Kan geen poorten forwarden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri123

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Hoi,

Utorrent kan de laatste tijd helemaal niet meer downloaden. Downloadsnelheid is 0.0 kB/s, ook bij best goede torrents met veel seeds, dus daar zal het niet aan liggen.
Ik heb al geprobeerd om poorten te openen (volgens PortForward.com, ik heb een Linksys WRT54G router)
Nadat ik dat helemaal goed heb gedaan geeft de Utorrent portchecker telkens aan dat die poort niet open is. Ik neem dus aan dat het daar aan ligt dat ik niet meer kan downloaden met Utorrent. Hoe kan het dat ik geen poorten meer open kan krijgen?

heb je ook een firewall en daarin toestemming voor utorrent gegeven?

Vertel ook eens of er misschien een router(-modem) van de provider staat vóór je eigen WRT54G.
Dus vermeld even welke provider je gebruikt, of dit kabel is of adsl, en geef ook het merk + exacte type aan van het apparaat waar de Internet-verbinding je huis binnenkomt.

Tijs.

De internet provider is UPC dit is ADSL
Voor de router staat een modem van Thomson:
modem%20thomson%20390.gif

Ik weet niet welk type het precies is

Kijk dan op de WRT54G na bij Status welk ip-adres hij heeft op de WAN-kant. Is dat geen 192.168.x.x adres, geen 10.x.x.x of geen 172.x.x.x adres, dan heb je van de provider alleen een modem gekregen, en dan zou het genoeg moeten zijn om alleen te portforwarden op je WRT54G.

Succes,

Tijs.

Kijk dan op de WRT54G na bij Status welk ip-adres hij heeft op de WAN-kant.

Wat is de WAN-kant?
Ik heb wel even gekeken bij Status en ik heb nergens iets met WAN zien staan,
maar het gewone IP-adress dat daar staat is geen 192.168.x.x adres, geen 10.x.x.x en geen 172.x.x.x adres.
Het is 95.x.x.x Maar ik weet niet of dat op de WAN-kant is...?

Bij setup heb ik wel bij Local IP-Adress een 192.168.x.x adres

Laatst bewerkt:
Uitstekend, dat betekent dus inderdaad dat je alleen een modem van je provider hebt, en geen router-modem. Dat 95.x.x.x adres is het ip-adres dat aan de WAN-kant is toegekend, en dat is een publiek ip-adres.

Dat betekent dus dat je alleen op de WRT hoeft te portforwarden. Even een overzicht geven van wat je op de WRT hebt geforward.
Het gaat er nu dan om welke poort(en) je hebt ingesteld in dat uTorrent programma. Ook is van belang dat je weet welk ip-adres je pc heeft nu.

Die combinatie bepaalt hoe je moet portforwarden. Zie in het voorbeeld beneden dat mijn pc ip-adres 192.168.1.100 heeft, en ik zowel poort 1441 UDP en poort 1441 TCP ("Both" betekent "Beide") forward naar het ip-adres van mijn computer (192.168.1.100).
Ook niet vergeten om het vakje Enable aan te vinken, en de instellingen op te slaan ("Save Settings").

attachment.php

Succes,

Tijs.

Bijlagen

• wrt54g_portforward.JPG
    wrt54g_portforward.JPG
    52,1 KB · Weergaven: 280
Laatst bewerkt:
Het werkt niet
Ik heb alles gedaan wat je zei, maar de poort gaat er gewoon niet door open.
Het moet iets anders zijn...

Misschien heb ik al wat poorten openstaan. Is hiervoor een programmaatje waarmee ik kan checken welke poorten er allemaal openstaan. Dan kan ik een van de al openstaande poorten gebruiken voor uTorrent in plaats van poorten te forwarden, wat niet lukt.
:confused:

wat voor een poort probeer je dan?
heb je die ook in utorrent staan?>>opties>voorkeuren>verbinding>poort voor inkomende verbindingen.

Laatst bewerkt:
ik probeer poort 1441, die heb ik ook in uTorrent staan
Maar maakt dat ook uit voor de PortChecker?
Want als die al aangeeft dat die niet open is, dan maakt het toch ook niet uit of ik hem in uTorrent heb staan.

Gebruik je ook nog een firewall binnen Windows? (Bijv. de Windows Firewall?)

Kijk daar eens naar, en voeg daar de TCP en UDP poort 1441 toe als toegestaan en voor de zekerheid ook het uTorrent programma zelf.

Succes,

Tijs.

Gedaan, en heeft niet geholpen. :confused:
uTorrent Portchecker zegt niet open en uTorrent zelf blijft op 0.0kb/s

Noem eens welke programma's je draait van mcafee, norton, norman etc. die mogelijk een firewall in zich kunnen hebben.
Natuurlijk kun je het ook even zo doen dat je die programma's tijdelijk deïnstalleert, en de Windows Firewall (daarna) zo afstelt dat utorrent gewoon zijn werk kan doen.

Tijs.

Welke AVG? De AVG Anti-virus of de AVG Internet Security?
AVG Internet Security heeft een firewall onderdeel, dus heb je dat programma, dan zul je goed moeten gaan nakijken of die firewall misschien roet in het eten gooit. Schakel de firewall van AVG anders helemaal uit.

Tijs.

Dan weet ik het niet zo direct.
Post eens een paar zaken:
1. De instellingen van de Windows Firewall die je aangepast hebt.
2. De uitvoer van Start -> Uitvoeren -> cmd /k ipconfig /all
3. De instellingen van utorrent.

In mijn handtekening kun je zien hoe je schermafdrukken kunt vangen. Gebruik je Vista, lees dan voor Start -> Uitvoeren het gebruikt van de toetscombinatie [Windows-toets]r
(hetgeen het Uitvoeren vakje oplevert).

Tijs.

Hier zijn de prints van ipconfig, Utorrent instellingen en de firewall, al weet ik niet welke instellingen je precies bedoelde voor de firewall, maar kijk maar of je hier iets aan hebt :)

Bijlagen

• ipconfig.jpg
    ipconfig.jpg
    101,6 KB · Weergaven: 57
  • Utorrent.jpg
    Utorrent.jpg
    44,7 KB · Weergaven: 45
  • Utorrentband.jpg
    Utorrentband.jpg
    49,5 KB · Weergaven: 61
  • Firewall.jpg
    Firewall.jpg