DVD brander herkend als CD ro

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zimm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Zimm

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2005
Mijn 2 dvd branders worden sinds twee dagen beide gezien als een cd rom station.
DVD afspelen doet hij wel goed

In Nero 7heb alleen nog een Image recorder. Ook ander brandprogramma's Shamppo herkennen geen brander

Opnieuw installeren in apparaat beheer heeft geen effect.
Register opschonen van upper en lower filter ook.

Het installeren van de branders gaat prima.

Ik kan nu dus alleen geen DVD's meer branden.....

Wat kan een oplossing zijn zonder dat ik XP helemaal opnieuw moet installeren???

Dat probleem heb ik ook gehad en bij mij hielp alleen het opnieuw installeren van de firmware.
Ik zou als ik jou was daar ook even naar kijken.

Waar je anders ook naar kunt kijken:
- Welke servicepack XP heb je?
- Wordt de brander herkent in de BIOS?

Lijkt mij dat de branders natuurlijk herkend worden in het BIOS want hij kan wel afspelen.
Over welk merk en type branders hebben wij het hier?

Lijkt mij dat de branders natuurlijk herkend worden in het BIOS want hij kan wel afspelen.
Verrek ja... :o

Naast het servicepack XP zou het ook aan
de master/slave-jumpersettings kunnen liggen en
de volgorde waarop de twee zijn verbonden met die platte kabel. Heb vernomen dat de volgorde het communiceren tussen apparaten in de weg kan zitten?

Heb zelf een 2 jaar geleden hetzelfde probleem gehad met een cd-rom en een dvd-writer, aan SP-XP lag het niet, wel zitten klooien met kabeltjes en dingetjes maar wat nu precies de oplossing was... :confused:

Wat ik uit de vraag op maak is dat hij het altijd gedaan heeft en nu opeens niet meer herkend wordt als DVD station. Lijkt mij dus niet iets met de jumpers te maken hebben. Maar correct me if i'm wrong :)
Maar even wachten op merk en type en dan maar kijken of er firmware voor te vinden is.

Dank voor reacties!

Helaas is t probleem wat moeilijker denk ik.

Ik heb Xp sp3

In de BIOS herkent ie ze gewoon goed.

Ik heb niks aan master/slave jumps veranderd.

1 master HDD
slave sony 500U dvd brander

2. master 2e HDD
slave sony 810A dvd brander

Alles werkte tot voor kort perfect. Firmware updates van sony werken niet omdat ze de "device" niet kunnen vinden

En dit was opeens dus zoals ik het nu lees.
Je hebt niks veranderd aan je systeem? Bepaalde software geïnstalleerd of dergelijke?

Laatst bewerkt:
Ik had daarvoor wel een spyware infectie (system protection) welke vrij makkelijk met malware weer verwijderd is.

Mijn hijack logs zijn schoon.

Nero de installeren en weer her installeren had ook geen effect...

Maf idd...

En even de volgorde van de 2 apparaten switchen (bekabeling), zou dat een oplossing kunnen zijn? (afgezien van dat 'ie het in de huidige volorde eerst wel deed...)

Krijg ik dan geen problemen met het opstarten? Hij start immers op vanaf de HDD die nu als master staat...

Volgens mij niet, de eerste op de kabel is de hdd. dan verwissel je de twee branders die als het goed is op de dezelfde kabel zitten. het zou kunnen zijn dat in de huidige situatie bij het communiceren de ene brander de ander in de weg zit.

Wat denk jij Raymond?

Denk dat dat inderdaad geen kwaad kan en anders kan je het BIOS makkelijk aanpassen.
Of het helpt is een tweede maar het proberen waard lijkt mij.

Ik heb dus 2 IDE kabels:

beide masters hebben een HDD ( waarvandaan 1 XP opstart)

beide slaves zijn SONY dvd branders...

T zit toch anders:

IDE 1 master HDD slave HDD

IDE 2 master brander slave brander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan