Rik,
Het omleiden van Desktop naar dezelfde map als als waar het zwervend profiel wordt opgeslagen heeft geen zin, want Desktop is een onderdeel ván het zwervend profiel. De kans op fouten is groot, dus dit zou ik zo niet doen.
Enige reden om Desktop om te leiden zou kunnen zijn dat je wilt dat iedereen dezelfde gebruikers-software snelkoppelingen krijgt. [Het tonen van Mijn Documenten, Deze computer etc. op Desktop kun je in policies aan- of afzetten].
Stel dat je dit wilt, dan moet je hiervoor een aparte gedeelde map maken, de gewenste snelkoppelingen vanaf een werkstation waar de juiste gebruikersprogrammatuur op staat geìnstalleerd in die map kopieren, en er daarna voor zorgen dat de gebruikers alleen lees-rechten hebben op die gedeelde map (zodat ze er zelf geen extra iconen bij kunnen zetten).
[Even voor je beeldvorming: Het omleiden van Desktop doe ík alleen op Terminal Servers, waarbij het 'werkstation' voor alle gebruikers op 1 centrale computer beschikbaar wordt gesteld, dus niet dat iedereen zijn eigen werkstation heeft: Iedereen logt interactief in via extern bureablad programma op 1 centrale server. Op die server staat ook de gebruikerssoftware die de inloggende gebruikers kunnen benutten, dus de snelkoppelingen naar gebruikerssoftware op Desktop kloppen altijd.]
Mijn Documenten is een onderdeel van het zwervende profiel, maar wordt dan alleen bij af- en aanmelden gesynchroniseerd. Het uit het zwervend profiel lichten via redirection leidt tot kortere aan- en afmeldtijden én Mijn Documenten is direct bijgewerkt, ook als je op hetzelfde moment 2x op 1 account werkt. Maak wel een aparte gedeelde map waar de omleiding naar toe moet.
Het omleiden van AppData geldt hetzelfde voor als Desktop: Is gewoon een onderdeel van het zwervend profiel
Het omleiden van het Start Menu heeft geen zin, want het centrale startmenu wordt samengevoegd met het Start Menu op de lokale computer (behalve als je in extra policies het lokale start-menu uitschakelt). Omdat ik ervan uitga dat niet op elk werkstation dezelfde gebruikerssoftware is geïnstalleerd heeft dit dus (m.i.) alleen zin op een Terminal Server en dan dus in combinatie met policies die het lokale start-menu verbergen voor de gebruiker.
Wat me verder opvalt is dat je Administrators geen toegangsrechten geeft op de omgeleide Mijn Documenten (want je hebt ingesteld: Grant users exclusive rights to ...).
Dit is niet handig, want als je om welke reden als Administrator bij die documenten en mappen moet komen, dan moet je eerst eigenaar van die documenten en mappen worden, en dus verknoei je daarmee de rechtenstructuur (je zult, na die toegang, de gebruiker weer eigenaar moeten maken van al die documenten en mappen).
Dus samenvattend:
1. Zet niet alles onder 1 gedeelde map, maar maak verschillende gedeelde mappen voor zwervend profiel en het omgeleide Mijn Documenten. Pas daar de policies op aan (je zult de huidige bestaande gegevens uit die mappen moeten verplaatsen nadat de gebruiker heeft ingelogd, en die gebruiker ook eigenaar moeten maken vande verplaatste gegevens).
2. Stop met het omleiden van Start Menu en Desktop.
3. Geef de gebruikers geen exclusieve rechten op omgeleide mappen, tenzij je zeker bent dat Administrators nooit bij die omgeleide mappen kunnen/mogen komen.
Beste dat je bovenstaande test met een nieuwe Afdeling/Organization Unit in Active Directory i.c.m. nieuwe policies die hierop aansluiten en nieuwe gebruikersaccounts in die nieuwe Afdeling/Organizational Unit.
Kijk ook even
hier hoe een MVP zich voorstelt hoe het zou kunnen/moeten zijn. Hij geeft ook andere tips die ik hier achterwege gelaten heb (zoals de User Profile Hive Cleanup Utility die ikzelf ook overal installeer op werkstations) en hij geeft ook links naar Microsoft informatie over folder redirection (zijn laatste link in zijn posting).
Verder kun je ook
hier, vooral vanaf de posting van Do Nov 30, 2006 12:05 pm, informatie/tips vinden in het Nederlands.
Succes,
Tijs.