• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Combobox loopt vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

hoogmolen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Goede dag lezers en lezeressen,

ik zit met het volgende probleem. Ik heb een redelijk werkend excel bestand aan gemaakt met een knop Search en update, dmv een combo box kan men dan het gewenste part nummer opzoeken en krijgt men de benodigde details bij. mocht men dan veranderingen aan willen passen kan dat dmv van de text te venaderen en update te drukken. MAAR in de combobox gaat het verkeert als ik een item pak dat alleen maar uit cijfers bestaat dan loopt hij vast.
Zou iemand mij uit de brand kunnen helpen door dit probleem voor mij op te lossen

zie het bijgevoede bestand

Bijlagen

Titel aangepast, hulp zegt niet zo veel over je probleem. ;)

Code:
myRow = Sheets("Base Solar").Range("A10", [A65536].End(xlUp)).Find(Me.ComboBox1.Value).Row
Voor het vullen van je combobox raad ik je onderstaande aan, aangezien dit veel sneller is als de AddItem-methode, zeker met grote bereiken
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    c0 = Join(WorksheetFunction.Transpose(ActiveSheet.Range("A10", Range("A65000").End(xlUp))), "|")
    With ComboBox1
        .Clear
        .List = Split(c0, "|")
    End With
End Sub

Laatst bewerkt:
he badankt man

Code:
myRow = Sheets("Base Solar").Range("A10", [A65536].End(xlUp)).Find(Me.ComboBox1.Value).Row
Voor het vullen van je combobox raad ik je onderstaande aan, aangezien dit veel sneller is als de AddItem-methode, zeker met grote bereiken
Code:
Private Sub UserForm_Initialize()
    c0 = Join(WorksheetFunction.Transpose(ActiveSheet.Range("A10", Range("A65000").End(xlUp))), "|")
    With ComboBox1
        .Clear
        .List = Split(c0, "|")
    End With
End Sub

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan