• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

kalender invoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

spacer225

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2007
Beste helpers,

Ik ben al in de weer geweest met vorige vragen en antwoorden maar ik kom er niet uit. Graag hulp bij het volgende:
In het gele invoervak zou ik na 1x klikken een kalender willen laten verschijnen waar een datum aangeklikt kan worden. Zou prettig zijn wanneer de kalender zichzelf daarna weer sluit :thumb:

Alvast bedankt!

Hans

Bijlagen

Hans,
Volgens mij bedoel je zoiets.
Nou, bijna..:confused:

Zoiets heb ik gevonden in een eerdere post. Wat ik precies bedoel is om op cq in de gele cel te klikken waarna de kalender zichtbaar wordt. Niet met een aparte button maar door 1x te klikken. Datum aanklikken en kalender sluit zich weer.

Hallo Ad,

Precies zoals ik het bedoel! :thumb:
Dit zou ik zelf ook graag willen kunnen. Wil je mij vertellen cq laten zien hoe je dit gemaakt hebt?
Alvast bedankt.

Hans

Beste spacer225 ;)

De kalender zit standaard in Excel.

Wat je moet doen is ga naar VBA editor (ALT+F11)
Klik op INVOEGEN en dan op Userform.
Normaal moet je dan het Werkset kunnen zien, zoniet ga dan naar BEELD en klik op Werkset.
Klik daarna met de rechtermuis op het werkset totdat je Extra Besturingselementen ziet staan.
Open dit en je ziet de Beschikbare Besturingselementen.
Scroll naar beneden tot je Kalenderbesturingselement 12.0 ziet staan en vink dit aan en klik op OK.
Nu staat de kalender in je werkset, klik hierop en maak een kalender aan in je Userform.
Daarna neem je de codes over die Ad Becude gegeven heeft en je hebt zelf uw kalender aangemaakt.

Vergeet dan ook je vraag niet op opgelost te zetten, onderaan rechts.

Groetjes Danny. :thumb:

Hi Danny147,

Wil ook een kalender invoeren via userform.
Werk met Excel 2007, doch zie "Kalenderbesturingselement 12.0" niet staan tussen al de beschikbare besturingselementen.
Is dit mogelijk ?

Beste verluc,

Ik heet dan wel geen Danny147:o:o

Maar misschien kan ik je wel helpen.
Klik op Ontwikkelaars, Invoegen, en kies onder ActiveX-besturingselementen voor: meer besturingselementen, Scroll naar beneden, en daar vindt je "Kalenderbesturingselement 12.0"

Beste verluc ;)

Wat ook een vereiste is dat er ACCES aanwezig moet zijn in je Officepakket anders lukt het niet.

Groetjes Danny. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan