vista en xp

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hansscheer

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 jun 2001
Hallo ,
Ik heb een pc met vista
Hd ( sata ) = 640gb
c = 170 gb met vista
d = 400 gb met data en back-ups
e = 25 gb met recovery

Nu heb ik nog een 250 gb sata hd , welke ik erbij wil plaatsen en waar ik dan xp op wil zetten ( heb een xp driver cd )

Nu mijn vraag , gaat dit lukken , moet ik iets veranderen in de bios en kan ik misschien beter vista en xp op één hd zetten ?

Alvast mijn dank
Hans

xp neemt niet veel ruimte in, je kan gewoon xp op dezelfde schijf installeren als vista:thumb:

vista boot pro is niet gratis !
Heb ik dat toch nodig ? ook als ik xp op de vrije schijf zet ?

Hoi Hans.

Dat is nieuw voor mij om eerlijk te zijn.Heb deze link al geruime tijd gebruikt op dit forum en zelf ook al eens gebruikt.(gratis)
Nu even afwachten tot er iemand reageerd die een (gratis)alternatief heeft. ik snuffel wel ff verder.Ik weet wel dat als xp als eerste stond en daarna vista dat er automatisch een dualboot kwam.

EDIT: kwam op het www nog wat tegen.Ik weet niet zeker of van huisregels mag??Zojuist even zelf gedownload en het werkt..
http://www.freeonline.be/modules.ph...&lid=805&ttitle=VistaBoot Pro 3.30 Freeonline!

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ja , Frank ik heb via die link bootpro in mijn bezit .Mijn dank hiervoor . Echter ik moet toch eerst xp erop zetten en dat wil ( nog ) niet lukken .

Het antwoord van Pasja klinkt logisch , ga dit proberen , echter waar vind ik die mobofabrikant ?
Het betreft hier de medion pc ( aldi-aanbieding 29-07-09 )

Hans

http://www.medion.com/nl/

Kijk even bij hoofdstuk stuurprogramma's en updates.
Daar je nr invullen.en bij xp kijken(ik kan nog niet verder kijken aangezien ik je s/n nummer niet heb.
Je hebt zoals uit verhaal van Pasja dus de sata drivers nodig....(Als die er zijn)

Leuk !!!!
Medion accepteerd mijn s/n nummer niet !!!!
S/n nummer 14692050020419
Wat nu ?
Hans

Hallo ,
Uiteindelijk die medion xp sata driver gevonden .
Begrijp dat ik nu moet gaan streamen ( met nlite ? ) maar waar ( en wanneer ) voeg ik dan die sata drivers toe ?
Hans

in begin van de instalatie wordt er gevraagd om externe drivers etc etc.

druk dan op f6
Het staat onder in je beeld dan

Ja Frank ,
Maar ik ben nog niet bij de installatie , ik moet toch eerst slipstreamen en mijn vraag was waar zet ik dan die sata drivers ?

Het wil maar niet lukken .
Zijn er geen andere manieren om xp op een tweede schijf in mijn nieuwe pc werkend te krijgen ?
Hans

Het is nog steeds niet gelukt .
Heb die sata drivers , heb geen floppydrive en nlite geeft tijdens de installatie een melding dat de installatie niet verder kan gaan .
Wie kan het mij stap voor stap uitleggen hoe het wel gaat lukken ?
Hans

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan