se bas ti aan
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 25 okt 2009
Hoi,
Gisteren een router gekocht, cadeautje voor m'n vader. Helaas, niks werkt.
Het gaat om een Sitecom Router WL-342,
We hebben een ADSL-verbinding.
Windows Vista
XS4All-abonnement met een modem van Zyxel
Verbinding tussen de router en de laptop functioneert wel. Het probleem zal dus liggen tussen de modem en de router.
Als ik de laptop rechtstreeks op de modem aansluit, heb ik wel verbinding.
Middels 192.168.0.1 kan ik in de router komen. Maar, zodra ik daar instellingen aanpas, of de wizard gebruikt dan zal, een tiental seconden nadat de instellingen zijn opgeslagen, ook de verbinding met de router worden verbroken. In dat geval moet ik zowel de router als de modem (dit laatste weet ik niet zeker) opnieuw uit en aanzetten om de verbinding weer te kunnen maken.
Ik heb weinig kennis van zaken, maar zou het probleem toch kunnen liggen in het toewijzen van een IP-adres, in de instellingen van de router meen ik ergens te hebben gezien dat daar 0.00.000 stond.
Zou iemand mij kunnen helpen?
Alvast groot dank!
Gisteren een router gekocht, cadeautje voor m'n vader. Helaas, niks werkt.
Het gaat om een Sitecom Router WL-342,
We hebben een ADSL-verbinding.
Windows Vista
XS4All-abonnement met een modem van Zyxel
Verbinding tussen de router en de laptop functioneert wel. Het probleem zal dus liggen tussen de modem en de router.
Als ik de laptop rechtstreeks op de modem aansluit, heb ik wel verbinding.
Middels 192.168.0.1 kan ik in de router komen. Maar, zodra ik daar instellingen aanpas, of de wizard gebruikt dan zal, een tiental seconden nadat de instellingen zijn opgeslagen, ook de verbinding met de router worden verbroken. In dat geval moet ik zowel de router als de modem (dit laatste weet ik niet zeker) opnieuw uit en aanzetten om de verbinding weer te kunnen maken.
Ik heb weinig kennis van zaken, maar zou het probleem toch kunnen liggen in het toewijzen van een IP-adres, in de instellingen van de router meen ik ergens te hebben gezien dat daar 0.00.000 stond.
Zou iemand mij kunnen helpen?
Alvast groot dank!