Kan niet inloggen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mathijs1995

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2009
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem:(,

ik heb een virusscan uitgevoerd op m'n pc, virussen verwijderd, maar toen ik hem wilde re-starten, kon ik niet inloggen...

Ik krijg gewoon het normale opstartscherm, dus dat ik alle gebruikers op de pc kan zien, ik kan het wachtwoord invoeren, maar dan blijft hij hangen:S,

Nadat ik mn password heb ingevoerd, krijg ik mijn bureaublad te zien, zonder pictogrammen of systeembalk, dus alleen de foto in dit geval. En dan kan ik niets meer.

het is wel mogelijk om de computer via Veilige Modus op te starten, maar dan weet ik niet hoe ik het kan oplossen

Kan iemand mij helpen ?

gr, Mathijs

Ik heb best wel veel verstand van hacken, wat ik denk is dat je een virus hebt verwijderd die aan je account hing (Binded(HackerTerm)), En die ging zoeken (Sniffer(en)) naar wachtwoorden, nu je hem verwijderd hebt kan het zijn dat er iets in je account veranderd is.
Waarschijnlijk heb je een verkeerd bestandje gedownload, Een Sniffer.
Ik hoop dat je nog een account hebt met administrator rechten zodat je het kan herstellen.
Good Luck!:thumb:

Laatst bewerkt:
Maak eens in Veilige modus een nieuwe gebruiker aan, zonder wachtwoord.
Herstart dan de pc in normale modus, en log op dat nieuwe account in. Werkt dat wel goed, dan verdergaan in dat nieuwe account.
Overigens kun je proberen in je 'normale' account op Ctrl-alt-del te drukken, en dan Taakbeheer te starten en daar Bestand -> Nieuwe taak (Uitvoeren) -> explorer.exe
te starten en te kijken wat dat oplevert.

We horen het wel.

Tijs.

Maak eens in Veilige modus een nieuwe gebruiker aan, zonder wachtwoord.
Herstart dan de pc in normale modus, en log op dat nieuwe account in. Werkt dat wel goed, dan verdergaan in dat nieuwe account.
Overigens kun je proberen in je 'normale' account op Ctrl-alt-del te drukken, en dan Taakbeheer te starten en daar Bestand -> Nieuwe taak (Uitvoeren) -> explorer.exe
te starten en te kijken wat dat oplevert.

We horen het wel.

Tijs.

Ik heb nieuw account aangemaakt, maar terug in normale modus, kan ik ook niet met dit nieuw aangemaakte account inloggen..
ik krijg precies hetzelfde, krijg de foto te zien en dan loopt hij vast.
dus ik kan alleen in veilige modus werken..

Ik zou een herstel-installatie uitvoeren.

Kijk even:
hier
hier

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik zou een herstel-installatie uitvoeren.

Kijk even:
hier
hier

Succes,

Tijs.

Dankje voor je snelle reacties:)
voor die installaties moet ik dus windows weer helemaal opnieuw installeren ?
Systeem-Herstel een optie?

ps, de 2e link werkt bij mij niet?

Laatst bewerkt:
Tweede link was idd. 'fout'.

De 2 (gecorrigeerde) links zijn:
hier en hier

Het is geen volledige herinstallatie, alleen een reparatie-installatie: Als het lukt is je systeem terug op het ServicePack-niveau dat je nu hebt, maar je instellingen, geïnstalleerde software etc. zijn nog steeds intact.

Natuurlijk kun je kijken of een herstelpunt gaat helpen, maar dan haal je misschien ook je virussen weer terug in je systeem (afhankelijk wat voor virussen het waren).

Alvast een paar extra hints (staan ook in de links die ik gegeven heb):
1. Je moet dezelfde XP installatie-cd gebruiken die hoort bij je systeem, dus taal, OEM of Retail of Upgrade, en type (Professional of Home) moeten hetzelfde zijn.
2. Je moet van die XP installatie-cd van 1. een nieuwe versie maken, omdat je nu hoogstwaarschijnlijk een nieuwere ServicePack op je pc hebt staan dan toen je de pc gekocht of geherinstalleerd hebt.
Met programma's als nlite kun je zo'n cd makkelijk maken. Geef in nlite aan dat je een servicepack wilt integreren ('slipstreamen'). Hiervoor moet SP2 (of SP3 als je die had) op de pc aanwezig zijn, zodat je ernaar kunt verwijzen in nlite.
Link naar XP SP2 NL: hier
Link naar XP SP3 NL: hier
3. Je zult je CD-code (weer) nodig hebben. Haal die m.b.v. keyfinder boven water. Nu snap ik dat je geen programma's kunt installeren (omdat alleen Veilige modus werkt). Kijk dan of je de CD-key kunt vinden op je systeemkast.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de Info,

Eerst nu ff de systeem herstel proberen, als dat lukt meld ik dit, en dan hoef ik -hopelijk- niets meer te doen.

Als de systeemherstel me niet lukt, probeer ik wat jij me zei, en hoop ik dat het dan alsnog lukt ;)

gr

Let wel op dat je na systeemherstel direct weer een virus-scan moet doen, voor het geval de virussen ook meegekomen zijn in de herstelpunten.

Tijs.

Let wel op dat je na systeemherstel direct weer een virus-scan moet doen, voor het geval de virussen ook meegekomen zijn in de herstelpunten.

Tijs.

Als systeemherstel het zou doen....

Systeemherstel werkt niet :O!
als ik systeemherstel doe, dan doet hij gewoon wat hij moet doen, maar als ik de pc opnieuw start -in veilige modus- zegt hij dat systeemherstel mislukt is..

is er misschien een andere oplossing voor m'n probleem ?

Groet

Lijkt mij van niet. Eigenlijk moet je na virussen een volledige herinstallatie doen. Nu snap ik dat dat een bewerkelijk karwei is, dus vandaar mijn suggestie van een herstel-installatie om je directe probleem hopelijk op te lossen.

Er zijn nog wel andere mogelijkheden buiten herstel-installatie die je kunt proberen, maar veel hoop erin heb ik niet:
1. Kijk na in de registry (Start -> Uitvoeren -> regedit.exe) wat er staat bij
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
In het rechter deelvenster moet staan:
bij Shell: explorer.exe
bij UIHost: logonui.exe
bij Userinit: C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,
[Dit is inclusief de comma op het einde. Als Windows ergens anders staat zal het pad iets anders zijn, natuurlijk.]
2. Er kunnen bestanden corrupt, verwijderd of verander zijn door (wellicht) het virus. Voor deze actie heb je een XP installatie-cd nodig waar ik het over had, dus met het juiste SP erin geïntegreerd etc.
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
3. [Deze stap uitvoeren na stap 2]:
Download, pak uit en start Dial-a-fix
Vink aan: "Empty temp folders" en alles in "Registration Center". Druk daarna op Go.
Heb je (ondertussen) IE8 geïnstalleerd, dan krijg je hier een bepaalde melding over en sommige DLL's zullen niet opnieuw geregistreerd kunnen worden.
4. (Ook in Dial-a-fix): Klik op Policies, en kijk of door het virus bepaalde beperkingen zijn opgelegd. Die kun je daar dan aanvinken/aangevinkt laten en d.m.v. Go verwijderen.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Lijkt mij van niet. Eigenlijk moet je na virussen een volledige herinstallatie doen. Nu snap ik dat dat een bewerkelijk karwei is, dus vandaar mijn suggestie van een herstel-installatie om je directe probleem hopelijk op te lossen.

Er zijn nog wel andere mogelijkheden buiten herstel-installatie die je kunt proberen, maar veel hoop erin heb ik niet:
1. Kijk na in de registry (Start -> Uitvoeren -> regedit.exe) wat er staat bij
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon
In het rechter deelvenster moet staan:
bij Shell: explorer.exe
bij UIHost: logonui.exe
bij Userinit: C:\WINDOWS\system32\userinit.exe,
[Dit is inclusief de comma op het einde. Als Windows ergens anders staat zal het pad iets anders zijn, natuurlijk.]
2. Er kunnen bestanden corrupt, verwijderd of verander zijn door (wellicht) het virus. Voor deze actie heb je een XP installatie-cd nodig waar ik het over had, dus met het juiste SP erin geïntegreerd etc.
Start -> Uitvoeren -> sfc /scannow
3. [Deze stap uitvoeren na stap 2]:
Download, pak uit en start Dial-a-fix
Vink aan: "Empty temp folders" en alles in "Registration Center". Druk daarna op Go.
Heb je (ondertussen) IE8 geïnstalleerd, dan krijg je hier een bepaalde melding over en sommige DLL's zullen niet opnieuw geregistreerd kunnen worden.
4. (Ook in Dial-a-fix): Klik op Policies, en kijk of door het virus bepaalde beperkingen zijn opgelegd. Die kun je daar dan aanvinken/aangevinkt laten en d.m.v. Go verwijderen.

Succes,

Tijs.

nu al een probleem

Dial-aFix is beschadigd ?
M:\docs en settings\Mijn documenten\Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip: Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd
Kan "C:\DOCUME~1\Math\LOCALS~1\Temp\Rar$EX10.735\Dial-a-fix-v0.60.0.24\Dial-a-fix.exe" niet uitvoeren

Register is goed ;)

Laatst bewerkt:
nu al een probleem

Dial-aFix is beschadigd ?
M:\docs en settings\Mijn documenten\Dial-a-fix-v0.60.0.24.zip: Archief heeft onbekend formaat of is beschadigd
Kan "C:\DOCUME~1\Math\LOCALS~1\Temp\Rar$EX10.735\Dial-a-fix-v0.60.0.24\Dial-a-fix.exe" niet uitvoeren

Register is goed ;)

Opnieuw downloaden zou ik doen. Daarbij: Ik heb duidelijk gezegd dat Dial-a-fix eerst volledig uitgepakt moet worden (dus incl. secedit.exe) in een map (bureaublad bijv) vóórdat je het aanroept vanaf die map.

Tijs.

hee,

nu vind ik in een kastje een Product Recovery CD-ROM.

als ik deze opstart - in veilige modus- kan ik kiezen uit:
* Windows XP Installeren
* Extra Windows-onderdelen installeren
* Andere taken uitvoeren
* Systeemcompatibiliteit controleren

Dan neem ik aan dat ik Windows XP installeren moet kiezen,en zo de repair installatie kan uitvoeren?
Maar als ik op windows installeren klik dan krijg ik een bericht;
Setup kan niet worden voortgezet omdat de versie van Windows op de computer nieuwer is dan de versie op de cd.

Zoals je al zei is mn versie hoger dan op de CD, en kan ik dit met nLite oplossen..
Nu heb ik nLite geinstalleerd, maar weet niet welke bestanden ik allemaal moet opgeven.

Ze zeggen dat het makkelijk is om de bestanden van de CD te selecteren, maar dat lukt me niet.

Wat moet ik stap voor stap met nLite doen ?

Alvast bedanktt!

Laatst bewerkt:
Bestanden van de CD kopiëren inmiddels gelukt, nu het Service Pack integreren.

Laatst bewerkt:
Zie eerdere postings voor download link SP2 voor XP en SP3 voor XP.
Service pack integreren is een optie in nLite, namelijk "Integreer een Service Pack".

Alternatief kun je ook handmatig integreren vóórdat je nLite start:
Stel dat je SP2 wilt integreren. Je hebt die opgeslagen als C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe en de inhoud van de Windows CD is gekopieerd in zijn geheel naar C:\WinXP
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\WinXP
Stel dat je SP3 wilt integreren. Je hebt die opgeslagen als C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe en de inhoud van de Windows CD is gekopieerd in zijn geheel naar C:\WinXP
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\WinXP

Als je SP2 of SP3 al geïntegreerd hebt, dan is het enige wat je dan nog met nLite gaat doen is het aangeven dat de XP installatiebestanden in C:\WinXP staan en brand daarna een CD ervan (optie "Maak een opstartbaar ISO-bestand").
Modus: Direct Burn in onderdeel Maak een opstartbaar ISO-bestand en na insteken van CD-recordable op Burn drukken.

Tijs.

Zie eerdere postings voor download link SP2 voor XP en SP3 voor XP.
Service pack integreren is een optie in nLite, namelijk "Integreer een Service Pack".

Alternatief kun je ook handmatig integreren vóórdat je nLite start:
Stel dat je SP2 wilt integreren. Je hebt die opgeslagen als C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe en de inhoud van de Windows CD is gekopieerd in zijn geheel naar C:\WinXP
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB835935-SP2-NLD.exe /integrate:C:\WinXP
Stel dat je SP3 wilt integreren. Je hebt die opgeslagen als C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe en de inhoud van de Windows CD is gekopieerd in zijn geheel naar C:\WinXP
Start -> Uitvoeren -> C:\WindowsXP-KB936929-SP3-x86-NLD.exe /integrate:C:\WinXP

Als je SP2 of SP3 al geïntegreerd hebt, dan is het enige wat je dan nog met nLite gaat doen is het aangeven dat de XP installatiebestanden in C:\WinXP staan en brand daarna een CD ervan (optie "Maak een opstartbaar ISO-bestand").
Modus: Direct Burn in onderdeel Maak een opstartbaar ISO-bestand en na insteken van CD-recordable op Burn drukken.

Tijs.

Bedankt!
Hij is nu bezig met intergreren, daarna een ISO maken, en de hopen dat ik hem kan Booten, of moest dat niet?

Op de sites die je me stuurde over herstelinstallatie staat dat als je het goed doet dat je al je bestanden behoudt, dus hopelijk is dat zo!

Ik heb de ISO gebrand met nLite zelf, maar mn DVD is niet Bootable,

Heb je misschien een oplossing ? :)

Geen idee... het is eigenlijk een CD en geen DVD, dus ik weet niet of dat enig verschil maakt als het gaat over opstarten van...

Trouwens opvallend groot ook... 724 MB??? Dat is waanzinnig veel... Lijkt er haast op dat dat de fabrikant nog een hoop 'onzin' op de XP CD gestop heeft ((uitprobeer-)programma's etc.). Natuurlijk is het wel mooi als alle drivers die je voor je pc nodig hebt al geïntegreerd zouden zijn.

Ik weet dus niet precies wat er nu precies misgaat met die DVD. Hopelijk kun je ergens een klein setje CD-recordables kopen die (bijv.) 800 MB opslagcapaciteit aankunnen.

Alternatief kun je eens kijken wat ImgBurner vindt van die .ISO die je probeert te branden. Probeer het eens daarmee te branden. Als er zaken niet (lijken te) kloppen m.b.t. XP opstartcd/dvd's dan meldt ImgBurner het vaak en biedt dan ook de mogelijkheid om het probleem ermee weg te nemen.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan