Acer Aspire 9300 gaat niet meer aan, help aub

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mc Fly

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 okt 2009
Hallo,

Ik ben op deze site terecht gekomen toen ik mijn probleem bij google invulde. Helaas waren de omschreven klachten net niet helemaal de mijne, waardoor ik toch deze vraag hier maar stel:
IK heb een acer laptop van iets meer dan 2 jaar oud. Als schermbeveiliging gaat het beeldscherm uit. Toen dit gebeurd was en ik de laptop weer tot leven wilde brengen, was het beeld heel vaag en donker. Het lukte mij dus ook niet meer de laptop juist uit te zetten.
Uiteindelijk heb ik de accu verwijderd en de netspanning er ook uitgehaald.
Bij opstarten bleek het aan/uit knopje ook niet meer te gaan branden en ging de laptop dus ook niet meer aan.
Naar een winkel gebracht, waar ze dachten dat de plug, waar de spanning op aangesloten wordt, los was. Toen ik de laptop op dacht te halen werd mij verteld dat het het moederbord zou zijn, aangezien hij niet aan gaat, maar de lampjes aan de voorkant van de laptop wel gaan branden, wat betekent dat er wel spanning is.
Aangezien een nieuw moederbord alleen al 400 euro zou zijn is dit wel heftig.

Nu is mijn vraag: zijn er nog andere opties die te checken zijn?
En is er iemand bekend met waardoor en moederbord opeens kapot gaat? En wat de leverancier hiermee doet?

Hoop dat iemand me kan helpen!
Bijvoorbaat dank!
Martijn

Probeer eens een atx-reset.
Adapter eraf, battery eruit en de aan/uitknop 30 seconden ingedrukt houden.
Dit lost evt. spanningsproblemen op.
Het zou ook kunnen dat en je adapter en je battery kapot is. (het zou toevallig zijn, maar na 2 jaar kan dit natuurlijk voorkomen)
Adapter bij dezelfde winkel door laten meten.
Universele adapter kost plusminus € 30,-
Ik neem aan dat je niet meer in je bios kunt komen, anders zou je je installatie kunnen repareren.
Als er wel spanning is, zou je eens een extern beeldscherm eraan kunnen hangen, om te kijken of hij misschien wel opstart zonder dat je er erg in hebt.
Je inverter kan ook kapot zijn, daar wordt je lcd scherm mee aangestuurd, waar je dan ook uitsluitsel over hebt.
Suc6

Laatst bewerkt:
Wow, dat is snel!
De mensen in de winkel gaven aan dat er wel spanning gegeven wordt, aangezien de aansluiting wordt aangegeven door de ledjes aan de voorkant van de pc, daar waar je de laptop open doet.
Ik heb ook gelezen over defecte RAM, kan dit daar ook een oorzaak van zijn?
Omdat de laptop nog in de winkel staat (wist niet of ik hem aan hun zou verkopen voor de onderdelen, of niet) kan ik nog niet resetten...
Hou jullie op de hoogte en hou ben benieuwd of er nog andere oplossingen zijn... Des te meer, des te groter de kans dat dé oplossing erbij zit...

DANK!

Verkopen aan de winkel, raad ik je niet aan.
Die geven er een drol voor. Kun je hem beter zelf in onderdelen verkopen. Ik koop nogal eens tweede hands onderdelen van laptops, waar je alleen voor het beeldscherm € 50,- moet ophoesten. (particulier)
Geheugen zou je kunnen testen met memmtest, maar sla hij niet opstart vanwege voedingsproblemen (en daar denk ik aan) gaat dat niet werken.
Haal hem op, en probeer het e.e.a.
€ 400,- voor een moederbord is inderdaad een normale prijs (ingebouwd), maar kun je beter een nieuwe halen, of goede gebruikte.:)

Hallo,

Laptop is terug... Accu eruit gehaald en de aan/uit-knop 10 sec. ingedrukt gehouden... Laptop startte hierna gewoon weer op!!!! Heel erg bedankt!
Maarrrrrr.... Wat kan de oorzaak zijn van het probleem?
PC was al wel een tijdje langzaam, dus ga het RAM geheugen wel vervangen...

In ieder geval heel erg dank voor de suggesties!

Ben blij voor je dat het opgelost is:thumb:

Het was ongetwijfeld een voedingsprobleem.

Ik raad je aan, om hem eens volledig te scannen met Superantispyware, daar hij nogal traag is.

http://www.superantispyware.com/download.html

En dan bedoel ik een volledige scan, duurt even maar dan heb je ook wat.
Suc6:)

Laatst bewerkt:
Indien u niet weet hoe u dit kunt instellen:

1: Op uw bureaublad klikt u met de rechter muisknop, u krijgt vervolgens een menu'tje te zien. Klik hierbij op "Eigenschappen"
2: Ga vervolgens naar de tabblad "schermbeveiliging" en stel deze in op "geen"
3: Klik op het knopje "energie" hier kunt u zelf instellen wanneer het systeem wat uitschakelt of in stand by zet.
4: Niet vergeten de instellingen op te slaan, klik op "ok" en in het eerste gedeelte die u weer ziet "toepassen"

Nu heeft u ingesteld dat uw pc bijvoorbeeld het beeldscherm uitschakelt na een bepaalde tijd. Het beste is natuurlijk deze tijd zo kort mogelijk te houden. Deze instellingen zullen bij de meeste besturings systemen wel werken, het is mogelijk dat het bij u wat anders is. U kunt het uiteraard altijd opzoeken in bijv Google.accu Acer TravelMate 7730

Hoi,

@bijvoorbeeld123,

Het is niet zinnig om nog op een topic uit 2009 te reageren dus deze gat op slot.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan