Geluid werkt niet meer na spelen spel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Esdal14

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2007
Als ik een (bepaald) spel heb gespeeld zoals Red Alert 3 en ik sluit dit af, dan krijg ik als ik bijvoorbeeld een nummer wil luisteren met WMP een fout melding dat hij de de geluidskaart niet kan vinden of verkeerd is ingesteld etc. Windows Media Player cannot play the file because there is a problem with your sound device. There might not be a sound device installed on your computer, it might be in use by another program, or it might not be functioning properly. Ik heb overigens hele maal geen geluid meer. Ik moet eerst de PC opnieuw opstarten voordat ik weer geluid heb. Kan iemand mij vertellen wat ik hier aan kan doen?? Bijvoorbaad dank! :thumb:

Ik ga ervan uit dat er dan nog iets gebruik maakt (dus nog actief is) dat de geluidskaart gebruikt.
Wat je zou kunnen doen is vóórdat je het spel opstart even in Taakbeheer kijkt ([Ctrl][Shift][Esc]), en even kijkt wat er in tabblad Processen staat. Datzelfde doe je ook weer ná het spel, en dan kijken of er t.o.v. vóór het spel er een extra proces actief is. Dat dan afschieten door erop te rechtsklikken en te kiezen voor Processtructuur beëindigen.

Andere manier die zou moeten werken is ipv. de pc helemaal te herstarten alleen jezelf uit te loggen (Afmelden) en dan opnieuw in te loggen (aanmelden). Alle processen die onder jouw gebruikersnaam waren gestart worden afgesloten bij afmelden, dus die methode zou ook moeten werken.

Succes,

Tijs.

Bedankt voor de reactie! :thumb: Ik heb het even geprobeerd, maar echter zonder resultaat :confused: Ik heb dit probleem trouwens bij bepaalde games bijvoorbeeld Red Alert 3 en Front lines Fuel of War. Bij games zoals Battlefield Vietnam of Call Of Duty 2 heb ik geen problemen. Iemand sugesties?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan