Outlook Express

Status
Niet open voor verdere reacties.

carduelis2

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2008
Berichten
22
Ik kan in Outlook Express (Windows XP) wel mail ontvangen maar geen nieuwe berichten opstellen.Dan verschijnt de mededeling "Er is een fout opgetreden bij het openen van dit bericht. Er is een fout opgetreden". Mijn account-instellingen zijn gecontroleerd en akkoord.
Ook kan ik het adresboek niet openen. Dan krijg ik de mededeling "Kan het adresboek niet openen. Het adresboek is mogelijk niet goed geïnstalleerd.
Wat is de oplossing voor dit probleem?

Hoe kan ik eventueel mijn in-mail doorsturen naar mijn gmail-account?
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:
Sluit Outlook Express.
Download, pak in zijn geheel uit en start: Dial-a-fix
[Als je ondertussen Internet Explorer 8 of Internet Explorer 7 hebt geïnstalleerd kun je enkele foutmeldingen verwachten. Die kunnen genegeerd worden.]
Klik alles aan in de sectie Registration Center, en klik op Go.

Kijk of het daarna beter gaat.

Succes,

Tijs.
 
Graag geen terugmeldingen mailen, maar gewoon hier op het forum zetten. Ik krijg dan vanzelf een melding dat er een posting is gedaan.

Webcheck not registerable valt in de categorie waar ik al voor gewaarschuwd had:
[Als je ondertussen Internet Explorer 8 of Internet Explorer 7 hebt geïnstalleerd kun je enkele foutmeldingen verwachten. Die kunnen genegeerd worden.]

Mag ik aannemen dat je gewoon op Ok hebt gedrukt en zo op die manier zoveel mogelijk dll's, ocx's etc. hebt geregistreerd? Indien niet, doe dat dan alsnog, en kijk of OE weer werkt. Je zult hoogstwaarschijnlijk nog een paar van die unregistrable dll's tegenkomen, maar je weet waar dat door komt.

Er zijn nog genoeg andere mogelijkheden om mogelijk je probleem mee te verhelpen, maar dan wil ik graag eerst dial-a-fix -> registration center uitgevoerd zien.

We horen het wel.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Probeer het volgende:
Sluit Outlook Express.
Download, pak in zijn geheel uit en start: Dial-a-fix
[Als je ondertussen Internet Explorer 8 of Internet Explorer 7 hebt geïnstalleerd kun je enkele foutmeldingen verwachten. Die kunnen genegeerd worden.]
Klik alles aan in de sectie Registration Center, en klik op Go.

Kijk of het daarna beter gaat.

Succes,

Tijs.
 
Xp

Ik heb dial-a-fix geprobeerd maar krijg na aanklikken "Registeration Center" en "Go" de mededeling: "Error 127: C:\Windows\system32\lesetup.dll is not registerable or the file is corrupted. Your version of lesetup.dll is 8.000.1807. Please contact dial-a-fix@DjLizard.net so that an exeption can be made for your version of this file".
Wat houdt dat in? Is er ook nog een andere mogelijkheid om mijn probleem met OE op te lossen??
mvg Dap
 
Laatst bewerkt:
[Als je ondertussen Internet Explorer 8 of Internet Explorer 7 hebt geïnstalleerd kun je enkele foutmeldingen verwachten. Die kunnen genegeerd worden.]

Gewoon op alle meldingen (incl. die van lesetup.dll) op Ok drukken, zodat het gewoon doorgaat.

Kijk of daarna Outlook express werkt.

Tijs.
 
Oe

Heb alle foutmeldingen genegeerd maar Outlook Express werkt nog steeds niet, helaas.:evil:
Wat nu te doen?
 
Probeer het volgende (allemaal via Start -> Uitvoeren):
regsvr32.exe RPCRT4.dll
regsvr32.exe ATL.DLL
regsvr32.exe ole32.dll
regsvr32.exe OLEAUT32.dll
regsvr32.exe INETCOMM.dll
regsvr32.exe SHELL32.dll
regsvr32.exe MSCTF.dll
regsvr32.exe SHDOCVW.DLL
regsvr32.exe CRYPTUI.dll
regsvr32.exe WINTRUST.dll
regsvr32.exe CLBCATQ.DLL
regsvr32.exe msident.dll
regsvr32.exe PSTOREC.DLL
regsvr32.exe mlang.dll
regsvr32.exe USERENV.dll
regsvr32.exe rsaenh.dll
regsvr32.exe msoeacct.dll
regsvr32.exe sendmail.dll
regsvr32.exe shimgvw.dll
regsvr32.exe "%ProgramFiles%\Outlook Express\MSOE.DLL"
"%ProgramFiles%\Outlook Express\MSIMN.EXE" /REG


Overal moet een melding komen dat het gelukt is, m.u.v. de laatste regel. Komen er foutmeldingen, dan zijn bepaalde .dll bestanden corrupt of zoekgeraakt op je systeem.
PS: Dit is (gedeeltelijk) hetzelfde als wat dial-a-fix al voor je geprobeerd heeft.

Werkt dit niet, doe dan een herinstallatie van Outlook Express (sluit eerst Outlook Express af):
Doe daarna een herstelinstallatie van Outlook Express:
Start -> Uitvoeren -> %windir%\inf
Rechtsklikken op msoe50.inf en kiezen voor Installeren.

Je krijgt enkele vragen over waar de bestanden te halen zijn:
Als om het setup50 bestand wordt gevraagd, blader naar C:\Windows\Servicepackfiles\i386
(ervan uitgaande dat je Windows in C:\Windows is geïnstalleerd).
Daarna wordt om msoe.hlp gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Windows\Help
Daarna wordt om msoe.txt gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Program Files\Outlook Express
Daarna wordt om aleabanr.gif gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Briefpapier
Daarna wordt om blank.htm gevraagd. Blader daarvoor naar C:\Windows\PCHealth\HelpCtr\System\panels
Daarna wordt om blankbkg.gif gevraagd. Blader daarvoor naar de i386 map van je XP cd-rom.

Worden bepaalde bestanden niet gevonden in de bovengenoemde mappen, blader dan naar de i386 map op de XP installatie cd-rom.

Succes,

Tijs.
 
Ik kan genoemd bestand msoe50.inf niet vinden. OE is waarschijnlijk "corrupt".:evil:
Kan ik op een of andere manier heel Outlook Express deleten en opnieuw downloaden of op een andere manier herstellen?
Ik kan overigens wel berichten ontvangen, maar niet opstellen en verzenden.
Webmail werkt wel! Mijn gmail-account werkt wel goed.
bvd
carduelis
 
Laatst bewerkt:
Toch even checken voor de zekerheid:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k dir /s /a %windir%\msoe50.inf
Kan bijv. zijn dat je bekende extensies verborgen hebt, en dus daarom 'eroverheen' gekeken hebt.

Overigens is (in 'noodgevallen') het nog mogelijk om msoe50.inf van een XP installatiecd af te halen.
Stel dat je XP CD-rom de schijfletter D: heeft, dan kun je msoe50.inf ervan uitpakken en in de goede map zetten met:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k expand D:\i386\msoe50.in_ %windir%\inf\msoe50.inf

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan