• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

samenvoegen van data uit verschillende xls files

Status
Niet open voor verdere reacties.

lsomers

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
26 jun 2009
Ik heb de volgende vraag die ik probeer duidelijk te maken aan de hand van een eenvoudig voorbeeld.

Ik wil een vragenlijst laten invullen door verschillende mensen. De vragen zijn overal dezelfde en zijn gespreid over verschillende worksheets in hetzelfde document. De vraag is of het mogelijk is (en vooral hoe) om in een apart document alle antwoorden op alle vragen te laten plaatsen via formule/makro en die dan te rangschikken volgens respondent.

Om te verduidelijken het volgende voorbeeld. ik heb drie files bijgevoegd. De eerste file 'Paul.xls' bevat de antwoorden van Paul op 6 vragen. Vraag 1-3 staat in eerste worksheet, Vraag 4-6 in een tweede worksheet. Een tweede file 'Piet.xls' bevat de antwoorden van Piet op dezelfde vragen volgens dezelfde template als de file van Paul.

Het derde bestand toont hoe ik de antwoorden zou willen laten registreren zodat ik de vergelijking kan maken per vraag per respondent.

alvast bedankt voor jullie zeer gewaardeerde hulp

Bijlagen

Ja… dit is één van die issues welke Microsoft nog steeds niet fatsoenlijk heeft opgelost…. Je kan wel data importeren uit een extern bestand, maar daaraan kleeft een zeer groot nadeel: het importbestand en het exportbestand moet beide geopend zijn. Het kan wel met een gesloten exportbestand, maar dan hebben we het over het betere VBA-werk.

Heb je beide bestanden open, is het geen punt, dan werkt het in principe als een “gewone” celverwijzing.
Type het “=” teken in een cel in het importbestand, ga naar het exportbestand, en selecteer de gewenste cel. Druk op [enter] en klaar. Formule ziet er dan bijvoorbeeld uit als =[piet.xls]Blad1!$A$5

Zoals gezegd, beide bestanden moeten geopend zijn voor dit truucje. Er is jammergenoeg geen workaround. Wil je dat niet, nodig dan de VBA-wizards uit om een oplossing voor je te maken

Bekijk de bijlage eens en test 'm eens uit. De bestanden moeten hiervoor dus niet geopend zijn.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Begin je eigen vraag (inbreken in iemands vraag is niet netjes) en voeg een hoofdbestand(waarin de gegevens moeten komen) en een bronbestand(waaruit de gegevens moeten gehaald worden) toe.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan