• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Voorwaardelijke opmaak: kleur van rij icm filter

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerrit01

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 jul 2009
Berichten
3
Allen,

Ik ben bezig een excel lijst van verschillende projecten bij te houden.
Om het allemaal een beetje leesbaar te houden heb ik via voorwaardelijke opmaak om de anderste rij licht gekleurd.==> "=MOD(ROW();2)=0"

Vaak gebruik ik echter een filter (op bijvoorbeeld status van het project of verantwoordelijk persoon). Zodra ik deze filter toepas is de leesbaarheid echter weer ver te zoeken (3 rijen wit, 2 rijen gekleurd etc).

Is er een mogelijkheid dat bij het toepassen van een filter, automatisch de opmaak zich aanpast zodat ik weer om de anderste rij licht gekleurd heb?

Alvast bedankt!

PS ik werk met excel 2003
 
Laatst bewerkt:
Beste Gerrit01 ;)

Wat is een anderste rij :eek:
Komt 2 maal voor.

Groetjes Danny. :thumb:
 
Om de andere / anderste rij ==> om en om.

regel 1 wit
regel 2 grijs
regel 3 wit
regel 4 grijs ...etc

Hoop dat dit een beetje duidelijker is. :D

Dit werkt zolang je er geen filter op los laat. Indien je gaat filteren komt het voor dat je bijvoorbeeld 3x opeenvolgend een witte regel krijgt.

Greetz
 
Hoi Gerrit

In plaats van de RIJ() te gebruiken kan je ook tellen hoeveel cellen je zichtbaar hebt staan te beginnen in de rij met de titels, tot op de huidige rij. Dat kan met de SUBTOTAAL functie met eerste argument gelijk aan 2 (dacht ik). Als dat even of oneven is zal dat een basis zijn om de kleur al dan niet toe te passen.

Wigi
 
Na wat puzzelen is het me gelukt, bedankt :thumb:

Ik heb de volgende formule in de voorwaardelijke opmaak ingevoegd:

[ =MOD(+SUBTOTAL(3;$A$2:$A2);2)=0 ]

Groeten,

Gerrit
 
Dat was inderdaad hetgeen ik jou wilde doen bereiken :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan