Vista update één update niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Security Update for SQL server 2005 Service Pack 3 (KB970892) wordt steeds niet ge-update. Mislukt steeds dus dat hinderlijke ikoontje blijft rechtsonder in de taakbalk staan. Ook NOD32 ikoon krijgt andere kleur en deelt mee dat de veiligheid niet is gegarandeerd. Heeeel hinderlijk. Googlen levert niets op vooralsnog!! Wie weet raad>>

sql server gedisabled ?(mogelijk door een tuning programma?)
Rechtsklikken op de update en voor verbergen kiezen lost het aandringen dan op.

mvg Leo

Je zou kunnen kijken of je de update handmatig kunt downloaden en starten, hier
(SQLServer2005-KB970892-x64-ENU.exe voor 64-bit OS, SQLServer2005-KB970892-x86-ENU.exe voor 32-bit OS)

Succes,

Tijs.

sql server gedisabled ?(mogelijk door een tuning programma?)
Rechtsklikken op de update en voor verbergen kiezen lost het aandringen dan op.

mvg Leo

Ik weet eerlijk gezegd niet eens wat het is?? waar kan ik het vinden om het te enabelen eventueel???

Je zou kunnen kijken of je de update handmatig kunt downloaden en starten, hier
(SQLServer2005-KB970892-x64-ENU.exe voor 64-bit OS, SQLServer2005-KB970892-x86-ENU.exe voor 32-bit OS)

Succes,

Tijs.

Lukt niet!

Geen sql server aanwezig w.s. (mis je dan ook niet)

Werkt de update verbergen niet? Of wil je dat niet?

Geen sql server aanwezig w.s. (mis je dan ook niet)

Werkt de update verbergen niet? Of wil je dat niet?

Dat wil ik niet maar helpt ook niet, en het hoort natuurlijk ook niet, ik zou het wel doen hoor als het hielp maar het zou me toch ergeren. Het ligt trouwens niet aan mijn computer als je googled hebben er meer last van, daarom zo vreemd dat microsoft daar niets aan doet.. toch ??

Mocht mijn vorige verhaal je niet helpen:
SQL Server 2005-installatieprogramma's werken geen exemplaren bij van de SQL Server-service wanneer deze is uitgeschakeld

Verder kun je proberen om het off-line updatepakket te installeren in Veilige modus.

En verder vond ik in een MS-nieuwsgroep nog het volgende:
For those that cant install SQL 2005 SP3 Hotfix KB970892

To clarify, the automatic updates method is not the method i have reccomended to resolve, as the offline method will provide clearer information in the result of an error, but will deal with the same issue.

You should already get the following in the log from a previous failed install:

Product Version (Final) :
Status : Failure
Log File : C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Setup Bootstrap\LOG\Hotfix\SQL9_Hotfix_KB970892_sqlrun_sql.msp.log
SQL Express Features :
Error Number : 29565
Error Description : MSP Error: 29565 SQL Server Setup cannot upgrade the specified instance because the previous upgrade did not complete. Start the Remote Registry service and go to Add/Remove Programs, select the Change button for Microsoft SQL Server 2005, and then select SQL instance YOUR_INSTANCE and complete the setup.
----------------------------------------------------------------------------------

(You should be able to find a summary.txt log in C:\Program Files\Microsoft SQL Server\90\Setup Bootstrap\LOG\Hotfix\ that matches the time of the failed install.)

To Resolve:

Firstly close any dependant applications, and stop the SQL service instances you are trying to patch.(so you can avoid rebooting post install)

Open Regedit.

Navigate to HKLM\Software\Microsoft\Microsoft SQL Server\MSSQL.*\Setup
(where * is the instance you are trying to patch)

Edit the DWORD Value "Resume" from 1 to 0

Exit Regedit.

Download the offline hotfix installer from [zie eerdere posting van mijn hand]

Apply the patch.

Restart any services etc if required.

Those users whos PCs have the update pending for install on reboot via automatic updates (and retry/fail on reboot) should then find it will clear.

De sleutel zou (bijv.) er volledig zó uit kunnen zien:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Microsoft SQL Server\MSSQL.1\Setup

Succes,

Tijs.

Tijs, ik heb die hele update niet nodig en weet niet eens waar die over gaat. Het niet updaten zet mijn NOD32 elke keer op tilt omdat NOD wil dat je Vista update. Kan ik niet deleten??? maar wat en waar. Wat is het eigenlijk voor programma?? Is deze update bij jullie wel gelukt dan ??

@egkok: Ik heb die update niet nodig, want ik gebruik geen Microsoft SQL server op mijn computer.
Waarmee mogelijk Microsoft SQL server op jouw computer gekomen is is met Outlook, als je daar ook de Business Contact Manager bij gekregen hebt. Daarnaast wordt het ook in andere setups gebruikt.
Zolang je niet weet waar MS SQL Server vandaan gekomen is, danwel er wél achter komt maar dan besluit dat het niet van je systeem gedeïnstalleerd kan worden, zou ik gewoon proberen de update toch geïnstalleerd te krijgen. Je hebt enkele uitgebreide tips van me gehad hieromtrent, dus ik ga ervan uit dat het je gaat lukken (al dan niet met rechtstreekse hulp van Microsoft).

Tijs.

Is er nog nieuws over die update-problemen? Heb je nog wat zaken uitgeprobeerd uit mijn tips?

Tijs.

Is er nog nieuws over die update-problemen? Heb je nog wat zaken uitgeprobeerd uit mijn tips?

Tijs.

Ja sorry dat ik dit nog niet heb gemaild.. was druk het is gelukt volgens jouw instructies en bedankt gr elbert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan