Router instellingen inzien gaat niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julian16

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hallo,

mijn broer heeft een nieuwe computer met windows vista gekocht en heeft toen gepoogd te verbinden met het internet. Dit lukte niet en toen heeft hij aan de instellingen van de router gezeten (voorheen te bereiken via 192.168.2.1) en heeft toen het access point aan/uit gezet. Gevolg is nu dat hij nog steeds niet met internet kan verbinden en ik nu niet meer bij de router instellingen kan komen :/ Het draadloos internet werkt nog wel.

via command prompt kan ik het IP adres opzoeken [ipconfig /all] maar hiermee kan ik niet bij de router instellingen komen :(

weet iemand toevallig een manier om bij de instellingen te komen zodat ik het access point weer kan aan/uit zetten zodat ik de internet instellingen van broers nieuwe PC ook kan instellen?

bedankt.

julian

reset de router naar fabriekinstellingen.

en hoe kan ik dat doen? ik kan niet bij de instellingen komen, en de cd heb ik ook niet meer :/

even je merk en type via de website van de maker bezoeken.
daar de handleiding bekijken en dan resetten.
cd...heb je niet nodig....

Hoi,

Resetten van elke router gaat alsvolgt:

Op de achterkant van de router zit een klein gaatje waar je met de punt van een pen, of een ander puntig voorwerp in kunt drukken.
Terwijl de stroom nog op de router staat, druk je enige tijd met een pen in dat gaatje.
Wanneer je 'loslaat' zie je aan de lampjes, dat de router opnieuw opstart.
De 'fabrieksinstellingen' zijn nu weer van kracht en via de handleiding van de router kan je met de standaard username en password weer in de router.
Je moet dus nu ook alle beveiligingsinstellingen opnieuw instellen, dus waarschijnlijk kan je niet meer draadloos verbinding krijgen.
Ook op de pc's of laptops moet je opnieuw controleren of de netwerknaam en de encryptiesleutel identiek zijn aan de instellingen op de router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan