Blauw scherm + foutmelding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tens

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2009
Berichten
1
Hallo allen,

Schrik niet van de lap tekst het zijn vooral citaten!
Ik heb voor mijn verjaardag allerlei nieuwe onderdelen voor mijn PC gehad. Het zijn de volgende onderdelen.
DDR DIMM: Kingston KVR800D2E5K2/2G
Processor: AMD Athlon 64 X2
Voeding: cooler master eXtreme Power Plus
Moederbord: ASUS M4N78
Videokaart: ASUS EN9600GT
Harde schijf (master): WD400 40 GB
Harde schijf (slave): western digital 250GB WD2500AAJB
DVD Writer: ASUS QuieTrack

Nu probeer ik mijn Windows XP pro te installeren, maar dan krijg ik het volgende:
Allereerst kom ik in het scherm van het moederbord à vervolgens gaat het scherm automatisch naar een zwart scherm met : ‘Druk op een toets als u de computer vanaf cd-rom wilt opstarten..... ‘. Als ik dat niet vlug doe komt er ook:
‘NTLDR ontbreekt Druk op CTRL + ALT + DEL om opnieuw te starten’ te staan. Als je echter meteen een knop indruk ga je naar het volgende à ‘hardware configuratie wordt gecontroleerd…’ à dan begint de windows setup en worden er bestanden geladen, maar dan verschijnt de volgende tekst in het wit bij een blauw scherm.

‘Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is. Schakel het stuurprogramma uit, wanneer dit in het stopberiht is opgegeven, of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zo nodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS-update. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens F8 om geacanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

*** STOP: 0x0000007E (0xC0000005, 0xF748E0BF, 0xF78DA208, 0xF78D9F08)

*** pci.sys – Address F748E0BF base at F7487000, DateStamp 3b7d855c’

In de BIOS staat de DVD writer als eerste in de volgorde en de harde schijven als 2e (+ removable device als 3e, maar op het moederbord zit geen floppyaansluiting).

Ik hoop zo voldoende informatie te hebben gegeven. Mocht er meer informatie nodig zijn dan lees ik dat graag :).

Alvast heel erg bedankt!!
 
Beste Tens,

Nog gefeliciteerd met je verjaardag ;). Dat probleem heb ik ook gehad, ik zal vertellen wat ik heb gedaan om het op te lossen:

  1. Batterij het het moederbord halen: lastig karweitje, ik raad je aan om het een klein schroevendraaier te doen (geen kruiskop)
  2. Uur wachten (met batterij en stekker eruit)
  3. Batterij er weer inklikken
  4. Stel evt de BIOS in (BELANGRIJK: gebruik geen reset knop en druk je pc niet uit en het best kun je ook niet met CTRL+ALT+DELETE dus de pc gewoon laten doordraain in één keer)
  5. boot van je XP pro cd (zorg dat er geen krassen op zitten en dat het zo graag mogelijk geen KOPIE is want dan kan er nog wel een wat fout zijn gegaan bij het download/branden)
  6. Loop de installatie door zonder uitzetten enz.
  7. Gaat het fout dan hoor ik het wel en dan kunnen we je verder helpen ;)

Veel SUC6 :D

Met vriendelijke groeten,

Jobbes
 
STOP: 0x0000007E duidt meestal op 'n geheugenprobleem.
Of je nu jarig bent of niet,je probeert volgens mij een pc in mekaar te zetten en je hebt het BIOS niet goed ingesteld,in het bijzonder de geheugenconfiguratie (advanced)
Ik heb nog nooit een pc in losse onderdelen voor mijn verjaardag gekregen en ken ook niemand die dat ooit heeft meegemaakt,maar dit terzijde,kijk 's ff hier zet anders je BIOS-settings op default en probeer nogmaals op te starten c.q. te installeren.
P.S.
heb je je geheugenmodule wel goed aangedrukt???
 
Laatst bewerkt:
de BIOS zet je ook op defualt als je de batterij eruit haalt enzo.

Ik kreeg ook dezelfde foutmelding en bij mij loopt het weer als een trein ;)

Met vriendelijke groeten,

Jobbes
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan