• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Lege cellen verwijderen in uitrolmenu

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjoerd81

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2009
Hallo,

In cel N3 tm Q3 staan vier uitrolmenu's. Deze menu's bevatten lege cellen die ik graag wil verwijderen. Wie kan me vertellen hoe ik dit moet doen?

Sjoerd

Bijlagen

Danny geweldig deze formule. Ik krijg de formule alleen niet gekopieerd naar een andere spreadsheet. De "{" en "}" vallen steeds weg. Wat is de functie van deze tekens, hoe pas ik ze toe en heel belangrijk, hoe kopieer ik ze?

Bvd
Sjoerd

Danny geweldig deze formule. Ik krijg de formule alleen niet gekopieerd naar een andere spreadsheet. De "{" en "}" vallen steeds weg. Wat is de functie van deze tekens, hoe pas ik ze toe en heel belangrijk, hoe kopieer ik ze?

Bvd
Sjoerd

Formule plakken en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en geen Enter.
De accolades verschijnen automatisch.
Matrixformule.

Beste sjoerd81 ;)

Let ook op hoe Box 1 in de cel staat.
In de formulebalk ga je enkel 1 zien staan ipv Box1.

Typ gewoon 1 in de cel, ga dan naar celeigenschappen en bij aangepast zet je het volgende.

"Box" 0

Voor de formule te plakken zoals HSV aangeeft:

Formule plakken en afsluiten met Ctrl+Shift+Enter, en geen Enter.

Groetjes Danny. :thumb:

Het zou niet zo moelijk moeten zijn, maar toch lukt het me niet. :(

De personen in kolom B zouden ook aan alle vier de voorwaarden kunnen voldoen. In dat geval zouden ze in alle vier de uitrolmenu's vermeld moeten staan. Is dit te verwezenlijken?

In de kolommen R tm U staan de validatielijsten. Hoe kunnen de lege cellen automatisch worden verwijderd?

Groet
Sjoerd

Bijlagen

Beste sjoerd81 ;)

OPGELET !!!
Het is een matrix-formule !!!

Gewoon de formule afsluiten met SHIFT + CTRL + ENTER en niet ENTER alleen.
Dan slepen naar beneden en naar rechts.

PS: Ook uw bereik aanpassen $A$4:$A$59 moet dan worden $A$4:$A$63.
Ook voor bereik in kolom B.

Groetjes Danny. :thumb:

Laatst bewerkt:
In de kolommen R tm U staan de validatielijsten. Hoe kunnen de lege cellen automatisch worden verwijderd?

Groet
Sjoerd

Ik zie nergens een validatielijst in de kolommen R t/m U, of moeten die er nog komen Sjoerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan