ccfl's kleuren

Status
Niet open voor verdere reacties.

jellever

Gebruiker
Lid geworden
7 feb 2008
Berichten
401
He helpmij,

ik heb net nieuwe ccfl's binnen. Deze: http://www.alternate.nl/html/produc...16/?tn=HARDWARE&l1=Case+Modding&l2=Caselights

Maar heb ze nu aangesloten en ze zijn verschrikkelijk ROZE :(:mad: Nu heb ik 2 andere, ok rood maar daar is de glazen cilinder die om de ccfl zit rood gekleurd zodat het ook echt rood is. Dat is bij dit nieuwe setje niet zo dus erg roze.

Hoe Kan ik het beste die omhulsels, die cilinders rood kleuren? Verf, folie of iets dergelijks?????

Beetje afzetterij, 22 euro in totaal voor roze neon:shocked:
 
Laatst bewerkt:
Dat komt waarschijnlijk omdat de lichten erg vel zijn. Heb ik ook met mijn blauwe CCFL lichten. Heb er na een tijdje gewoon 1 uitgezet omdat anders een beetje teveel van de kast blauw werd. Ondanks dat de kast nog niet af is.
 
nee, dat is het niet. Als ik er 1 aansluit is het nog steeds roze. Ik heb een artikel gelezen net op casejunkies. Of met folie of glasverf zeggen ze. Denk dat ik glasverf ga proberen
 
nee, dat is het niet. Als ik er 1 aansluit is het nog steeds roze. Ik heb een artikel gelezen net op casejunkies. Of met folie of glasverf zeggen ze. Denk dat ik glasverf ga proberen

Laat eens iets weten nadien, ik zit ook met zo'n Barby PC:D :D
 
ja zal ik doen, heb het nog niet gekocht, te druk met prototype spelen:p
 
Doe maar even dan. Ben er ook wel benieuwt naar. Als 't goed werkt scoor ik 't voor mijn blauwe buisjes :) (Lijken net standaart TL buizen)
 
Is goed, mijn examen week en herkansingen zijn voorbij eindelijk en ik ben gewoon over:D Ga morgen naar de gamma of hornbach verf halen
 
ok vandaag bij de hornback verf gehaald dat geschikt is voor glas,plastic. Heb het eerst op 2 ccfl rondjes geprobeerd die dezelfde kleur roze waren om te kijken hoe het uitpakt. Redelijk resulaat vind ik. Mooie rode gloed alleen de lichtopbrengst gaat een stuk achteruit.


Waar ik dit voor ga gebruiken is een spiegel mod. Iemand die ik ken heeft een dremel en kan spiegels snijden. Dan wat rode neon erachter en dan in mijn CM 932 HAF:thumb:
 

Bijlagen

  • DSC_0691.jpg
    DSC_0691.jpg
    80,5 KB · Weergaven: 55
  • DSC_0692.jpg
    DSC_0692.jpg
    96,2 KB · Weergaven: 62
  • DSC_0694.jpg
    DSC_0694.jpg
    82,9 KB · Weergaven: 62
  • DSC_0695.jpg
    DSC_0695.jpg
    95,3 KB · Weergaven: 54
ok, even ter vergelijking: rondjes naast de ccfl balkjes. Je ziet het volgens mij niet goed maar het maakt echt wel verschil;) Geen roze baby pc meer:evil:

en dan de laatste de ccfl balkjes gespoten
 

Bijlagen

  • DSC_0699.jpg
    DSC_0699.jpg
    89,6 KB · Weergaven: 76
  • DSC_0700.jpg
    DSC_0700.jpg
    82,8 KB · Weergaven: 62
Laatst bewerkt:
Damn, dat ziet er erg strak uit. Ga ik ook doen :) TL buis effect wegwerken. (Uiteraard zodra ik 't geld en zin er weer voor heb,,,)
 
ik was iets van 5,80 euro kwijt voor een spuitbus verf. Niet echt duur vind ik. bij de doe-het-zelf zaak hier in wateringen ben je een fortuin kwijt voor verf:shocked:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan