• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Urenlijst automatisch aanvullen met gegevens ander tabblad

Status
Niet open voor verdere reacties.

mysticsilent

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2008
Beste Kenners,

Ik ben op zoek naar een mogelijkheid om mijn urenlijst dagelijks in te vullen. waarbij ik bij elk dagdeel een pand kan kiezen via een dropdown die gegevens uit een ander tabblad haalt en de uren automatisch er achter zet in de tabel. ik heb gelezen dat dit kan via draaitabellen. Hier heb ik iets mee geprobeerd maar het lukt me niet. wie zou me kunnen helpen?

vriendelijke groeten,

Dirk

Bijlagen

Beste Dirk,

Je maakt het jezelf best wel moeilijk, waarom niet direct in je lijst de uren invullen. Nu wil je het via een omweg doen.
Trouwens.....met de opzet die je hebt, is het helemaal al lastig omdat je met dagdelen wilt werken. Wat is nu eigenlijk precies je bedoeling?

ALs je het zo wil , bij deze ik heb de validatie gewijzig , en een vert.zoeken toegepast

Bijlagen

En Excel maar raden wat het is: Ochtend vroeg, Ochtend, Middag of Avond,:D

En Excel maar raden wat het is: Ochtend vroeg, Ochtend, Middag of Avond,:D

@ Ad Becude een antwoordje op de vraag van TS waarbij ik bij elk dagdeel een pand kan kiezen via een dropdown die gegevens uit een ander tabblad haalt en de uren automatisch er achter zet in de tabel ;) . Ik begrijp waar je maartoe wil , als TS het ook snapt kan hij een andere opmaak ( aanpak ) verzinnen :rolleyes:.

heel erg bedankt, het werkt inderdaad nu. alleen zou je aub de formule willen uitleggen die je langs het dropdown veld gebruikt hebt? dan kan ik er voor in de toekomst wat van leren.:D

@trucker10,
Het zal wel aan m'n leeftijd liggen;) maar soms lees ik in m'n haast wel eens ergens over.:D:D

heel erg bedankt, het werkt inderdaad nu. alleen zou je aub de formule willen uitleggen die je langs het dropdown veld gebruikt hebt? dan kan ik er voor in de toekomst wat van leren.:D

Je had al een vaildatie van de " panden " ik heb deze lijst gebruikt om de drop down 's te maken . Deze maak je door een cel te selecteren > daarna kise je voor gegevensvalidatie > bij toestaan vul je lijst in en bij Bron: je validatie naam hier panden , daarna kan je de cel doortrekken / kopieeren nar waar je maar wil om ze daar te gebruiken . het andere is Vert.zoeken , hiervoor heb ikde validatie " tijden " gebruikt met een range van A2 tot C97 (" =ALS(C4="";"";VERT.ZOEKEN(C4;tijden;2;ONWAAR)) ") ALS(C4="";"" > als de cel leeg is zal de logische test ook leeg zijn , is de cel niet leeg dan gaat hij verder zijnde Vert.zoeken in de tabelmatrix en de 2 wil zeggen inkolom 2 of de B kolom , zet je een 3 dan is dat de C kolom.

Ik heb er een vb bijgedaan

Bijlagen

• validatie.jpg
    validatie.jpg
    91,3 KB · Weergaven: 158
Laatst bewerkt:
hey hardstikke bedankt voor de uitleg. het is me nu ineens duidelijk. wat me wel nog bezig houd is dat ik de totaal tijd wil berekenen door de eindtijd - begintijd te doen. dit werkt prima als ik een pand geselecteerd en de juiste tijden erbij verschijnen. maar hij geeft ##### (!waarde) aan als ik geen pand heb geselecteerd. is dit een celeigenschappen fout?

groetjes Dirk

Bijlagen

dankjewel :) heb het al opgelost door in je formule in te vullen dat als het vakje "" leeg is dat ie "0:00" in vult. Heb het eindresultaat ook toegevoegd waarin hij Dagtotaal, Weektotaal, Maandtotaal en ook het bruto salaris berekend.

Bijlagen

dankjewel :) heb het al opgelost door in je formule in te vullen dat als het vakje "" leeg is dat ie "0:00" in vult. Heb het eindresultaat ook toegevoegd waarin hij Dagtotaal, Weektotaal, Maandtotaal en ook het bruto salaris berekend.

Bekijk ook deze nog eens in kolom F en ook kolom S :thumb:

Bijlagen

Hoi Daniel,

klopt het dat je er in hebt gebouwd dat de waarde van E4 groter moet zijn dan de waarde van E4? en dat hij anders niets doet? en aan het eind een reeks selecteerd en daarvan alleen de waardes die onder "Totaal" staan optelt? want als ik het verander in "Begin" dan komt ie op de 8 uur van begintijd uit.

groeten Dirk

Hoi Daniel,

klopt het dat je er in hebt gebouwd dat de waarde van E4 groter moet zijn dan de waarde van E4? en dat hij anders niets doet? en aan het eind een reeks selecteerd en daarvan alleen de waardes die onder "Totaal" staan optelt? want als ik het verander in "Begin" dan komt ie op de 8 uur van begintijd uit.

groeten Dirk

De waarde van E4 zal gelijk zijn aan de waard evan E4 , de formule die ik geplaats heb " (E4-D4+(E4<D4) " laat je toe om na middernacht te rekenen , ik zie ook niet wat je wil verander en hoe je aan 8 uur uitkomt

het klopt toch dat je bij S4 in de formule hebt staan dat hij een aantal cellen selecteerd van D3 tot R3 en daarin alleen de waardes onder de naam totaal opteld? als ik "Totaal" verander in Begin, dan telt hij de begintijden op als ik t goed begrijp.

het klopt toch dat je bij S4 in de formule hebt staan dat hij een aantal cellen selecteerd van D3 tot R3 en daarin alleen de waardes onder de naam totaal opteld? als ik "Totaal" verander in Begin, dan telt hij de begintijden op als ik t goed begrijp.

In de kolom S staat idd een SOM.ALS formule die gaat kijken of daar Totaal staat en zal deze waarden die daaraan voldoen optellen , wil je uitbreiden dan pas je ook de range aan , wijzig je dat in begin dan zal hij de totaal tijd van begin optellen > mijn inziens niet nuttig daar het de starttijd is en niet de totaal tijd

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan