van een Ext. Harde schijf een Systeemschijf maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Giace

Gebruiker
Lid geworden
19 dec 2008
Hai. Ik heb voor mijn verjaardag een externe harde schijf gevraagt, en ik weet eigenlijk al zeker dat ik hem krijg. Maargoed, ben sowieso al nieuwschierig. Hoe maak je van een ext. harde schijf een systeemschijf, dat je er bijv. Microsoft Windows XP op zet?

En wat gebeurt er dan als je in ene keer het stekkertje uit de laptop (/computer) haalt? Valt het systeem dan uit met een blauw scherm ofzo?

Danku.

wat je hier beschrijft lijkt me praktisch onmogelijk en als het lukt(om de c-schijf op een externe hd te zetten) dan zal je een heel traag systeem hebben omwille van de snelheid waarmee alles gelezen/weggeschreven word(usb2).

Het enige wat je kan doen is je externe hd uit het kastje halen en inbouwen in je systeem via ide of sata.

Maar wat doe je dan met het kastje;)

wat je hier beschrijft lijkt me praktisch onmogelijk en als het lukt(om de c-schijf op een externe hd te zetten) dan zal je een heel traag systeem hebben omwille van de snelheid waarmee alles gelezen/weggeschreven word(usb2).

Het enige wat je kan doen is je externe hd uit het kastje halen en inbouwen in je systeem via ide of sata.

Maar wat doe je dan met het kastje;)

Het is niet onmogelijk ;). Je kan via je Externe USB HD booten, Mits je moederbord dit ondersteund. ( Dit kan je nakijken in de BIOS Boot settings ). Ik heb meerdere malen al een xp installatie via een usb stick gedraait en het werkte perfect. Ik zou alleen niet het stekkertje eruit trekken omdat je dat zeer waarschijnlijk data verliest en mogelijk ook schade aan je HD.
Voor de rest zal de snelheid wel te betreuren zijn. USB 2.0 Hé.,

Maar het idee is prima en het zou kunnen :thumb:.

133,

Editj:

Als je het serieus overweegt om hiermee door te gaan kun je eens hier een kijkje nemen :
http://articles.techrepublic.com.com/5100-22_11-5928902.html

Laatst bewerkt:
Okee, maar dat is voor een flashdrive. Kan ik dit ook doen met een externe harde schijf of heb ik daar dan echt zo´n USB flash drive voor nodig?

Danku.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan