Geen signaal op 1e & 2e verdieping

Status
Niet open voor verdere reacties.

spietos

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Ik heb een Acer Aspire 5520G-504G25Mi. Deze laptop heeft een WiFi kaartje, een Acer InviLink 802.11b/g. Deze kaart maakt verbinding met een Davolink DV-201AMR (Standaard Tele2 modem). Deze modem staat bij ons in de meterkast in de gang.

Op de begane grond werkt alles nog prima, en heb ik normaal snel internet. Op de eerste verdieping kan de laptop enkel nog verbinding maken, als ik in het trappengat zit. Zodra ik een kamer binnenga en aan een bureau ga zitten, krijg ik geen verbinding meer met mijn netwerk, maar hij ziet hem wel. Op de tweede verdieping (zolder) is het helemaal een ramp, want daar herkent hij de modem niet eens meer en geeft hij dus geen netwerken weer.

Mijn vraag is, wat ik zou kunnen doen om toch nog sterk signaal te krijgen op de eerste en tweede verdieping. Het verplaatsen van de modem naar de eerste verdieping hebben wij al eens geprobeerd, wat restulteerde in een goed internet signaal, enkel op de eerste verdieping. De begane grond en tweede verdiepingen hadden toen dus geen signaal. Het is een huis van 14 jaar oud, en heeft dus de nodige ijzer en betonwerk om zich heen, wat de verbinding bepaald.

Is het misschien mogelijk om op elke verdieping een soort ontvanger te plaatsen, die het signaal vanaf de begane grond doorsluist naar de eerste en tweede verdieping? Een externe antenne misschien.. maar hoe ben ik er zeker van dat dit het probleem verhelpen zal? Nieuwbouw is blijkbaar een probleem voor een beetje draadloos netwerk.

Ik ben radeloos, en hoop dat jullie nog oplossingen hebben.

Laatst bewerkt:
En zet hem ergens (of hang het modem op) in de ruimte. Dus niet in een kast of iets dergelijks. De meterkast is zowiezo geen goed idee voor een draadloos modem.

Of gewoon een goeie N router ertussen zetten.
Ik heb een Sitecom 300N en heb volledige sterkte op zolder twee verdiepingen hoger :thumb:

Ik heb het e.a. geprobeerd deze week, maar mocht helaas niet baten!

Opmerkelijk was, dat een kennis van ons met zijn Toshiba laptop en ingebouwde Atheros netwerkadapter, WEL snel internet heeft op de 2e verdieping. Mijn conclusie was daarom ook snel gemaakt, mijn laptop heeft een te zwakke netwerkadapter.

Ik wil daarom ook een USB-netwerkadapter kopen (want volgens mij is dat de goedkoopste en snelste oplossing?). Mijn vraag luidt daarom; Welke USB adapter kan ik het beste kopen, die ook redelijk is qua prijs.

Tot zover, bedankt voor jullie hulp!

EDIT: Kom er net achter dat ik ook een ExpressCard (54) aansluiting in mijn notebook heb.. Welk kaartje moet ik dan kopen om internet WiFi aan de praat te krijgen middels de ExpressCard aansluiting?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan