psp en ps2?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast0556

Gebruiker
Lid geworden
11 okt 2009
hallo,

ik wil graag mijn psp als playstation2 controller gebruiken of mijn ps2 controller op psp hoe moet dat?

het schijnt te kunnen of zijn dit maar geruchten?
alvast bedankt!

Ten eerste zou je dan goed moeten kunnen omgaan met de taal C. (nou.. met lua kom je ook al best ver)

En daarna zou je ook nog eens goed moeten kunnen modden. Dit houd in dat je: Goed met kleine kabeltjes moet kunnen omgaan, een vaste hand hebben, solderen etc.

Als je dit alles kan zal ik je weer eens verder helpen ;)

Met de ps3 kan het dacht ik wel, maar bij de ps3 niet.

Bij de Ps3 kan het wel maar bij de ps3 niet? xD

Met de PSP Go! kan je je Ps3 controller als controller voor je PSP go! gebruiken maar daar heb je niks aan. Dan kan je beter op je ps3 gaan gamen.

maar kun je dan de psp als ps2 controller gebruiken (of ps2 als psp controller) of niet:cool::D

maar kun je dan de psp als ps2 controller gebruiken (of ps2 als psp controller) of niet:cool::D

Het is niet door Sony ondersteund maar als je nou echt percee wilt zou je dus heel erg goed moeten kunnen modden en programmeren (in C of un Lua) anders kan het niet.

Bijvoorbeeld om je Ps2 controller als controller voor je PSP te gebruiken:

1. Pak je controller.
2. Bestudeer goed het uiteinde van de controller (die in je Ps2 zit).
3. Kijk hoeveel uiteindes van kleine kabeltjes er naar toe leiden en test op combinaties.
4. Schroef je PSP open en kijk wat voor verschillen er zijn met de Ps2 controller en met de PSP.
5. Als je dat hebt kun je twee dingen doen: 1. De conector van de controller van je Ps2 eruit halen, in je PSP stoppen (of eruit), alle draadjes solderen naar alle punten (punten zijn niet moeilijk te vinden) 2. Je soldeerd direct je alle draadjes van je controller aan je PSP maar met deze manier kan je je controller uiteindelijk natuurlijk niet meer weg krijgen :p
6. Test het uit.
7. Als iets verkeerd werkt moet je gaan programmeren.

Nu zie je denk ik wel dat het niet zo makkelijk is om dit te doen..

Bij de Ps3 kan het wel maar bij de ps3 niet? xD

Met de PSP Go! kan je je Ps3 controller als controller voor je PSP go! gebruiken maar daar heb je niks aan. Dan kan je beter op je ps3 gaan gamen.

Bij de ps3 wel, bij de ps2 niet ;)
de 3 en de 2 zitten zoow dicht bij elkaar op mn ipoed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan