internetverbinding voor 2e pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronnie1971

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2009
Hallo
Op mijn pc heb ik een draadloze internet verbinding via een d-link dir655, nu wil ik op de pc van mijn vrouw ook een internet verbinding hebben met behulp van een kabel tussen beide pc of is dit ook mogelijk zonder kabel
Wie kan mij helpen om een internetverbinding tot stand te brengen
Beide pc werken met vista

Groet Ronnie

Op jouw pc moet je dan Internet Connection Sharing (ICS) aanzetten op de draadloze netwerkkaart en daarbij aangeven dat computer die op je bedrade aansluiting verbinding hebben mogen 'meeliften'.
Voor ICS vanuit een XP computer: link
Voor ICS vanuit een Vista computer: hier

Even iets om rekening mee te houden: Als je op de draadloze netwerkkaart momenteel een 192.168.0.x ip-adres hebt (nakijken met [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig), dan gaat het niet werken, want dat wordt ook gebruikt in het ICS-netwerkje tussen jouw computer en die van je vrouw.

Om de 2 computers met elkaar te laten communiceren gebruik je als kabel:
1 UTP Cross-cable (in het Nederlands UTP Kruiskabel genoemd) die in de bedrade netwerkaansluiting stopt van beide computers.

Succes,

Tijs.

Op jouw pc moet je dan Internet Connection Sharing (ICS) aanzetten op de draadloze netwerkkaart en daarbij aangeven dat computer die op je bedrade aansluiting verbinding hebben mogen 'meeliften'.
Voor ICS vanuit een XP computer: link
Voor ICS vanuit een Vista computer: hier

Even iets om rekening mee te houden: Als je op de draadloze netwerkkaart momenteel een 192.168.0.x ip-adres hebt (nakijken met [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig), dan gaat het niet werken, want dat wordt ook gebruikt in het ICS-netwerkje tussen jouw computer en die van je vrouw.

Om de 2 computers met elkaar te laten communiceren gebruik je als kabel:
1 UTP Cross-cable (in het Nederlands UTP Kruiskabel genoemd) die in de bedrade netwerkaansluiting stopt van beide computers.

Succes,

Tijs.

Hallo

Op mijn pc heb ik een ip adres 192.168.0.195
Ik heb er een utp kabel tussen zitten
Maar waar en hoe moet ik het instellen?

Hallo
Op mijn pc heb ik een draadloze internet verbinding via een d-link dir655, nu wil ik op de pc van mijn vrouw ook een internet verbinding hebben met behulp van een kabel tussen beide pc of is dit ook mogelijk zonder kabel
Wie kan mij helpen om een internetverbinding tot stand te brengen
Beide pc werken met vista

Groet Ronnie

Hoi,

Dit snap ik niet helemaal. Je hebt een draadloze N-router.
Waarom gebruik je voor die andere pc geen draadloze netwerkkaart?
Dat scheelt een hoop gedoe ......

Hoi,

Dit snap ik niet helemaal. Je hebt een draadloze N-router.
Waarom gebruik je voor die andere pc geen draadloze netwerkkaart?
Dat scheelt een hoop gedoe ......

beide pc staan 1.5 meter van elkaar dan is een utp kabeltje toch ook goed
Als ze heel ver van elkaar afstaan dan is het draadloos makelijk

Hallo

Op mijn pc heb ik een ip adres 192.168.0.195
Ik heb er een utp kabel tussen zitten
Maar waar en hoe moet ik het instellen?

Probleem is dat het ICS netwerkje ook 192.168.0.x gebruikt. Je zult dus in je draadloze router het zgn. LAN ip-adres moeten wijzigen van 192.168.0.x naar een ander ip-gebied, bijv. 192.168.2.x
Het gaat dus om het stukje voor de laatste '.'

Zodra je dat hebt aangepast zal je de verbinding verliezen met je draadloze router. Start je pc opnieuw op, en je zou weer draadloos Internet moeten hebben, maar dan met een 192.168.2.x adres (dus misschien 192.168.2.195).

Zodra je dat probleem uit de weg hebt kun je met een cross-cable en ICS aan de slag.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan