Fijutsu siemens PC geeft een vaag probleem aan, Ik denk moederbord probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bassam

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2009
Geachte beste Helpmij Leden!
--

Aller eerst hartstikke bedankt voor het lezen van mijn vraag en het schenken van aandacht hier aan en het proberen te verhelpen van mijn probleem.

--
Ik zal als volgt mijn probleem opnoemen.
Mijn moeder heeft een Fujitsu Siemens Scaleo P Computer in haar bezit.
Al gedurende 1 week weet ik absoluut niet hoe ik dit probleem moet oplossen, ik ben geen beginner met computers maar ook geen Expert. Ik heb geprobeerd dit probleem op te lossen maar met negatief resultaat als volgt helaas. Waneer ik simpel op de aan/uit knop druk lijk op het eerste gezicht alles prima en geen problemen, je hoort de hardeschijf ''kraken'' en je hoort prima de coolers hun werk doen, de DVD/Whriter werkt prima hij gaat open en dicht. Alleen helaas bij het beeldscherm staat die vast bij het begin, Je ziet namelijk de opties om in de bios te komen en om op DEL te drukken om deze stap over te slaan, gewoon een normale start. Maar helaas staat die bij de start helemaal stil en reageert die nergens op, Ik weet bij god niet wat dit probleem is en hoe dit voorkomt,
Pas nog de videokaart vervangt, En geen problemen gehad. Alleen ik weet me letterlijk niet wat ik moet doen!
Ik heb al geprobeerd de Computer aan een andere monitor te koppelen maar helaas de zelfde storing dus het probleem is de PC en niet de monitor!

Misschien (Hopelijk) kunnen jullie mij hiermee verder helpen? Elke hulp zal zeer welkom zijn zelf al probeer je het, elke hulp is welkom!

Bij Deze voor jullie een mooie Roos voor het helpen van mijn probleem!

En het spijt mij zeer als dit in de verkeerde rubriek is gevallen, gelieve dit dan te wijzigen.

Met vriendelijke en dankbare groet,
Bassam!

Laatst bewerkt:
Maak je kast eens open, en haal je batterij eruit.
Dat is een knoopcelbatterij, met nr:CR2032. Kan niet missen, er zit er maar een in.
Zo 5 minuten laten en weer terugzetten.
Let op, altijd eerst de stekker eruit !!

Bij het opnieuw opstarten, even in je bios enkele instellingen aanpassen (tijd zal volstaan) en wellicht zijn je problemen over.

Laatst bewerkt:
Goedemorgen,

Mag ik vragen welke videokaart je hebt geplaatst en hoeveel watt is de voeding en kan je eventueel nog terug naar de oude situatie zonder de nieuwe kaart dus

Goedendag beste 2 reacties.

Ik zal nu even kijken wat voor videokaart ik heb, En ik zal ook even proberen dat CR batterijtje te zoeken. Mij voeding was dacht ik 230WATT eerst ff kijken

Goedemorgen.

ikk heb dat batterijtje kunnen vinden alleen is het volgens mij best pitteg om hem eruit te halen weet iemand misschien hoe? ik zal zo nog even verder kijken, Mijn Voeding is 230watt of 400 watt kan die doos niet meer vinden namelijk mijn excuses, en mijn videokaart is : ASUS EN7300GT SILENT 512 MB DDR2

Hallo allemaal, Graag wil ik mededelen dat mijn probleem is opgelost, Het probleem lag aan de CR2032 Batterij, Ik heb het er uit gehaald en na 10 minuten er weer in terug gestopt.
Daarna waren alle problemen verholpen, HARTSTIKKE BEDANKT!!!!!!!
Ik heb hier weer veel van geleerd :thumb::thumb:

Met vriendelijke groet,
Bassam.

Fijn, heb ik vandaag mijn goede daad verricht.:thumb:

@Coenraad: Nou ben ik toch wel nieuwsgierig geworden. Een BIOS reset? Hoe wist je dat? Ben je helderziende?:shocked: Of is dit een evergreen: Als ie niet doorstart effe batterijtje er uit halen? :rolleyes:

Hallo Minal,
nee ik ben geen helderziende maar het feit dat ik toch wel een behoorlijke ervaring heb probeer ik in te schatten waar de schoen wringt.
Ik lees dus tussen de regels door.
Buiten het feit, dat ik een functie heb als systemmanager en het als een hobby beschouw om mensen te helpen die op een gegeven moment helemaal vast zitten met hun systeem en het feit (in weerwil wat Microsoft ons wilt doen geloven) dat een computer gebruiksvriendelijk is klopt niet.
Ik werk ook met Linux, met elke distributie die er op de markt is maar ook daar ontbeer ik de gebruiksvriendelijksheid.
M.a.w. het zal nog even duren dat een computer werkt zoals b.v. een tv. of een mobieltje (waar ik een hekel aan heb, dus ik laat dat aan mijn jongste zoon over) en daarom heeft helpmij bestaansrecht.
Ik weet, dit moet ik bij mijn profiel plaatsen maar ik doe het maar op deze manier.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan