hazesoft
Gebruiker
- Lid geworden
- 11 nov 2004
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Privacywetgeving
Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.
hazesoft,
Bedoel je het zo?
Ik denk dat het liever via een macrootje magspeel er eens mee en pas de range aan naar wens ( wel via een hulp kolom die je kan verbergen )
Daniël je bent weer gewelding. Dit is erg gemakkelijk omdat ik ongeveer 2500 profielen moet importeren uit PDF-bestanden die bestaan uit tekens en cijfers.
Nog een allerlaatste vraag Daniël:
Is het mogelijk dat de tabbladen automatisch de naam aannemen van wat er staat in A1?
Sub scheiden()
Application.ScreenUpdating = False
Range("A5:A8").Select
Selection.TextToColumns Destination:=Range("C5"), DataType:=xlDelimited, _
TextQualifier:=xlNone, ConsecutiveDelimiter:=False, Tab:=True, Semicolon _
:=False, Comma:=False, Space:=False, Other:=True, OtherChar:=".", _
FieldInfo:=Array(Array(1, 1), Array(2, 1), Array(3, 1)), TrailingMinusNumbers:= _
True
Range("B5:B10").FormulaR1C1 = "=RIGHT(RC[1],3)"
Range("C5").Select
Application.ScreenUpdating = True
End Sub
Dat kan onder diverse vormen workbookopen / sheetsactivate / enz heb er hem nu ingezet als "Workbook_SheetSelectionChange"
[/CODE]
Daniël bedankt. Het tabblad neemt inderdaad de naam aan van Cel A1.
Maar het gaat niet helemaal goed:
Wanneer ik een nieuw profiel kies, krijg ik een foutmelding.
Ik zal de foutmelding en het bestand bijvoegen.
Dit is erg gemakkelijk omdat ik ongeveer 2500 profielen moet importeren uit PDF-bestanden die bestaan uit tekens en cijfers.
Maar het gaat niet helemaal goed:
Wanneer ik een nieuw profiel kies, krijg ik een foutmelding.
Sorry Daniël, ik zie door de bomen............Dat is niet met de code dat ik eerder in je bestandje heb toegevoegd . bekijk deze upload ik heb alles vat variabeler gemaakt zet enkel je profielen in kolom A de rest komt vanzelf " iLastRow = Cells(Rows.Count, "A").End(xlUp).Row "
Dat tabblad bestaat niet, dus kan Excel ook de naam er niet van aanpassen.
Wigi
PS: aan de macro sla_op kan je nog een sneltoetscombinatie toevoegen: Ctrl-s of F12...![]()
Sorry Daniël, ik zie door de bomen............
Twee probleempjes:
1 de Validatielijst werkt niet meer.
2 wanneer cel A1 leeg is, krijg ik een foutmelding.
Is toegevoegd en werkt nog niet.
In je upload #1 werkt ook enkel maar de Validtielijst op blad1 en ook niet op blad3![]()
Ik bekijk straks de tabblad naam ( moet voor mij ook nog ene probleempje oplossen > heb vorige week 1 chauffeur dubbel geboekt op mijn planning, ik niet gezien , manager niet gezien chauffeur niet gezien en opdrachtgever die de planning opvraagt ook niet gezien tot de dag dat :evil: ik probeer nu via een unieke validatie per kolom dit op te lossen )
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Column = 1 Then
If Range("A" & Target.Row) = "" Then
Sheets(Target.Row).Name = "Blad" & Target.Row
Else
Sheets(Target.Row).Name = Range("A" & Target.Row)
End If
End If
End Sub
Het probleem is:Edit: Ik zie dat bij Bericht #10 een bestand is bijgesloten waar bijna dezelfde formule's zijn gemaakt. Maar deze zijn specifiek voor de regel? Je weet toch niet van te voren welke profielnaam je toevoegt... Of wel?
We gebruiken essentiële cookies om deze site te laten werken, en optionele cookies om de ervaring te verbeteren.