Xfx gtx260

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lollyftw

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2008
Hallo,

Ik heb (nog steeds) problemen met mijn XFX GTX260 kaart. Tijdens gamen en soms ook in windows blijft het beeld hangen, waardoor ik niets meer kan doen.
Ik heb al eerder een vraag hierover gesteld maar ik heb nu wat oplossingen uitgeprobeerd namelijk:
- De videokaart in een andere pc inbouwen en kijken of het probleem zich voordoet; dit was niet het geval.
- Mijn eigen PC twee dagen geleden geformatteerd (was ook wel nodig) en daarna de nieuwste drivers erop gezet; dat ging tot ongeveer 10 minuten geleden goed, maar toen deed het probleem zich weer voor.

Overigens heb ik net nog met FurMark getest hoe warm de kaart wordt, met xtreme burning mode optie. Het resultaat was ongeveer 82 graden na 8 minuten met 40% fan speed.

Config:
Intel core2duo E8400
Coolermaster 620W
Asus P5N-D moederbord

Ik ben een beetje ten einde raad, hebben jullie advies voor mij?

Mvg,

lijk me toch een hite probleem zet de fan eens wat hooger.
anders eerst na zien of de chipset goed is geinstaleerd met de drivers cd van je moederbord.

Deze kaart moet die temperatuur opzich wel aan kunnen, maar stel in het configuratiescherm van Nvidia de fan speed eens hoger in. Ik heb twee van die kaarten in SLI, waar door 1 kaart minder koeling krijgt. Echter deze wordt niet warmer dan 75 tijdens het gamen. De kaart die minder makkelijk lucht krijgt heb ik de fan speed wat hoger gezet.

Om de fan speed in de Nvidia configuratiescherm te kunnen instellen, heb je wel Nvidia System Tools nodig;
http://www.nvidia.com/object/nvidia_system_tools_6.05.html

Deze kaart moet die temperatuur opzich wel aan kunnen, maar stel in het configuratiescherm van Nvidia de fan speed eens hoger in. Ik heb twee van die kaarten in SLI, waar door 1 kaart minder koeling krijgt. Echter deze wordt niet warmer dan 75 tijdens het gamen. De kaart die minder makkelijk lucht krijgt heb ik de fan speed wat hoger gezet.

Om de fan speed in de Nvidia configuratiescherm te kunnen instellen, heb je wel Nvidia System Tools nodig;
http://www.nvidia.com/object/nvidia_system_tools_6.05.html

Jij heb dus ook van het merk XFX?

Voordat ik mijn PC had geformatteerd had ik de fan meestal rond de 80% staan, toen bleef het probleem zich ook nog steeds voordoen.

Ik ga het nog een keer proberen voor de zeker heid, ben nu dat programmatje aan het downloaden.

edit: gedownload en geinstalleerd, maar ik krijg de volgende error als ik Performance of System Update wil openen:
De NVIDIA-beelschermuitbreiding kan niet worden gemaakt.

Mogelijke redenen omvatten:
Versies komen niet overeen. Mogelijk lost het opnieuw installeren van de beeldschermstuurprogramma's dit probleem op.

Laatst bewerkt:
Ja ik heb ook XFX kaarten de Black edition. Ik maak wel gebruik van SLI en twee beeldschermen.

Als het goed is heeft het bestandje dingen uitgepakt in C:\NVIDIA\SystemTools\6.03\

Kijk eens of je de setup die in Ntune staat kan installeren.

Ja ik heb ook XFX kaarten de Black edition. Ik maak wel gebruik van SLI en twee beeldschermen.

Als het goed is heeft het bestandje dingen uitgepakt in C:\NVIDIA\SystemTools\6.03\

Kijk eens of je de setup die in Ntune staat kan installeren.

Ik heb het wel geinstalleerd staan, alle drie de onderdelen, alleen kan ik ze niet openen...

Krijg je in het configuratiescherm van Nvidia geen opties erbij?
(Zie screenshot)

[smallimg]http://www.helpmij.nl/forum/attachment.php?attachmentid=72395&stc=1&d=1253586274[/smallimg]

Bijlagen

• Performance settings.jpg
    Performance settings.jpg
    98,7 KB · Weergaven: 128
Laatst bewerkt:
Nee die opties krijg ik er inderdaad niet bij...

Laatst bewerkt door een moderator:
Het is niet nodig om iedere keer te citeren, daarom de laatste verwijderd.

Heb je ook de chipset drivers geïnstalleerd van je moederbord?

Ja, die heb ik geinstalleerd, daarna heb ik de nieuwste videokaart drivers gedownload van de nvidia site.

Welke driver van Nvida heb je geïnstalleerd staan?

Extra fans in je kast? Voor de air flow :)

mischien wil dat nog wel eens helpen.

mvg,

Gerrit :thumb:

Goede tip alleen heb ik al 5 fans in mn kast hangen, heb namelijk de antec nine hundred..;)

Heb je een beetje grote kast? of zit alles opgepropt?
probeer de kast een beetje vrije ruimte te geven.

:thumb:

Zeker niet gekeken wat voor kast de vraagsteller heeft?
[smallimg]http://www.caseking.de/shop/catalog/images/GEAN_005_1g.jpg[/smallimg]
(klikbaar)

Even een update:
Sinds ik de fan op 70% heb gezet is het probleem niet meer voorgevallen, maar ik betwijfel of het is opgelost.

Ik heb eerst ook een gtx260 gehad en was er totaal niet tevreden over.
Ding werd zo heet als een kachel en maakte flink veel lawaai.

Je kunt het even testen of het probleem verholpen is door bv 3dmark (vantage?) te draaien.
Hiermee geef je de graka flink op z'n fli**er.

Heb je de 192sp of de 216sp versie? de oudere schijnen warmer te worden als de 216versie.

Destijds had ik er een andee koeler of gemonteerd van thermalright.
Scheelde aanzienlijk veel in warmte en lawaai.

Ik heb de 216sp versie...

Maar zoals ik al zei, ik heb FurMark al laten draaien, op xtreme burning mode...
Is het dan nog nodig om 3d mark te draaien? Wil ik best proberen, daar niet van...

Het probleem blijft zich nog voordoen.
Ik speel sinds kort Dungeons and Dragons Online en daar gaat het ook fout, na een willekeurige tijd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan