Ik krijg geen verbinding, alleen draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

booze26

Gebruiker
Lid geworden
21 jun 2009
Ik heb sinds vrijdag geen verbinding weer met mijn internet via de kabel. Het draadloos internet werkt echter wel gewoon. Beide werken via een router, de eminent EM4450.

Ik kan deze router wel bereiken via mijn laptop (draadloos) maar niet via de bekabelde internet verbinding.

Ik heb geprobeerd mijn vaste pc te pingen, hij geeft bij alle 4 de pogingen een timeout.

Wat kan ik nog doen, zou hte een fout bij de provider kunnen zijn. Ik heb de pc al op mijn modem rechtstreeks aangesloten, maar dit werke ook niet.

Wanneer ik mijn lan-verbinding via windows xp wou herstellen geeft hij me de melding: HET IP ADRES kan niet vernieuwt worden.

Wat kan ik nog doen?

als draadloos het wel doet dan ligt het niet aan je provider.
maar wat heb je gewijzigd voordat het nog wel deed.
is je provider @home?

Ja, nu Ziggo, maar dat was vroeger @home.

Ik heb geen instellingen veranderd. Er is vrijdag alleen een stroomstoring geweest waardoor alles in het dorp 2 uur heeft platgelegen.

ja daardoor kan het komen.
je moet dan even opnieuw alles op de juiste manier aanmelden.

haal de stroom van je computer
haal de stroom van de router
haal de utp kabel los tussen de router en het modem van @ziggo
Haal voor 20 seconden de straam af van het modem van @ziggo
wacht nu tot alles lampjes weer branden zoals het hoort.....ongeveer vier minuten wachten.
doe nu de utp kabel weer in de router.
zet nu spanning op de router
zet nu de computer weer aan.
nu zou de computer weer internet moeten hebben.

Helaas, dit was niet de juiste oplossing. Ik heb je stappenplan opgevolgd, maar het resultaat was er helaas niet. De modem en router geven allebei aan dat de verbinding correct is, de juiste lampjes branden/knipperen en alles lijkt te kloppen, maar toch geen internet.

doe eens een ipconfig /all op je bedrade computer en vertel welke adressen je krijgt.

ipconfig/all zegt het volgende:

DHCP is ingeschakeld
IP adres 192.168.1.101
Subnetmasker 255.255.255.0
Standaardgateway 192.168.1.1
DHCP server 192.168.1.1
DNS servers 212.54.40.25 en 212.54.35.25

dat betekend dus dat alles correct is.
anders kun je deze gegevens niet krijgen.
ik zou het dan gaan zoeken in de firewall...in de hardware kan het niet zitten.
of de netwerkkaart in je bedrade pc...

Ik heb geen firewall. Voor zover ik weet. Ik heb ook geen virusscanner of programma's als Norton. Beetje vreemd dus. Ik ben best handig met dit soort dingen, maar wanneer ik doe pingen krijg ik telkens een time-out. Dat is toch ook al vreemd?

Ik sta eigenlijk ook voor een raadsel. Maar in ieder geval al vast bedankt.

welke virusscanner gebruik jij dan?
en firewall zit standaard in Windows.
Er kan er zelfs nog 1 in je router zitten.
Bij je hardware staat geen geel uitroep/vraag teken bij je netwerkkaart.

IK gebruik zelden een virusscanner, wel een Malware programma (malwarebytes). Ik doe weleens online virusscans via Housecall ofzowiets. Ik doe best veel internetten maar niet veel downloaden, behalve streaming video. IK doe meer aan videobewerking op de pc.
De firewall in windows staat uit, ik heb dit net nog even gecontroleerd.
Mijn router heeft denk ik geen firewall, ofjah, daar ga ik even vanuit. Het is een eminent EM4450 een eenvoudig modelletje, voor het simpele thuisgebruik.

Bij apparaatbeheer staat niets fout aangegeven bij de netwerkkaart. Het apparaat werkt correct.

dan gaan zo langzamerhand de lampjes bij mij een beetje uit.

Ja, bij mij ook, misschien moet ik morgen maar eens mijn provider gaan bellen, maar ik heb echt geen flauw idee waar het aan ligt. Alles lijkt te werken (op het pingen na), het draadloze internet werkt gewoon via de router. Ik kan dus gewoon vooruit voorlopig, maarjah dat is natuurlijk geen oplossing :-) Ik ga nog eens afwachten, mss weet ik morgen meer.
Alvast bedankt.

en de kabel rechtstreeks aansluiten.
computer echt uitzetten.
kabel er nog niet in.
modem ( ziggo) voor 20 seconden uit.
wachten tot deze weer volledig is opgestart.
dan utp kabel in de computer
en dan pas computer opstarten/aanzetten

werkt het nu ?

Dat heb ik maar even geprobeerd. Het werkt niet, ik heb ook meteen wat verder gekeken want er verschijnt nu een geel uitroepteken bij de verbinding.

Ik heb nog eens de ipconfig/all gedaan.
Hij geeft nu iets andere waardes, maar dit kan ook juist zijn natuurlijk, dat weet ik niet, zoveel verstand heb ik er niet van:
Er is nu geen waarde bij de standaardgateway en het ip adres is ook anders.

Verder nog geen wijzigingen dus of veranderingen.

je krijgt nu geen verbinding...dan ben ik bang dat je netwerkkaart is overleden.
je krijgt wel via draadloos verbinding dus de kabel is goed.
Je draadloze router is ook goed.
zodra je het rechtstreeks aansluit werkt het niet.

dan kan het alleen maar een netwerkkaart probleem zijn.
kun je er misschien ergens 1 lenen dan kun je dat nog proberen.

Jaah dat zou wel iets verklaren. Het niet werken van het pingen bijvoorbeeld. Toen ik het modem van Ziggo daarstraks opstarte bleef het online lampje uit, dit kwam omdat ik de kabel boven nog niet had aangesloten op de pc. Toen ik die instak op mijn netwerkkaart begn het lampje wel te knipperen zoals normaal, dus hij herkend dan wel iets. Echter dat zal wel geen indicatie zijn dat het klopt. Ik ga eens navragen of iemand een kaartje hefet liggen dan kom ik mss weer een stap verder. Ik denk dus at je gelijk hebt.

Overigens, wanneer ik de kabel op mijn laptop aansluit dan heb ik gewoon internet. Maar dat had ik wellicht al meegedeeld, dus het probleem moet wel een hardwareconflict zijn op mijn standalone pc.

ja denk het wel.

Puppie, nog bedankt voor je hulp. Ik heb even een andere netwerkkaart getest, de mijne blijkt inderdaad kapot te zijn.

Nu moet ik dus een nieuwe kopen. Welke kan ik volgens jouw het beste nemen voor mijn pc. De pc is dus bedraad internet. Ik heb Ziggo het duurste en dus het snelste internetpakket (alles in 1 extra). Welke netwerkkaart kan ik dan het beste aanschaffen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan