Kan niet upgraden van Vista Home Premium naar Windows 7 Ultimate

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefan101

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2007
Hallo,

Ik zou graag upgraden van Vista Home Premium naar Windows 7. Ik heb de Windows 7 upgrade advisor laten lopen en hij zegt: 'U kunt een upgrade uitvoeren naar 32-bits Windows 7 Home Premium of Ultimate'.

Nu, als ik installeer en ik klik op 'upgrade uitvoeren', dan zegt hij:

U kunt geen upgrade uitvoeren van Windows Vista™ Home Premium naar Windows 7 Ultimate N. U kunt wel een nieuw exemplaar van Windows 7 Ultimate N installeren, maar dat is geen upgrade en daarbij blijven de bestanden, instellingen en programma's niet bewaard. U moet alle programma's opnieuw installeren met de oorspronkelijke schijven of bestanden. Maak een back-up op een externe locatie, zoals een cd, dvd of externe harde schijf als u de bestanden wilt opslaan voordat u Windows installeert. Klik op de knop Vorige in de linkerbovenhoek en selecteer 'Aangepaste installatie (geavanceerd)' als u een nieuw exemplaar van Windows 7 Ultimate N wilt installeren.

Heeft er iemand enig idee hoe dit komt? Want ik kan niet formatteren op dit moment, vandaar dat ik dus alleen maar wil upgraden.
Dank bij voorbaat!

Lastig en het enige wat ik kan verzinnen is dat je met verschillende talen werkt nu?
Dus bijvoorbeeld van Vista Engels naar Ultimate NL of andersom of niet?
En mag ik vragen waarom geen schone installatie? Is altijd aan te raden hoor......of anders een DUAL BOOT?

Hoi !

Hoe kom je aan die Win 7 -versie ? (Win 7 Ultimate N)

Die wordt n.l. niet uitgebracht; het was een trial in het gevecht van @Microsoft met onze Nellie Smit-Kroes.

Zorg voor een normale Ultimate-versie (zonder "N")_en je zult geen problemen meer ondervinden met de update.

Blijft het feit dat een clean install altijd beter is, zie de post van @Raymond Bos.

Greetz,

Harry.

Ik heb die Windows 7 Ultimate N van een vriend, naar het schijnt was dit de editie die speciaal voor Europa is uitgebracht (die zonder media player en internet explorer ingebakken).

Ik heb dan een gewone windows 7 gevonden, maar die is in het engels en dan lukt de upgrade ook niet. Maar ik zal eens verder zoeken.

Bedankt al!

Hoi !

Tja, 'n link naar een ned. versie van Premium Home mag ik je niet geven.

Maar: De -N-versie wordt niet meer uitgebracht, dus laat je niets wijs maken !

Je kunt ook eenvoudig een NL-versie van Win 7 Ultimate downloaden, het .ISO-bestand uitpakken, bijv. met PowerIso, en het bestand ei.cfg uit de map sources verwijderen.

Daarna het .ISO-bestand direct met PowerIso branden en, zowaar: als je nu met de DVD op start kun je kiezen welke versie van Win 7 je wilt installeren !

Klaar !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan