.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Kijken in die log-file: c:\windows\s3iscfg.log

Tevens zou je kunnen kijken wat er gebeurt als je ipv. het setup-programma te laden even alleen kiest voor driver bijwerken vanuit Apparaatbeheer, en dan bladeren naar de plek waar je de driver uiteindelijk had uitgepakt (dus de map VIAwIShld). Daar staat een .INF bestand (=P900LH.INF) dat alle informatie zou moeten bevatten om een driver te kunnen installeren, dus vanaf die map zou je een driver moeten kunnen installeren, en dan hopelijk zonder dat daar het setup.exe programma bij wordt gebruikt.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor het antwoorden, ik heb de 2e manier geprobeerd en die is nu bijgewerkt!
Alleen nog een ding; in apparaatbeheer en dxdiag enzo staat wel dat het is bijgewerkt naar 7.14.14.80 maar in Programma's en Onderdelen staat nog steeds VIA Display Vista Driver 7.14.10.0059 en dus niet 7.14.14.80 moet ik die verwijderen ofzo?

Ah, nu snap ik waar het mogelijk misgelopen is: Pimjai zei tegen je de oude driver software te verwijderen. Dat had niet in Apparaatbeheer maar in dat Software moeten gebeuren. Mogelijk is daarom het verhaal met setup.exe misgegaan.

Ik zou zeggen: Laat het staan. Pas zodra je zou besluiten om toch nog een hele nieuwe installatie van de driver te gaan doen, dan (de nette manier dus):
1. Driver software via Software verwijderen
2. Setup.exe starten van de nieuwe driver
3. Als 2. niet werk, dan alsnog die handmatige installatiemethode gebruiken die je nu ook resultaat gebracht heeft.

Tijs.

Ah, nu snap ik waar het mogelijk misgelopen is: Pimjai zei tegen je de oude driver software te verwijderen. Dat had niet in Apparaatbeheer maar in dat Software moeten gebeuren. Mogelijk is daarom het verhaal met setup.exe misgegaan.

Ik zou zeggen: Laat het staan. Pas zodra je zou besluiten om toch nog een hele nieuwe installatie van de driver te gaan doen, dan (de nette manier dus):
1. Driver software via Software verwijderen
2. Setup.exe starten van de nieuwe driver
3. Als 2. niet werk, dan alsnog die handmatige installatiemethode gebruiken die je nu ook resultaat gebracht heeft.

Tijs.

Oké bedankt!
Maar het heeft toch beide het zelfde resultaat? Dus dan heeft het geen zin als ik het helemaal opnieuw installeer, of toch wel?

Ja hallo,

Ik moet namelijk ook mn driver update van VIA en ik heb ook de 2de nodig. Maar als ik dus op die link klik kom ik uit op de main site van VIA. Waarom ?

@Duallizer: In de eerste plaats hoor je niet met je eigen vraag in te breken op een vraag van iemand anders.

Juist omdat de vraag waar je inbreekt al als opgelost is aangegeven én van enkele maanden geleden is, stel ik je vraag nu aan jou: Waarom zouden die downloadlinks niet meer werken?

Antwoord: Omdat de website veranderd is en er nieuwere drivers zijn!

Kijk hier naar een recentere vraag over die Chrome drivers. Ik heb er daar 1 uitgezocht voor de topic-starter. Kijk of die link nog geldig is. Is dat niet het geval (of gaat het over een andere Chrome grafische kaart dan de topic-starter van die discussiedraad), dan zul je zelf moeten gaan zoeken.

Tijs.

Laatst bewerkt:
O sorry dan voor dat maar mijnes is geen vista maar xp 32 bit dus zou je a.u.b. ook die link voor mij willen geven. :)

Ik wil wel voor je zoeken, maar dan moet je even het volgende doen:
Start -> Uitvoeren -> devmgmt.msc
Dubbelklik op je grafische kaart onder Beeldschermadapters, ga naar tabblad Details en geef me de VEN_xxxx, DEV_xxxx en (indien aanwezig) de SUBSYS_xxxxxxxxx aanduiding die je daar ziet.

Tijs.

Mijnes is VEN_1106 en DEV_3371 en SUBSYS_33711849

En ik heb xp 32 bit.

Alvast bedankt.

Dan moet je deze driver hebben.
Let even op: In het .ZIP bestand zitten 2 andere .zip bestanden. Je moet daarvan het bestand P4M900(CE)-VN896(CE)_200901q_XP_Rotation.zip uitpakken in een map en dan Setup.exe draaien in de submap Rotation.

Zorg ervoor dat (als je eerder al driver-software had geïnstalleerd) je even nakijkt in Start -> Configuratiescherm -> Software of je die oude driver-software daar kunt deïnstalleren. Kan dat, dan moet je de oude driversoftware daar eerst deïnstalleren vóórdat je setup.exe draait van de nieuwe driver.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan