• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Knop om gegevens toe te voegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

patrickje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2009
Hey jongens

Ik heb op mijn sheet een knop on gegevens toe te voegen maar heb hier een probleem mee.
Als ik gegevens wil toevoegen krijg ik eerst een waarschuwing waar ik niet aan uit kom
Als ik daarna gegevens toevoeg zet hij de waardes in cel a2
Deze cel wil ik graag leeg houden omdat ik in mijn validatielijst een lege optie wil kunnen selecteren
Als je gegevens toevoeg moet dat dan vanaf cel a3 gebeuren en daarna op alfabet worden gesorteerd en de gegevens links van het mesnummer meegaan

Wie kan mij helpen kom er even niet uit

M.V.G.

Patrick

Bijlagen

Beste patrickje ;)

Waar zijn de codes die achter de knoppen zitten ?
Er is nergens van codes waar te nemen in de VBA editor.

Groetjes Danny. :thumb:

Hey danny

ik durf zo ook niet te zeggen waat deze zit
iemand heeft deze voor mij gemaakt

zou jij mij kunnen helpen als dan niet deze aan te passen ???

M.V.G.

patrick

Beste patrickje ;)

Wat ik van je bestandje kan opmaken is dat de gegevens op blad1 worden opgevraagd van blad Data.
De cellen hebben allemaal de formule Vert.zoeken.
Heb bestandje aangepast zonder knoppen.

Indien dit niet is wat je wenst, dan hoor ik het wel met een extra woordtje uitleg.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste patrickje ;)

Wat ik van je bestandje kan opmaken is dat de gegevens op blad1 worden opgevraagd van blad Data.
De cellen hebben allemaal de formule Vert.zoeken.
Heb bestandje aangepast zonder knoppen.

Indien dit niet is wat je wenst, dan hoor ik het wel met een extra woordtje uitleg.

Na het stortbad :D dit bestandje opgewist

Bijlagen

Beste trucker10 ;)

Zal morgen eens kijken en afwachten wat patrickje ervan vindt.

Met bedje roept en ga nu wa dodokes doen. :p

@ patrickje , ik hoop dat we bij deze de draad terug hebben kunnen opvissen voor U .
Met behulp van Rudi ( warme bakkertje ) die eerder al het userform had geactiveerd en met de hulp van Danny ben ik tot deze samenvoeging gekomen . Zie bestandje

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hey jongen

Bedank

Het enigste wat ik op dit moment eigenlijk mis is als ik op toevoegen klik dan kan ik in de lijst niet zin wat ik waar moet intype

Ik krijg aleen maar - te zien

Als ik de waardes op de data sheet verander dus waar de - staan dan krijg ik ze wel te zien

Is het mogenlijk om de waardes van de knop aan te passen ????

M.V.G..

Patrick

Hey jongen

Bedank

Het enigste wat ik op dit moment eigenlijk mis is als ik op toevoegen klik dan kan ik in de lijst niet zin wat ik waar moet intype

Ik krijg aleen maar - te zien

Als ik de waardes op de data sheet verander dus waar de - staan dan krijg ik ze wel te zien

Is het mogenlijk om de waardes van de knop aan te passen ????

M.V.G..

Patrick

Beste Patrick , je krijgt alleen maar - - - te zien , dat is de vraag om de rij van A2 leeg te houden voor je validatie . Als je rijen gaat verwijderen zal je ook je gegevensvalidatie telkens moeten aanpassen , de range voor het sorteren staat tot rij 103 , ook als je kolommen bijmaakt moet je dit in de macro aanpassen .
Ik heb zonet mijn laatste upload nog eens nagekeken en waarschijnlijk kijk ik er over , maar bij mij werkt het .

Bijlagen

Aan het formulier zelf is niets aan te passen aangezien dit een standaardformulier van Excel zelf is (Data >> Formulier). Wat betreft die lege regel is er toch 1 aanwezig onderaan de validatie ?
Houd de gegevens dus aaneengesloten vanaf A2 en verder naar beneden en er is geen enkel probleem

Mvg

Rudi

Op moment als ik er 1 toevoeg dan is de lege cel weg dus die vervalt op moment van toevoegen

Maar als ik het goed begrijp zou jij dit anders doen (heb jij een voorstel)

M.V.G..

Patrick

Op moment als ik er 1 toevoeg dan is de lege cel weg dus die vervalt op moment van toevoegen

Maar als ik het goed begrijp zou jij dit anders doen (heb jij een voorstel)

M.V.G..

Patrick

Patrickje , post eens een voorbeeld en verwijs daar naar de fout of kleur de cellen of doe het met een screenshot . Het is voor mij moeilijk om te begrijpen wat er mis gaat , daar het bij ( volgens ) mij wel goed gaat .

De lege regel bevindt zich nu steeds onderaan de validatielijst

Mvg

Rudi

Bijlagen

Hey rudi

Dank je wel man zo is het eigenlijk hoe het hoort te worden.

ik denk dat ik maar eens een curses bij jou moet volgen (lol)

hoeveel gegevens kan ik toevoegen ???

M.V.G

Patrick

hoeveel gegevens kan ik toevoegen ???

M.V.G

Patrick

Patrick , druk op Ctrl +F3 kom je in de gegevens validatie daar klik je op " gegevens" en zal je zien dat het bereik voor sorteren op A2 tot K196 staat , je kan zoveel gegevens toevoegen als rijen dat je in excel ter beschikking hebt ( bv excel 2003 = 65536 rijen , excel 2007 = 1084576 rijen )

Het bereik van je validatielijst, vert.zoeken tabelmatrix en sorteren zijn nu dynamisch. Dus ongeacht het aantal rijen dat je toevoegt wordt steeds het juiste bereik gebruikt. Je bent nu nog enkel beperkt door het Excel-maximum

Mvg

Rudi

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan