Upc alles in 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkeenjij

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2008
Berichten
375
Hallo,ik zit er aan te denken om over te stappen van
het net 8 Mb/s down
1 Mb/s up
naar upc fiberpower 30+onbeperkt bellen+duurste t.v. digitaal voor een prijs van 48,- euro
Heeft iemand al ervaring met fiberpower van upc??
Zoja graag ervaring ermee en ook eventuele klachten over upc
Alvast bedankt voor jullie advies:thumb:
 
Hier geüpgrade van 25Mbit naar FibrePower 60Mbit. Loopt lekker op de nieuwsgroepen (wanneer UPC niet knijpt) hoogste gehaald tot nu toe is 7,1 MB/s.
2 topics is trouwens niet nodig ;)
 
Ik heb slechte ervaring met UPC in het algemeen.
Ooit bij Chello gezeten en kan er een boek over schrijven.
Van passwords weggeven aan een andere kalnt, tot 5 van de 9 aliassen ineens niet meer werken en niet te herstellen.

Blij dat ik er weg ben.

Maareh, kijk ook even op dit forum:
http://chelloo.com
 
Wij hebben tot nu niet echt grote problemen gehad met UPC, uiteraard zijn er vervelende dingetjes zoals dat Internet/telefoon het niet doet, of de mediabox loopt vast. Maar gemiddeld gezien valt dagt best mee.
We hebben ook een tijd lang ADSL gehad in het verleden, nadeel daarvan was is dat de ISP geen controle heeft over het netwerk aangezien dit niet van hun is. UPC kan bij problemen makkelijk tests en resets uitvoeren op afstand. Zo misten wij op een gegeven moment enkele extra betaalde zenders, even een belletje en nog geen 10min. later waren de zenders weer terug.
Over het algemeen dus tevreden over UPC, bij iedere provider is er wel wat.

Chelloo.com is inderdaad een goed forum waar veel info te vinden is, kijk er regelmatig even op of er nog nieuws is.
 
ik heb nu 2 jaar upc en in 2 jaar
1 x een probleem gehad dat was na 2 min ook al weer verholpen

Veel mensen blijven oude koeien uit de sloot trekken ...
Chello was een *** naam en de service was ook niet goed

sinds ik weet van UPC wil ik niks anders meer:)

vooral geen tele2 ofzo nemen
ben daar 4 jaar lang mee aan het vechten geweest Schriftelijk En Telefonisch
om mijn abbo op te zeggen .. elke maand nieuwe Schriftelijke bevestiging de deur uit gedaan
met handtekening en aangetekend "zogenaamd" kwamen de brieven niet bij hun binnen

Maargoed verder heb ik
30 mb down 3 mb up
hoogste telefonie
en DVD Royaal

erg tevreden mee
 
ok,bedankt voor de info.
Weet iemend misschien of ik dan een andere router aanhet modem van upc moet hangen
ik heb 1 keer desktop bekabeld met xp
en 1 keer laptop ene keer draadloos dan weer bekabeld met vista
zo ja wat is een gode router voor een redelijke prijs en die de snelheid aan kan
alvst bedankt voor jullie advies:shocked:
 
Een gemiddelde router met 100Mbit poorten op WAN en LAN zou bedraad geen probleem vormen qua snelheid. Als het ook draadloos moet zou ik wel voor een N router gaan.
 
heb jij misschien een voorstel voor een router?
ik ga er ook telefonie en tv bij nemen
 
Dat staat volledig buiten je router.

Je krijgt van UPC 2 modems:
- Een Cisco modem voor FibrePower (alhoewel dit kan ook alleen voor de hogere snelheden zijn.)
- Een ander modem voor bellen

Als je het in 1x goed wil doen zou je kunnen gaan voor de router die UPC voorsteld, de Sitecom WL-308 maar die is redelijk prijzig. Er zijn ook goedkopere versies zoals de Sitecom WL-183 die beduidend vriendelijker is voor de portemonnee. En die zou voor Fibre 30 zeker moeten voldoen tenzij ik iets mis.
 
oke dan neem ik die goedkope denk ik maar
ik heb hem al gezien voor nog geen 50 euri dank je wel
:thumb:
 
Prijs is inderdaad een heel stuk lager, en met Fibre Power 60 zou deze ook geen problemen moeten hebben.

Lijkt mij een goede keuze :thumb:
 
hallo,gitser pakket opgehaald even aansluiten en voila na 10 min werkte de tv
echter als modem de thomson 850 meegekregen voor bellen en internet
nu staat het modem aan en de eerste 4 lampjes branden wat zou moeten betekenen dat ie online is maar heb echter nog geen internet!
wie o wie kan mij helpen?


of moet ik echt de 48 uur afwachten die ze bij het upc center zeiden dat het zou duren?:confused:
 
Normaal gesproken zou het redelijk snel moeten werken. Vroeger moest je wel je router apart aanmelden op het UPC netwerk, anders had je inderdaad geen internet. Maar dat is verleden tijd zover ik weet.
Maar anders gewoon even bellen met de helpdesk, normaal hoef je niet lang te wachten is mijn ervaring.

Een behulpzaam niet officieel UPC forum is: http://www.chelloo.com/
is veel te vinden en er zijn zelfs UPC medewerkers die zo nu en dan een kijkje nemen.
 
hallo ik heb het internet van upc werkend
desktop met xp niks aan gedaan alleen ethernet kabel omgeprikt geen probleem
maar laptop met vista gaat wel draadloos zonder probleem
maar niet via kabel
moet dan gebruikersnaam +ww ingeven bij breedband verbinding
ging niet had geen gegevens nog daarvoor van upc ontvangen
nu doet laptop elke keer verbinding instellen maar geeft ie aan dat de externe server niet reageert??
ik kan nu met vista ook geen gebruikersnaam +ww invoeren met nieuwe verbinding op zetten rarara?
wie owie kan mij helpen?
:thumb:
 
Je hoeft geen gebruikersnaam en wachtwoord op te geven, alleen voor e-mail.
Ook laptops van anderen kan ik hier gewoon aan het netwerk hangen (bedraad en draadloos) zonder iets te veranderen.

Krijg je wel een IP-adres van de router ? (type in de opdrachtpromt "ipconfig /all") zonder de haakjes uiteraard :)
 
Laatst bewerkt:
hallo maniac
ja ik krijg ip op laptop en op desktop
alleen op laptop is via wifi
ik kan mijn laptop wel pingen vanaf desktop
:thumb:
 
Als je de laptop op de kabel aansluit zet je de wifi dan uit ?
Want het is wel vreemd dat je op de ene manier wel internet hebt en op de andere manier niet.
 
als ik de wifi uitzet krijg ik geen verbinding met internet
wat nu te doen??:p
 
Goed de laptop doet het dus alleen draadloos en niet bedraad. Dat zal dan toch ergens in de laptop moeten zitten. Geen uitroeptekentjes onder apparaatbeheer ?
Ben nu gewoon aan het gokken, want ik vind het vreemd.
 
nee geen uitroeptekens
het is een realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan