Geen geluid na installatie videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

rogier16

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2009
Hallo allemaal.
Ik ben nieuw hier omdat ik een vraag heb over mijn geluid.
Ik heb een Sapphire radeon HD 4850 gekocht en in mijn computer gezet.
Nadat ik alles had aangesloten en de desbetreffende meegeleverde cd en ''benodigde'' installaties had gedaan en computer opnieuw opgestart had ik geen geluid meer.
Ik ben al 10 uur bezig geweest met forums doorspitten en heb al flink wat informatie opgehaald. Bij ATI videokaarten schijnt een eigen geluidschip in de videokaart te zitten die zijn eigen geluidsdriver installeert en over mijn realtek geluidsdriver heen is gezet. Ik heb dus al talloze manieren bij apparaatbeheer geprobeert om de ATI geluidsdriver uit te zetten/te deinstalleren. en talloze nieuwe realtek drivers geinstalleerd en computer ondertussen al wel 20 keer opnieuw opgestart. Maar ik hoor en zie totaal geen verandering.
Ik zie nergens waar ik realtek aan kan zetten of dergelijke.
Ik kan hem wel naar de computer winkel brengen maar dan ben ik ook weer honderd euries verder
Heeft iemand hier de juiste stap voor stap wat ik moet doen en de juiste dingen die ik moet downloaden want ik word geeeak

Alvast bedankt!

mijn systeem

Bijlagen

• systeem1.jpg
    systeem1.jpg
    66,4 KB · Weergaven: 109
  • systeem2.jpg
    systeem2.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 83
  • systeem3.jpg
    systeem3.jpg
    45,5 KB · Weergaven: 81
Hoi !

Uitersaard zit in 'n moderne graka een geleuidsc hip, zodat je via HDMI film's etc van de PC op bijv. je TV kunt afspelen.

Ik kan niet raden welk OS je gebruikt, maar goed:

Kijk es bij Start - Configuratiescherm - geluid.
Als het goed is staat op het eerste tabblad:

ATI HDMI Output

Digital Audio (of zoiets)

Bij de Ati HDMI hoort een rood kruis/een rood vinkje te staan afhankelijk van je OS.

Je normale geluidskaart (Digital Audio) hoort aangevinkt te staan of groen te zijn.

Kijk even hoe/wat er bij jou staat, dan kan ik je verder helpen.

Greetz,

Harry.

Haaaaaalloo luitjess jaa ik ben helemaal blij want me geluid doet het:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D:D
Ik zal wel even uitleggen wat ik gedaan heb.
Ik ging eerst maar eens de engelse forums doorspitten en verrek, tussen de eerste 3 forums zat mijn antwoord al. Die lui zijn wel wat duidelijker en concreter dan nederlanders bij dit probleem:o Maar goed, het bestond maar uit paar kleine stappen

1 ga naar apparaatbeheer-->spelletjes,geluid en video enzo
doe daar je ATI dinges op uitschakelen zetten

2 herstart je computer. wanneer je dat blauwe beeld van hp in je gezicht krijg moest je bij die engelse op f1 klikken bij mij was dat dus f10. En dan moest ik opzoek naar Audio Onboard of iets dergelijks kan bij ieder anders misschien anders wezen. Tis wel eve zoeken hoor beetje op gevoel afgaan tot je dat menutje te pakken hebt. Bij mij stond ie dus op uischakelen. maaaar dat moet natuurlijk niet. dus ik op inschakelen gezet. OPGESLAGEN.
daarna op esc geklikt en op afsluiten en opslaan geklikt.
daarna opgestart gaat ie zeuren jaa wil je je veilig opstarten met herstel. ik eerst maar gedaan maar schiet je eigelijk niks mee op dus ik maar uitgezet omdat ik er niet weg kwam. daarna gewoon normaal windows vista starten. Ik eerst shiitt ik hoor dat begin inlog ding niet. maaar wat bleek ik had ze met aux kabel in me radio zitte. ik dus knopje voor knopje naar aux en jaaa hij doet het.

Me broer had dit zelfde probleem ook en had hem naar computerwinkel gebracht.
vroegen ze even 135 euries.
tis eigeljik niks meer dan 1 dingetje omzette:shocked:
maar ik ben blij en ga fullllgameee
mw2 al uitgespeelzonder geluid nu nog keer maar met geluid:D:D:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan