Kan geen ip adres invoeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Doortje1978

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
De beveiliging van mijn router gaat steeds automatisch weer uit. Nu wil ik de instellingen nakijken en de beveiliging weer instellen maar als ik mijn ip adres invoer springt automatisch 'HTTP://' er voor aan en ga ik automatisch naar Bing. Heb echt al van alles geprobeerd en wordt er al aardig gefrustreerd van!

Wie kan me helpen???

Inloggen in je router hoort met http:// te beginnen.

Weet je zeker dat je het juiste gateway-adres gebruikt?
Start> uitvoeren> cmd (enter).
In dos scherm: ipconfig (enter)
Daar het standaard gateway adres onthouden.
Dat ip-nummer gebruiken in je browser, met http://ip-adres

Ik had het al op die manier nagekeken en het klopt echt! Als ik het invoer kom ik steeds bij Bing uit. Snap er geen hout van... Eerder ging het altijd goed. Kan het ook zijn dat iemand van buitenaf het ip adres van mijn router heeft veranderd? of moet het dan ook op de computer naar voren komen?

Ja dan zou het ook als standaard gateway een ander ip nara voren komen.
Maar probeer je dit nu via een draadloze verbinding aan te passen of via een bedraadde?

Indien je dit draadloos probeerd stap eerst even over op een bedraadde machine aangezien een relatief standaard beveiliging is dat de router niet geconfigureerd mag worden vanaf een draadloos verbonden machine

Als de beveiligingsinstellingen steeds wegvallen en de website van de router is niet te benaderen, dan zou het kunnen zijn dat je router niet goed meer werkt.

Is het toevallig een Linksys router? Daar heb ik dat vaker bij meegemaakt.
De oplossing bij mij was om de router te resetten naar fabrieksinstellingen en de nieuwste firmware er in te zetten.

PST, het is een Belkin. Heb 'em al wel een aantal jaren..... hmmm. Misschien binnenkort tijd voor een nieuwe dan.

Ellasar, het is inderdaad draadloos. Heb het met een draadje geprobeerd en het is gelukt! Nou kijken hoelang het weer stand houdt.

Bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan