Accu levensduur verlengen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dylan232

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2008
beste, helpmij leden. :rolleyes:

Ik heb zojuist een nieuwe li-ion accu in mijn laptop zitten.
Maar nu is mijn vraag, hoe kan ik mijn accu's levensduur verlengen.
Op sommige forums zeggen ze dat je hem moet kalibreren en op sommige forums zeggen ze weer dat je dat juist helemaal niet moet doen om dat hij daar kapot van zou gaan.
Dus wat is nou echt goed, om de levensduur van de accu zolang mogelijk te houden.:confused:

Mvg, Dylan :thumb:

Laatst bewerkt:
beste, helpmij leden. :rolleyes:

Ik heb zojuist een nieuwe li-ion accu in mijn laptop zitten.
Maar nu is mijn vraag, hoe kan ik mijn accu's levensduur verlengen.
Op sommige forums zeggen ze dat je hem moet kalibreren en op sommige forums zeggen ze weer dat je dat juist helemaal niet moet doen om dat hij daar kapot van zou gaan.
Dus was is nou echt goed, om de levensduur van de accu zolang mogelijk te houden.:confused:

Mvg, Dylan :thumb:

Als die accu nieuw is, en je zit meestal aan de stroom, opladen verwijderen en eenmaal per 2 maanden volledig opladen.

Calibreren is zeker een optie, maar dat is pas aan de orde, als hij ouder is.

Hoi,

Kijk eens hier
Dat geeft m.i. ruimschoots informatie.

Voor nog meer: hier via 'vinden'

.... maar lees kritisch en pas op voor 'broodje aap' verhalen .... ;)

Heel er bedankt voor de nuttige info. :thumb:

Ik las iets over de eerste keer 24 uur doorladen, dat heb ik niet gedaan.
Ik heb hem gewoon opgeladen tot het lampje uitging op mijn laptop.
Wat moet ik dan nu doen alsnog 24 uur doorladen?

mvg, Dylan :rolleyes:

Dat van 24 uren opladen vind ik een heel bizarre tip. De adaptor stopt automatisch met laden wanneer de accu vol is. Dus veel effect gaat dit niet hebben. Je kan het zelf testen door aan de adaptor te voelen deze zal koel aanvoelen en de (eventuele) LED dat aangeeft of je accu volledig opgeladen is zal ook uitgaan.

Wat ik altijd doe is na 30 herlaadbeurten de accu volledig leeg te laten lopen, om daarna opnieuw op te laden. Bovendien laad ik buiten na 30 herlaadbeurten elke keer de accu wanneer 40 % als accuniveau wordt weergegeven. Tot nu toe heb ik nog geen teruggang van mijn accu duur , terwijl ik mijn laptop al 8 maanden in bezit heb.Bovendien tijdens intensieve taken haal ik de accu eruit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan