Webbie Browser

Status
Niet open voor verdere reacties.

kelimeck

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2008
LET OP, Er is een nieuwe versie (versie 5.6) DOWNLOAD

Beste lezer,

Mijn eigen browser is af!

DOWNLOAD (Windows Live Skydrive, geen reclame en popups, ook geen wachttijd)

DOWNLOAD HIER (2 Share, Heeft popups)
Doet deze het niet? Prebeer deze link. (MegaFile Share, Géén popups, maar wel reclame)
Doet die het ook niet? Probeer dan deze( Mega Upload, Popus en reclame)

Hierboven staan 3 links omdat ik gewoon wil dat er goed kan worden gedownload.
Alle drie de links zijn bij verschillende servers geupload, zo is er altijd 1tje die het doet!

Screenshot's, Informatie en overige andere versie's zijn eventueel te bekijken en/of te downloaden op mijn website:
http://www.martijnweb.com

Hartelijk bedankt voor het testen en / of je mening geven!

Wanneer er een fout is of je hebt een vraag, mag dit via het forum. Maar op bovenstaande link kun je naar de button: 'help' Daar staan verschillende hulpmiddelen, ook kun je contact opnemen.

Vriendelijke Groeten,
Martijn

P.S: Moet je voor de lol eens de engelse versie proberen, en dan kijken naar die internet logo'tjes onder de url -balk.

En o ja, Je moet het .zip bestand eerst uitpakken voordat je de setup start!

DIT IS GEMAAKT DOOR : FREERUNEXPLORER
EN MET DE HULP VAN MARTIJN, HOLWARE

Laatst bewerkt:
Nette skin voor IE7, niet echt een eigen webbrowser. Eerste indruk ziet er zeker goed uit.

Dan kom ik op een aantal punten die eventueel verbeterd kunnen worden:

Browser ondersteunt niet het ''terug'' knopje op muizen en toetsenborden
Installer ben ik niet helemaal weg van (ik kan geen bevestiging geven of ik iets wil of niet, bijv. met .NET 3.5), verder zie ik weinig voortgang in beeld.
Logo's voor de websites zoals Youtube en Helpmij.nl zijn leuk, maar werk ze dan beter weg in je buttons. Idem voor de navigatieknoppen.
Geen (custom) bookmark support

Webbie is zeker al een mooie nette browser, die wel op bovenstaande punten verbeterd kan worden.

Ik zie graag een volgende versie!

Laatst bewerkt:
Wat leuk om te horen. Ik ben hier zeer blij mee!

Hartelijk bedankt voor de verbeterpunten!
Zou u mij kunnen uitleggen hoe ik een andere installer maak?

Bedankt en Vriendelijke Groeten,
Martijn

Zou u mij kunnen uitleggen hoe ik een andere installer maak?

Helaas ben ik daar niet echt in thuis, maar ik meende dat je met programma's als Advanced installer of het meer gevorderde Nullsoft uitkomst kan bieden.

Bedankt nogmaals, het is mij gelukt met Nullsoft!

Ik zal een 2e versie maken met transparante knoppen. (Dankzij misterI0I)
Ook zal ikzelf de browser verbeteren en een mooie installer maken.

Ik denk dat ik het een Vista effect ga geven.

Vriendelijke Groeten,
Martijn

Ik denk dat ik het een Vista effect ga geven.

Prima keuze. Echter vertel ik je wel het volgende: houd alles simpel. Dus geen moeilijke iconen, etc.

Ik wacht af in de hoop z.s.m. een volgende versie te testen. Eventueel kun je ook tussentijds van je werk een teaser maken, zodat wij (of de browser nu af is of niet) alvast testen. Een installer bijvoorbeeld mag dan nog best missen.

Versie 2!

VERSIE 2 IS UIT!

Ik heb echter niet gekozen voor de Vista Look.
Wat ik nu heb gedaan is me meer geconcentreed op de 1e indruk die je maakt tijdens de 1e start. Ook heb ik me vooral op de 1 klik geconcentreerd. Dit houdt in dat je op onderstaande link een Winrar bestand download. Dit wordt automatisch uitgepakt. Ook start de installatie vanzelf door Installshield. Daarna volgen de verdere aanwijzingen!

LET OP!
Na de installatie van Installshield Wizard is het verstandig om het vakje: 'Webbie Browsr Starten' aan te vinken. (of iets waarop dat lijkt, bijvoorbeeld: Launch Program)

Hartelijk Bedankt ik hoor graag jullie reacties!

DOWNLOAD

VERSIE 5 IS UIT, DOWNLOAD

Laatst bewerkt:
Goed, ik heb de browser getest. Persoonlijk vind ik het handig een changelog bij te houden, zodat ik weet waarop ik moet letten.

Hierbij nogmaals zeg ik het volgende: ik probeer ik mijn kritiekpunten kenbaar te maken, wat u ermee doet mag u zelf weten.

Goed, daar gaan we.
De installer ziet er prima uit, alleen ben ik nog niet weg van de ''vervolg'' installer. Windows 7 hier vraagt mij namelijk of ik de applicatie wil installeren, en dat deze van internet afkomstig is. Ik heb liever dat het eerste installatieprogramma dat allemaal doet. De opbouw van een mooie installer die alleen een .MSI kopiëert is in mijn ogen wat onhandig.

Verder wil ik bij een eventuele browser-update niet lang zonder browser zitten. Laat liever melding geven of er een update is en of deze geïnstalleerd mag worden. Denk aan mensen die net voordat zij weggaan nog even gauw wat op moeten zoeken, het is niet leuk om dan eerst 10 minuten een update te laten lopen.

Verder ben ik nog niet weg van de bookmark logo's, deze kunnen een betere layout kijgen. Om een mooi voorbeeld te noemen: de naam en het favicon (kijk eens naar Helpmij.nl, deze heeft een blauwe cirkel met een vraagteken) in een button. uiteraard netjes transparant zodat je geen lelijke witte randen ziet. Favicons hebbben een resolutie van 16x16 tot 32x32 pixels bij 16 kleuren. Extra uitleg kun je met Google wel vinden.

Met bovenstaande idem voor je navigatieknoppen. Gebruik een simpele doch duidelijke icoon in de button, en verder niets. Misschien op een mouseover een simpele uitleg. Mensen snappen snel genoeg hoe de knoppen werken, zolang zij simpel zijn opgebouwd.

Dan maken we de browser levendiger: gebruik kleur, met mate. Neem een mooie licht of donkergrijs, lichtgroen, lichtblauwe tint op in je werkbalk. Dat staat vele malen netter.

Persoonlijk is een Vista-look niet eens nodig, aangezien het OS dit zelf al doet. Vista en Windows 7 nemen automatisch al glazen randen rondom elk venster, zo ook Webbie.

Dan het zoekvakje bovenaan. Deze werkt niet echt goed. Bij elke letter die ik intyp krijg ik de melding ''Geen zoekopdracht ingevoerd'', terwijl ik nog aan het typen ben. Ik moet dus iedere keer een letter intypen en daarna op Ok drukken wil ik de volgende letter doen. Leuk voor zoekopdrachten met meerdere lange trefwoorden...

Dan mis ik nog het ''terugkijken in de browsegeschiedenis''. Af en toe hebben sites een mooie forward pagina of een frame breakout, wat niet bevorderlijk is voor het browsen naar vóór deze pagina.

Misschien is het voor later leuk om te kunnen kiezen welke werkbalken ik in beeld wil hebben. Ik weet niet of je deze later gaat uitbreiden, maar voor schermen die een kleinere resolutie hebben is dit niet echt lekker internetten.

En ik mis een ''Help'' knop in de bovenste werkbalk. Uiteraard kan deze later bij een meer debugged versie gemaakt worden.

Dan nog het eerste gedeelte van de browser, het splash screen. Maak deze professioneler. Gebruik een statisch (stilstaand) logo, en doe i.p.v. de zin ''Webbie is bedacht en gemaakt door persoon x'' iets als ''Copyright persoon x. Alle rechten voorbehouden.'' Het kan allemaal net de doorslag geven naar meer gebruikers van je browser.

Ik hoop snel een verbeterde versie te zien.

Heel erg bedankt! :)

Ik zou niet weten hoe ik dat alles moet gaan oplossen.

Ik zal het proberen volgende week maandag te presenteren aan u!

Groeten,
Martijn

P.S: Google komt nu van pas, want een paar tutorials heb ik wel nodig:p

Dat is nou juist de kunst van het programmeren, proberen zoveel mogelijk bugs te verwijderen en functies toe te voegen/uit te breiden.

Ik zeg wel dat er geen deadlines gesteld hoeven te worden, ik zie wel wanneer er een nieuwe versie uitkomt.

Maak je vanaf de eerstvolgende versie een changelog?

Misschien is het voor later leuk om te kunnen kiezen welke werkbalken ik in beeld wil hebben. Ik weet niet of je deze later gaat uitbreiden, maar voor schermen die een kleinere resolutie hebben is dit niet echt lekker internetten.

Wat bedoel je hier precies mee?

Is het mogelijk dat je bedoeld dat het scherm opstart direct in volledige grootte? Ofzo?

Nee. Ik bedoel met werkbalken de balken die in elke browser aanwezig zijn. Bovenaan het scherm zie je een aantal regels. O.a. een balk met menu's (bestand, bewerken, etc), dan een adresbalk met eventueel ook een zoekvak, een balk met bookmarks (favorieten).

Screenshot:
attachment.php

Bijlagen

• Capture.JPG
    Capture.JPG
    31,5 KB · Weergaven: 205
Webbie browser versie: 3

VERSIE 5 IS UIT, DOWNLOAD

Ik heb nu versie 3 te downloaden!
Het is versie: 3.2

DOWNLOAD (2,76 MB)

De changelog is (even snel):

VERBETERDE FUNCTIES:

• Nieuwe Menu Balk Bovenin
  • Favorieten
  • Er kunnen nu EIGEN favorieten / bookmarks worden toegevoegd en verwijderd
  • een installer vooraf, maar de 2e installer is nog steeds van visual basic
  • update's worden niet meer automatisch geinstalleerd
  • U kiest nu zelf wanneer de update's worden geinstalleerd
  • Nieuwere look met mooiere vormgeving
  • Windows Media Player toegevoegd
  • Rekenmachine
  • Stopwatch
  • Digitale Tijd (in grote tekstweergave)
  • Analoge Klok
  • Memopad met opslaan functie (dus typ een tekst en sla deze op)
  • Kalender
  • Text to speech, speel zelfgetypte tekst af
  • Nieuwe talen: Engels, Duits en Tsjechisch
  • Keuze om vorige update's te herstellen
  • Kies zelf de kleuren voor de layout van Webbie
  • Bepaal zelf de omgeving waarin u browst
  • Meer dan 8 Help-onderwerpen en functies
  • Ingebouwd Help
  • Een verbeterde zoekbox
  • Zoeken via Google
  • Website Pictogrammen met link naar directe website's
  • Een Afdrukmogelijkheid van: Selectie, of hele pagina afdrukken

Ik heb heel erg mijn best gedaan op de browser, zelf ben ik hier zeer trots op.
Ik lees veel op internet dat nietmand bookmarks of favorieten kan maken.
Nu kunt u zelf favoriete links toevoegen. (Custom Bookmark)

Ook is het nu mogelijk vele ingebouwde extra's te gebruiken.
Een verbeterde help-functie teogevoegd en een mooi look.
Bepaal zelf ook uw kleur en verander Webbie in uw eigen stijl!

Graag hoor ik reacties! Ik ben nogmaals zeer trots op mijn eigen werk. En ik ben zeker trots dat het is gelukt met de Favorieten / Bookmarks!
Bekijk ook even het screenshot, die is bijgevoegd aan dit bericht!

LET OP!
Na de installatie van Installshield Wizard is het verstandig om het vakje: 'Webbie Browsr Starten' aan te vinken.
(of iets waarop dat lijkt, bijvoorbeeld: Launch Program)

Groetjes,
Martijn

Bijlagen

• CAPTURE.jpg
    CAPTURE.jpg
    79,7 KB · Weergaven: 57
Laatst bewerkt:
Ik ben momenteel niet thuis, dus kan nog even niet testen. De changelog ziet er wel zeer indrukwekkend uit. Update volgt.

Is goed!

Versie 5 is uit, DOWNLOAD

P.S: Bedankt voor de 30 seconden die je wilt wachten, want het gaat via RapidShare.

Maar ik beloof je 1 ding, het is het wachten waard!

Laatst bewerkt:
Sorry maar Kelimeck,

Als ik jou zou zijn zou ik de plaatjes mooier maken... en niet de plaatjes in de buttons zetten...

En Doe dat hij vanzelf de geschiedenis opslaat en niet ALLURL bij combo box

Oke

Dit was het!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan