wie is bekend met sitecom 300N x3 wireless router

• Onderwerp starter Onderwerp starter roal
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roal

Gebruiker
Lid geworden
20 mrt 2004
Ik heb net deze router gekocht. Hier zitten geen adapters standaard bij dus wil ik mijn oude Netgear adapters gebruiken. Na deze geinstalleerd te hebben ziet de pc met de Netgear adapter wel de Router en maakt ook verbinding (goed signaalsterkte) maar geeft geen internetverbinding en emailverkeer. Ik word ook niets wijs uit de engelstalige handleiding of ik iets moet instellen of zo. Op mijn hoofdpc doet internet het wel alleen moet ik een poort forwarden wat ik ook al niet kan vinden in de handleiding. Hellup...... wie kan mij hier in gewoon nederlands er stap voor stap door heen helpen??:shocked:

heb je ziggo?

Yep, ik heb inmiddels al wel internet op de andere pc. Ik zit nu alleen nog met een poort openzetten voor Utorrent.

dat doe je in de sitecom
login met je naam en ww
ga naar advanced settings
dan naar protforwarding en stel daar je poort in
daarna klik je op apply

en gereed ben je

portforwarding staat er niet in:evil:. Wel kun je bij de firewall settings de ip adressen van je computers invoeren, en daarna de poorten invoeren met tcp of udp. Na lang bestuderen is het me gelukt, maar een makkelijke nederlanse handleiding zit er niet bij. Misschien heeft Brein aandelen hierin?:P

300n

Ik heb wel een Sitecom 300N (geen x3 dus) ga naar advanced settings > Virt. Serv. of Virtual Server dat ligt er maar aan. En maak daar een poort open. Bij mij werkt nog niet alles correct, ben er al tijdje mee bezig, maar misschien helpt het iets vooruit.

weet iemand ook hoe ik met wifi verbinding kan maken? Ik kan op mijn laptop nu alleen op internet als ik de beveiliging in de router uitzet.

Volgens mij moet je in je Router naar Wireless Settings>Security en daar:
Encryption: WEP

Dan nog meer, maar bij jou is het anders.
Dan vul je ergens Encryption Key<nummer>: <code> in.
Die code en nummer moet je in je laptop zetten, doe eerst wat hier staat:

- open NetwerkCentrum
- dan staat er: Verbinding draadlose netwerkverbinding(naam), klik daarachter op: Status weergeven
- dan klik je op: Eigenschappen van draadloos netwerk
- dan klik je op het tabblad: Beveliging

Ik heb daar staan:
Beveiligingstype: geen vertificatie (open)
Versleutelingstype: WEP
Netwerkbeveiligingssleuter: <hier code van Encryption Key>
Sleutel Index: <hier nummer van Encryption Key>

Dus bijvoorbeeld:
in Router:
Encryption Key 1: code300N
in Computer
Netwerkbeveiligingssleuter: code300N
Sleutel Index: 1

Als het goed is werkt het. ;)

PS: Was Port Forward gelukt met Virual Server?
.
.

Laatst bewerkt:
Ik heb een wpa pre-shared key met wachtwoord. Ik heb geen encryption key of code erbij. In ieder geval kan ik dat niet vinden. Bij Wep heb ik 4 codes nodig dus kan ik er 4 computers op aansluiten? Wat er bij jou in staat staat er hier dus niet in. Ik had in mijn laptop al in de eigenschappen van de draadloze verbing het wpa wachtwoord ingevoerd maar hij maakt nog steeds geen verbinding. Hij vraagt dan on het wachtwoord en verificatie en zegt dat het wachtwoord niet klopt, te kort is. Maar ik heb maar 1 wachtwoord erbij gekregen. Ik snap er niets meer van. Het zou een makkelijke router zijn maar schijnbaar moet je engelstalig en/of IT-er zijn.:confused:
Port forwarding is gelukt door dwz in te schakelen voor alleen de hoofdcomputer. Maar inderdaad kon ik bij de virtual server ook een poort toekennen.:thumb:

Ik had ook maar 1 code bij mijne gekregen dan klik je gewoon op accept ofzo en die andere worden vanzelf 000 ofzo.
Heb je geen plaatje van Wireless Setting> Security?
misschien kan je even maken:
-Open Wireless Settings > Security
-druk 'print screen' of 'prnt scrn'
-open Paint
-druk Ctrl+V of plak gewoon

Upload op imageshack.us
En verzend een linkje.

Volgens mij staat rechtsboven bij je 192.168.0.1 wel dat je een taal kunt kiezen.

PS: DMZ dus dat is het, dan kijk ik ook nog wel even

securityl.jpg

En dit heb je dus in je laptop staan?

Ja dat klopt, als ik dan verbinding probeer te maken vraagt hij om de code en verificatie en zegt dan dat deze code niet klopt en geen verbinding kan maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan