nieuw systeem samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Corpsecreator

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hallo,
ik ga een pc samenstellen en zelf bouwen maar ik weet nog niet welke onderdelen ik ga gebruiken, hebben jullie tips?

Budget: +/- € 700
Doel - voornamelijk films kijken en muziek luisteren, internetten, msn en de normale office opties.
Hoe belangrijk is stilte? enigzins belangrijk (moet niet staan ratelen, laat de pc vaak aanstaan als ik iets download en dan moet ie niet een storend geluid maken)
Assemblage - ik ga het systeem zelf in elkaar zetten met hulp van familie/vrienden

Opties: De hele pc, dus ook scherm speakers, muis enz.
Besturingssysteem - Ik heb windows xp/vista en Ubuntu
Andere software? is allemaal aanwezig

zoiets?

http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...[198090]=1&product[100663]=1&product[62006]=1

Processor met gunstige prijs-kwaliteit
Moederbord met best goede onboard gpu (met eigen geheugen -> ik had eerst een goedkoper moederbord met een losse hd4550 -> dat werd te duur)
Kast is heel stil. Alleen er kunnen bijv niet super veel harde schijven in
Voedig is vrij stil en goedkoop.

24 inch scherm, met hdmi en dvi
draadloos teosenbord combi
5.1 geluid

rest is standaard geloof ik...

Laatst bewerkt:
ziet er goed uit, scherm is wel een beetje groot met 24'' , ik heb deze link van een vriend van me gekregen: http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[190417]=1&product[4198]=1&product[47465]=1&product[100663]=1&product[192772]=1&product[97592]=1&product[216377]=1&product[87098]=1&product[199874]=1&product[92019]=1&product[25030]=1 lijkt er sterk op maar heeft een paar kleine verschillen (minder goede speakers, kleiner scherm, iets duurdere processor)

Als je je budget een beetje verhoogd, dan kan je ipv een scherm oook gewoon een tv kopen. Daar een htpc bij en je hebt hetzelfde, maar dan incl tv.
Voor film kijken toch ideaal.

je link werkt niet helemaal, dus ik kan mijn mening niet geven.
Ik ben trouwens 3x naar beneden gegaan met processor. Ik begon met een x4 905 en had daarna ook nog een x3 720 en x3 705 geprobeerd. Ik kwam alleen geld tekort. Zoveel zuiniger is een x3 705 niet.

tja, er staat al een flinke hd tv hier, maar niet op een plek waar ik de pc eraan zou doen, http://www.azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product[25030]=1&product[92019]=1&product[199874]=1&product[87098]=1&product[216377]=1&product[97592]=1&product[192772]=1&product[100663]=1&product[47465]=1&product[4198]=1&product[190417]=1 Werkt hij nu wel of is er iets dat ik moet doen om dit te laten werken?

mwaw, nu kan ik de link kopieren.
Ik zal em wel ff goed plaatsen. (jij hebt zeker internet explorer? Dan gaat het linken wel eens fout)
http://www.azerty.nl/winkelmandje/w...t[199874]=1&product[92019]=1&product[25030]=1

mij valt het draadloze kaartje op. Dat had je niet vertelt :)
Ik zou gezien het feit dat je films wilt kijken 5.1 geluid nemen.

Verder zijn het minimale verschillen. Het moederbord is van een beter merk, maar die ik koos heeft eigen videokaartgeheugen, das wel handig. Processor scheelt ook nauwelijk (behalve prijsverschil).
De dvdbrander wilde ik ook kiezen, tot ik de levertijd zag. Met ? kan ik niet veel :)

22 inch scherm is zeker ook een optie. Zeker als je het scherm te groot vind.

raar van die link.. ik gebruik al heel lang firefox. In ieder geval, dat draadloze kaartje leek me wel handig aangezien het hier een grote troep is met kabels van gameconsoles, speakers, radio, digitale tv, pc's noem maar op. natuurlijk is dat niet te vermijden met elektronica maar 1 draad minder is altijd handig. Dat vraagteken was me niet opgevallen, en dat is inderdaad niet erg aanmoedigend. verder ben ik er zowel uit, ik gebruik wat jij hebt samengesteld + het draadloze kaartje. Dan moet ik toch goed zitten?

jep. Ik zie geen probleem.

Mocht je in de toekomst de processorkoeler te luidruchtig vinden, dan kan je die nog een keer aanpakken. Maar de boxed koeler schijnt stil te zijn, heb ik van veel mensen gehoord. Ik zou dat dus eerst afwachten.

en als ik dat bestel heb ik alles dat ik nodig heb. Dus niet dat als ik dat bestel ik nog iets extra's nodig blijk te hebben?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan